|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
09-12-23, 12:17 | #1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
|
"Alene"mødre med hundFinnes det noen her inne?
09-12-23, 12:26 | #2 |
geskjeftig
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg ville sett etter en omplasseringshund som allerede kan å være alene hjemme, hvis jeg var deg.
09-12-23, 12:32 | #3 |
Be happy!
|
Sv: "Alene"mødre med hund
Nei, det er heldigvis bare i tenkeboksen enda.
09-12-23, 12:36 | #4 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
|
Jeg signerer dette. |
09-12-23, 12:37 | #5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: "Alene"mødre med hundFør du gjør alvor av det bør du se hvordan økonomi du får. Det koster mye å ha hund.
09-12-23, 12:38 | #6 |
Be happy!
|
Ja, altså, dette er en framtids"plan". Tanken er til neste sommer, men jeg liker å planlegge i god tid.
09-12-23, 12:59 | #7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
Jeg er 100% enig. |
09-12-23, 13:08 | #8 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg tenker at det kommer veldig an på hva slags hund. Skal du ha alenehund, bør du ikke velge en rase som trenger lange turer/mye aktivitet hver dag. Det er STOR forskjell på en border collie husky/polarhund og for eksempel en Bichon havanais eller annen småhund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
09-12-23, 13:11 | #9 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
|
Sv: "Alene"mødre med hundDe fleste jeg kjenner som har fått valp tar ut alt av ferie når valpen kommer. Noen allierer seg med kjente som kan tilbringe litt tid med den mens eier er på jobb, andre er heldige og kan ta den med på jobb, men det er ikke lett å legge dette puslespillet uansett. Alenetrening starter man på dag én etter at valpen er i hus, men den er ikke moden for å være alene en hel arbeidsdag før den er flere måneder. Du kan kanskje midlertidig gå ned i stilling? Endre turnus til hovedsakelig nattevakter? |
09-12-23, 13:12 | #10 |
ctrl+z
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg hadde hunden alene det første halvannet året etter skilsmissen, det anbefaler jeg ingen. Han var stueren og etablert og trygg, men jeg hadde alltid dårlig samvittighet for alt jeg ikke rakk.
09-12-23, 13:55 | #11 |
Drømmer
|
|
09-12-23, 14:04 | #12 |
rakkarpus
|
Hva Slags rase har du tenkt på?
09-12-23, 14:12 | #13 |
can-jur
|
Sv: "Alene"mødre med hundMin erfaring er som Pøblis sin. Vi har små hunder, de er storfornøyde med å være løs i hagen og få masse kos. De har et halsbånd fra Rema, hver sin sele som er arvet, et hundebånd fra Biltema og noen avlagte fleespledd i en banankasse som seng.
09-12-23, 14:55 | #14 |
Sviiisj!!
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg var alenemamma for vår valp, fordi mannen min ble akutt syk rett etter vi hadde fått ham, og valpen beit som voldsomt at ungdommene ikke kunne håndtere ham så mye. Det var jo en ganske krevende situasjon, det må jeg si. Får lyst til å aldri ha valp igjen. Jeg benyttet meg av hundepasser via appen Pawshake. Et par dager i uken leverte jeg ham til et hyggelig, hundekyndig hjemmekontor-par for et par hundrelapper. Dyrt i lengden såklart, men gjennom den verste tiden var det verd det! (Det var under pandemien, jeg hadde også hjemmekontor, men trengte rett og slett avlastning).
09-12-23, 15:57 | #15 |
Shake it out!
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg var velsignet med en eks som full av dårlig samvittighet kjøpte hund til ungene en måned etter at vi gikk fra hverandre, som jeg fikk på fulltid fordi hans nye samboer ikke tålte hund (de har i ettertid kjøpt seg hund selv. ). Jeg anbefaler å vente til alt er landet og man har styr på hverdagen før man skaffer seg hund. Hund er mye ansvar og arbeid. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet for hunden, og hadde aldri gjort det igjen ( ikke det at det var jeg som gjorde det da. ). Blir muligens noe annet når man velger det og ikke bare plutselig har hund. Vi er seriøst på datter som ringte meg da jeg var på weekendtur med venninne og sa «pappa har kjøpt hund, du må hente den på flyplassen på mandag».
09-12-23, 16:03 | #16 |
Klar
|
Ja! |
09-12-23, 16:24 | #17 |
Off the map.
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg er alenemor til hund nå i et par uker da mannen er borte. Har vært to halve dager på kontoret. Hun kan være hjemme alene, men har ikke samvittighet til å la henne være hjemme i 10 timer dag etter dag. Veldig hyggelig med hund, men det er et stort ansvar, så om du finner noen som har glede i å passe den litt av og til så blir det lettere.
09-12-23, 18:51 | #18 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg ville ikke hatt hund alene uten hage der hunden kunne slippes rett ut for kortere lufteturer. |
09-12-23, 19:27 | #19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: "Alene"mødre med hundJeg har vært alene i snart fem år. Fikk meg hund for 1,5 år siden etter å ha vurdert det grundig. Sønnen min (16) er hos meg annen hver uke, den andre uken er jeg mye hos kjæresten min.
09-12-23, 20:00 | #20 |
Er frisk!
|
Sv: "Alene"mødre med hundVille ikke vurdert det en gang. Dyrt og mye jobb - og ikke minst stresser kollegaene mine enormt for å rekke hjem til hunden hver ettermiddag. Det er det aller beste med å ha store barn, at jeg ikke må stresse sånn for å rekke en tidsfrist, men kan bli på jobb til jeg er ferdig med det som må gjøres. Som alenemor ville jeg vært enda mer forsiktig med å ta på meg mer forpliktelser.