Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-24, 16:39   #541
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Takk for utfyllende informasjon Polyanna. Jeg får tenke på det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 08:06   #542
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Om jeg kan bruke lyse sko til svarte klær? Skal i konfirmasjon og de lyse penskoene liker ryggen bedre enn de svarte, og dagsformen tilsier svart jumpsuit vs lys kjole.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 08:17   #543
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.258
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Klart du kan, Millen. Kan være fint med kontraster, og sandwich dressing er jo et begrep.
https://www.thewardrobeconsultant.co...-styling-trick

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 08:20   #544
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Takk Frukt. Det begrepet har ikke jeg hørt før.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-24, 23:26   #545
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg sitter og lurer på om det er et sted i Oslo der jeg kunne stukket innom, litt uten fuzz, og sjekket om de Versace-smykkene jeg kjøpte på loppis er ekte eller fake? 90% sikkert fake, men hadde vært greit å vite, lell.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 11:07   #546
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvorfor må legesekretærer være så j...... kjærring og vanskelig når det gjelder å få legeerklæring til skolen pga pollenallergi? Ungen har hatt det bekreftet siden barnehagealder, men først nå på u-skolen de trenger det pga tentamner og eksamener.
Merk, ikke første gang jeg har krangla med hu førkja om legeerklæring og skole.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 12:11   #547
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg sitter og lurer på om det er et sted i Oslo der jeg kunne stukket innom, litt uten fuzz, og sjekket om de Versace-smykkene jeg kjøpte på loppis er ekte eller fake? 90% sikkert fake, men hadde vært greit å vite, lell.

Gullsmeden i Kirkeristen i sentrum av Oslo, han har jeg tredve (40?) års god erfaring med.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 16:10   #548
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.674
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvorfor må legesekretærer være så j...... kjærring og vanskelig når det gjelder å få legeerklæring til skolen pga pollenallergi? Ungen har hatt det bekreftet siden barnehagealder, men først nå på u-skolen de trenger det pga tentamner og eksamener.
Merk, ikke første gang jeg har krangla med hu førkja om legeerklæring og skole.

Så irriterende.

Jeg ringte legen ang det samme forrige uke. Fikk beskjed om å logge inn på helsenorge og trykke digital konsultasjon og sende melding til legen der, det gjorde jeg og legen sendte et digitalt brev der som jeg kunne skrive ut og sende med ham på skolen. Vi har en ny fastlege han aldri har truffet, men hun tittet nok i journalen og fastslo at det var helt innenfor skrive at han har astma og pollenallergi, det har han hatt siden han var 2 år gammel.

Har ikke tenkt på det til tentamen (Ikke har han brukt hele tiden heller) men han ba om at jeg ordnet det til eksamen, bare sånn i tilfelle, så det gjorde jeg. Vet ikke om vi bare kan skrive den ut en gang til og levere til vgs over ferien, så har de det i systemet. Den er bare stilet "til skole" så det kan vel fungere det?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 17:03   #549
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.535
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvorfor må legesekretærer være så j...... kjærring og vanskelig når det gjelder å få legeerklæring til skolen pga pollenallergi? Ungen har hatt det bekreftet siden barnehagealder, men først nå på u-skolen de trenger det pga tentamner og eksamener.
Merk, ikke første gang jeg har krangla med hu førkja om legeerklæring og skole.

Kjipt! Jeg sendte melding på innlogging til legesenteret og sendte allergikeren til legesenteret og hentet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 19:45   #550
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg sendte e-konsultasjon via Helsenorge. Jeg skjønner ikke hvorfor han må inn en gang til legen for å få det.
Så får vente og se.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 19:48   #551
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.674
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Mik var jo tilfeldigvis innom legekontoret for en sjekk etter en brann på skolen samme dag som det var sendtelektronisk på Helsenorge. Han fikk beskjed om at det var sendt der så han kunne få det av meg.

Legen som han altså aldri har truffet, med mindre det var hun som behandlet ham da han var innom der den dagen, hadde altså ingen problem med å skrive ut attest basert på journalen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 20:42   #552
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det er ikke første gang denne legesekretæren er vanskelig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 20:58   #553
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.655
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Men er ditt inntrykk at legesekretærer generelt, som yrkesgruppe, er vanskelige når det gjelder akkurat dette? Eller gjelder det spesielt denne ene?

Bare lurer, siden du stiller spørsmålet slik du gjør, i tråden for ting man lurer på (regner med det er et faktisk spørsmål, og ikke ment som gruff, siden du har gruffet i gruffetråden i tillegg). Og siden du ikke spør om alle legesekretærer er vanskelige, men hvorfor de er vanskelige, så antar jeg at det ikke bare gjelder denne ene legesekretæren, men at du har vært borti det samme problemet hos flere ulike ... Kanskje det er noen her inne som kjenner til prosedyrene, som jobber med dette, og kan forklare hvorfor det er slik?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:04   #554
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Bare hun ene, My.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:05   #555
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.655
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

I dag lurer jeg på hvorfor DNB sender meg brev der de skriver at jeg har sagt ja til at DNB kan sende alle typer meldinger og dokumenter til den elektroniske postkassen min. At jeg har samtykket til at meldinger og dokumenter som tidligere er sendt som brevpost heretter vil bli sendt elektronisk. Denne beskjeden/bekreftelsen sender de meg altså som brevpost, på papir.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:07   #556
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.655
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Bare hun ene, My.

Ok, så når du skrev "legesekretærer" så mente du ikke generelt, men en spesiell legesekretær? Da misforstod jeg spørsmålet. Det er ikke godt å si hvorfor enkelte bare må gjøre alt så vanskelig. Fra tid til annen kommer man over noen slike, ikke bare som legesekretær men i mange andre funksjoner også. Jeg har også lurt på hvorfor enkelte er slik. Skulle tro de måtte betale fra egen lomme for at du skal få det du ber om. Trolig får det enkelte til å føle seg litt ekstra viktige. irriterende er det uansett.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:23   #557
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Tipper det er autokorrektur som gjorde at det ble sekretærer. De andre der er hyggelig og greie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 23:35   #558
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.474
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I dag lurer jeg på hvorfor DNB sender meg brev der de skriver at jeg har sagt ja til at DNB kan sende alle typer meldinger og dokumenter til den elektroniske postkassen min. At jeg har samtykket til at meldinger og dokumenter som tidligere er sendt som brevpost heretter vil bli sendt elektronisk. Denne beskjeden/bekreftelsen sender de meg altså som brevpost, på papir.

Fordi de er livredde for at du ikke har forstått konsekvensen av samtykket du har gitt. DNB er pliktige til å sikre at lovpålagte varslinger når fram til mottakeren.

Men sånn helt konkret så tipper jeg at du på et tidligere tidspunkt har samtykket til å få kommunikasjon digitalt. Nå går DNB over på Digitalt førstevalg, der du aktivt må reservere deg mot digital kommunikasjon om du ikke vil ha det. Og så er de sikkert litt usikre på kvaliteten på samtykkene de har samlet inn, så da sender de heller brevet til alle.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 09:04   #559
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.850
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Kan nå oppdatere angående legeerklæring til skolen pga pollenallergi med at klokka 7 imorges kom det melding i Helsenorge fra legen at han skriver erklæring, og den kan hentes på legekontoret mellom klokka da og da.
Så enkelt kan det gjøres.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 21:02   #560
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Gullsmeden i Kirkeristen i sentrum av Oslo, han har jeg tredve (40?) års god erfaring med.

Hvilken? Klarte ikke helt å orientere meg i dag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no