Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som har peiling på fioliner?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-24, 07:17   #1
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har peiling på fioliner?

Min 15-åring skal få ny fiolin til 16-årsdagen men hva kjøper jeg? Jeg har spurt fiolinlæreren hennes men han gir så tåkete svar...
Hun har spilt i to år og elsker det, har søkt musikklinja på vgs til høsten.

Har ikke lyst til å bruke en formue men skjønner at en god fiolin koster litt. Kan jeg kjøpe brukt? Hva skal jeg se etter? Jeg har ikke peiling i det hele tatt.

Er takknemlig for alle innspill!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 08:08   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

Hva er budsjettet ditt da? Du kan få gode elevinstrumenter fra 15000, men the sky is the limit. Billigere også, men når man kommer nedi 2000 kr på Amazon, er det ikke noe særlig. Da er det bedre å låne fra musikkskole e.l. Det finnes en side hvor NASOL medlemmer legger ut brukte instrumenter for salg. Skal se om jeg finner det. Der er trygge salg, amatørmusikere som har fått instrument taksert. Taksering av fiolinmaker sikrer at verdien er rett. Du kan også prøve Finn, men se etter skikkelig taksering. Aller helst bør hun prøvespille fiolinen selv. Husk at hun også må ha en ok bue (3000 og opp) og en kasse. Det blir endel tilsammen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 08:09   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

https://nasol.no/kjop-og-salg/
Her kan man følge med på annonser.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 09:08   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hva er budsjettet ditt da? Du kan få gode elevinstrumenter fra 15000, men the sky is the limit. Billigere også, men når man kommer nedi 2000 kr på Amazon, er det ikke noe særlig. Da er det bedre å låne fra musikkskole e.l. Det finnes en side hvor NASOL medlemmer legger ut brukte instrumenter for salg. Skal se om jeg finner det. Der er trygge salg, amatørmusikere som har fått instrument taksert. Taksering av fiolinmaker sikrer at verdien er rett. Du kan også prøve Finn, men se etter skikkelig taksering. Aller helst bør hun prøvespille fiolinen selv. Husk at hun også må ha en ok bue (3000 og opp) og en kasse. Det blir endel tilsammen.

Tusen takk for svar og link!
Dyre saker, ja. Jeg hadde liksom et budsjett på ca. 10.000 men ser at det blir altfor knapt

Skal se litt på annonser!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 17:44   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.292
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

Jeg vet om noen som kjøpte fiolin og bue i London, fordi det var bedre utvalg der. Langweekend med prøvespill, og de fikk med seg ny fiolin og bue hjem. Beløpet de brukte var mye høyere enn ditt budsjett, så ikke sikkert det er relevant i din prisklasse.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 17:51   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

Ja det KAN koste veldig mye. Og mindre også. Men hvis du vil det skal være en fiolin som varer i mange år og gir spilleglede, blir det fort såppas. Ellers er lån fra musikkskole ofte vel så bra som å kjøpe noe eget med lavere kvalitet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 18:14   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

Min niese som gikk på musikklinje kjøpte sin første "ordentlige" fiolin for konfirmasjonspengene sine, da tror jeg hun betalte ca 55.000 (laget av en fiolinmaker i min hjembygd). Hun fikk ikke så mye i konfirmasjonsgavepenger, så det overskytende ble konfirmasjonsgaven fra foreldrene. Nå går hun på konservatoriet og kjøpte seg en ny i fjor, før hun begynte på master, den betalte hun NOK 170.000 for i København. Så ja, stor variasjon. Jeg vet ikke hva som er minimum av det man må ut med for en "brukbar" fiolin.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-24, 19:34   #8
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har peiling på fioliner?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja det KAN koste veldig mye. Og mindre også. Men hvis du vil det skal være en fiolin som varer i mange år og gir spilleglede, blir det fort såppas. Ellers er lån fra musikkskole ofte vel så bra som å kjøpe noe eget med lavere kvalitet.

Hun har egen nå men den var veldig billig og en "nybegynnerfiolin" så tanken var at hun skulle få en bedre fiolin til bursdagen.
Jeg får høyne budsjettet en del tusen, ja.
Bare rop ut hvis noen har en å selge, ellers leter vi litt rundt nå.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no