Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har dere planer på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-24, 23:04   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.700
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Frokost med ferske jordbær, vi kutter dem opp og har på brødskiver, litt sukker om de er litt sure, heeeeelt ferskt syltetøy, alle spiser minst et par skiver ekstra og det er fint siden det er en stund til pølsesalget startet på skolen.

Mannen skal sikkert tidlig bort på skolen og styre litt, og levere kaka. Han er kasserer i fau så ansvarlig for pengene den dagen.

Jeg og ungene går til oppstilling av toget og eldste spiller i korpset og yngste er aspirant og går også der og mellomste går med 7. Klasse, siste år i toget.

Så er vi på skolen så lenge ungene gidder.

Og så var planen sånn opprinnelig campingtur i pinsa. Været er 100% på vår side. Men en campingvogn som har time på verksted etter pinse (min bror) og en brukelt srm og hjernerystelse (min mor) og en eksamen tirsdag over pinse (min sønn) taler mot familiecamping denne pinsa. Så jeg tenker vi blir hjemme. Finne på noe fint og kjekt i pinsa og der fine været må vi nå likevel gjøre. Vi får se hva. Men 17. skal altså feires helt tradisjonelt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-24, 23:07   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Har 4.klassing i år, og ansvaret for skolearrangementet. Må derfor bake og levere kake, og stå i kiosken. Jeg skal gå i toget med barna og barnetoget går kl 10 så det er ikke noe lat morgen. Borgertog kl 16 og etter det drar vi nok på hytta og der har jeg planer om bobler, og kanskje besøk av noen?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-24, 23:34   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi gjør som vi pleier med tog, frokost og god mat. Det er heldigvis roligere morgener nå som vi ikie skal tidlig avgårde. Å reise bort er ikke aktuelt, ikke 17. mai. Vi er for tradisjonsbundet til det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-24, 23:42   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.249
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

17. mai i år blir akkurat slik den pleier. Frokost og tog med korpsbarna. Ungene kjøper lodd og er på leker på skolen. Alle er med til en vennefamilie for middag og kos på kvelden. Same procedure osv.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-24, 23:52   #25
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.014
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

I år er det siste med barneskoleelev som gå i tog, halleluja! Jeg skal se på ham i toget og så skal barna og jeg til venner på grilling, mens mannen er hjemme og studerer i fred.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 06:32   #26
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Tidlig opp og travel dag. Russen og jeg spiller i korps. Han har oppmøte 7.00, jeg 7.45. Jeg er ferdig med spilleoppdragene kl. 17. Da blir det mat hos foreldrene mine.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 07:11   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi vurderte å reise bort, men det var så dyrt. Skal kanskje en tur innom skolen der niesene går, så skal vi til broren min på grillings på ettermiddagen. Forhåpentligvis etterfulgt av et rolig glass vin på verandaen.

Det er helt nydelig å ha store barn så man slipper alt stresset.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 07:32   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.784
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Mannen og jeg er i England da, så vi kommer nok til å ha en rolig dag med lunsjing og sosialisering med familien hans.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 07:41   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.981
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Ingen av barna vil gå i 17. mai-toget i år så for første gang (siden vi fikk barn) skal vi ikke gå i eller se på tog eller delta på arrangementet i skolegården. På ettermiddagen/kvelden får vi besøk og det blir grilling, god mat og kaker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 08:26   #30
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.932
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Gutta er så store nå at de nok helst ikke vil bli sett med sine foreldre, så vi har planlagt 17. mai-lunsj på jobben til mannen (tradisjon) og bobler på verandaen til et vennepar. Gutta er selvsagt velkomne begge steder, dersom de skulle finne på å ønske det.

Men sånn egentlig kunne jeg like gjerne reist bort.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 08:30   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.669
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi synes så synd på oss selv i påsken, da alle ble syke, at vi bestilte tur til Gøteborg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 08:38   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.089
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Som vanlig fullt kjør fra 8-18 hos oss. Flaggheis der de to yngste spiller, deretter hjem for en god frokost (siden skolen går sent i toget i år), så levere de to yngste på skolen. Mannen skal vel til byen og se dem, mens jeg må rigge på skolen fra 12-15 siden 3. trinn har arrangementet. Borgertog rundt kl 15, og jeg går av min vakt og mannen går på sin vakt som grillsjef mens jeg henger rundt / følger opp lillebror i den grad det trengs. I 18-tiden går vi som vanlig hjem og henger i sofaen med is, grandiosa og potetgull, som vi pleier på 17. mai. Vi har aldri sett for oss å orke besøk eller å gå bort den kvelden.

Lillesøster reiser på håndballcup i 18-tiden samme kveld også, så alt blir ganske kaos i år.

Eldste er russ og styrer seg selv.

Ikke en 17. mai jeg ser veldig frem til egentlig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 08:48   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Store barn og skal for første gang dra fra hele greia, med dagstur til Sverige :crazybanana:

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 08:59   #34
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Store barn, og vi har senket kravene, så her blir det rolig 17 mai.
Tenker jeg lager felles frokost, det har vi veldig sjelden. Også skal vi ut på hytta og grille sammen med broren min og kona.
Er jo meldt supert vær, så jeg tror det blir veldig trivelig.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 09:48   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Her blir det som vanlig, se litt på tog så festforestilling i idrettshallen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 09:49   #36
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.271
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Jeg jobber på dagen. Like greit det, å være alene på 17. mai er ikke noe særlig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 10:56   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi skal på en stor fest 16. mai, men satser på å komme oss hjem i respektabel tid for å få fullt utbytte av årets beste dag. På morgenen 17. mai drar vi nedover til byen, elsker å rusle i gatene tidlig, se festpyntede glade mennesker på vei til frokoster, jeg sprader rundt i bunad og ser 10-12 skoler i toget før vi går hjem igjen for å gjøre de siste forberedelsene til åpent hus med drop in fra kl 14. Vi serverer buffet med tradisjonell mat og bobler til, såklart. De fleste gjestene pleier å gå igjen før kl 18, men det blir alltid en liten gjeng utover, særlig når det er så fint vær som det er meldt i år. Gleder meg til dagen!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 10:59   #38
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi nyter livet med store barn, og feirer på hytta med kaffe i solveggen, en liten fjelltur, god mat og ellers ingen planer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 11:36   #39
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.862
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Det blir helt rolig. En liten tur til byen i folkehavet i alt for varm bunad. Hjem og ta av det grusomme plagget, muligens en fjelltur på ettermiddagen og sløving på terrassen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 12:03   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Satser på en hyggelig frokost hjemme, før venner av eldste ankommer på separat frokost. Så drar vi til byen og skolen til yngste, ikke vært der før. Er invitert til et sted å se toget fra et bygg inntil Karl Johan, deretter plukke henne opp, og dra i hageselskap til nabo. Tror det blir en bra dag.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no