Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Skjærer til besvær

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 09:37   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du må bare bli venn med dem, rett og slett. Mest sannsynlig har de unger nå, eller driver og parer seg, eller begge deler, og da er det mye styr. Men jeg tror du må innse at vannspeilet ditt er deres luksusbadekar.

Hmm. Ja, mulig du har rett. Leste et sted hvor en sa at hun først fikk fred da hun begynte å mate dem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 09:38   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg elsker historien om skjærene som ringte på døra, og dreit ned bilen til mannen.

Ja, det er helt utrolig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 09:45   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Ta bort vannspeilet? Legge til rette for mindre spa?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 10:03   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Ta bort vannspeilet? Legge til rette for mindre spa?

Mmmnnjaaa. Hm. Får vurdere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 10:35   #25
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.993
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Jeg og en venninne spiste ute på Majorstuen i fjor, og en skjære ble voldsomt nærgående. Hun reiste seg og jaget den tre, fire ganger, og så lot den oss være i fred. En stund. Plutselig kom en gammel valnøtt (!) flaksende og traff meg nokså hardt i skulderen, og ei svært så fornøyd skjære satt og så på oss. Jeg ga den brødet jeg hadde fått til salaten min, og DA lot den oss være.

Jeg elsker skjærer

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 11:35   #26
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.905
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Blinkende? Er det ikke motsatt. Mener å huske at skjærer stjeler sølvtøy f.eks. fordi de blir tiltrukket av skinnende greier. Eller er dette bare en myte fra gamledager?

Vet ikke, men folien her liker ihvertfall ikke småfuglene.
Er det ikke kråker som stjeler blinkende ting da?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 11:45   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.492
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vet ikke, men folien her liker ihvertfall ikke småfuglene.
Er det ikke kråker som stjeler blinkende ting da?

Nei, det er skjærene som er kjent for det. Googlet - men fant også at det visstnok er en myte: https://www.forskning.no/biologi/skj...-juggel/546213

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 15:03   #28
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det tror jeg ikke jeg rekker, de er kjappere enn meg. Da måtte jeg hatt avtrekkeren innendørs.

SuperSoaker!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 15:48   #29
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.598
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Hva med slike gummislanger fra lekebutikk? Jeg har noen sånne liggende for å unngå at fuglene møkker ned terrassen.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 16:01   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.209
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men disse skjærene eier ikke skam

Måtte bare fnise litt av dette. Jeg tror ikke skamfølelse er noe fugler generelt er plaget av, og i alle fall ikke kråkefugler. (Vedder på at hvis de hadde visst hvor irritert du var, hadde de tatt det som en bonus!)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:14   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Måtte bare fnise litt av dette. Jeg tror ikke skamfølelse er noe fugler generelt er plaget av, og i alle fall ikke kråkefugler. (Vedder på at hvis de hadde visst hvor irritert du var, hadde de tatt det som en bonus!)

Haha! Jeg tror heller ikke det, sånn egentlig. Det var mer en uttrykksmåte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:15   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Hva med slike gummislanger fra lekebutikk? Jeg har noen sånne liggende for å unngå at fuglene møkker ned terrassen.

Hadde du visst hvor enorm fobi jeg har for slanger (også falske), hadde du aldri foreslått dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:18   #33
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.115
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Heime hos foreldra mine budde Skjorfrid og venninna hennar i mange år. Eller, det var vel gjerne Skjorfrid og ein kompis. Men, men. Uansett, dei var ganske greie med folket, men stakkars katten. Han var jo ikkje av den begava typen, og når desse to byrja erte han så var det altså alldeles underhaldande å følge med på. To utspekulerte fjærballar mot ein heller enkel katt. Vittig. (Og jaggu er eg glad dei ikkje brydde seg om oss andre, eg hadde blitt tulen.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:22   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Skjorfrid, ja. (Jeg var forresten voksen før jeg skjønte at skjor er det samme som skjære.)

Jeg skulle gjerne navngitt pøblene i hagen min, men jeg er usikker på om det alltid er de samme som kommer eller ikke. Men spurven vår heter Ola. Han bygger reir på samme sted hvert år. Tror iallfall det er den samme, den er nokså stor og feit og ser prikklik ut hvert år. Mistenker at det var en av ungene hans skjæra spiste i dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:24   #35
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.115
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Så lenge fuglen ser ut som ei skjor kan den heite Skjorfrid, om det så er Skjorfrid 1, 2 eller 3. Eller Skjorstein.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:56   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjærer til besvær

De blir bare verre dersom du ypper. Jeg har slått meg til ro med at de bruker vannspeilet mitt som badekar og fontenen til dusj. Det går greit at de har spist opp mesteparten av "popcorngresset" mitt, og jeg tilgir at de har stjålet halvparten av den fine, fargerike pyntegrusen i drivhuset. Jeg satser på at dette storsinnet gjør at de lar jordbærene i fred i år, og at de ikke driter ned terrassen som de gjorde et år jeg prøvde å bekjempe dem med alle midler.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 21:48   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.256
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Måtte bare fnise litt av dette. Jeg tror ikke skamfølelse er noe fugler generelt er plaget av, og i alle fall ikke kråkefugler. (Vedder på at hvis de hadde visst hvor irritert du var, hadde de tatt det som en bonus!)

Jeg vet da søren. Det er vanskelig å helt forstå at naturen, for en fugl som har hjerne på størrelse med en peanøtt eller noe, har valgt å utstyre den med humor og sans for hevn, så ser jeg ikke bort fra at det kan være litt skam der også.

Jeg har også sett skjor gå sammen om å erte ei dum katte, i et ganske intrikat samarbeid. Helt utrolig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 22:28   #38
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Katta vår ble utsatt for en hel skjorfamilies hevn. De jaga den opp på taket og angrep den da den ikke kom seg ned. Problem løst ved at vi flyttet og katta knapt tør gå ut lenger. Skjora var ikke årsak til flytting da. Nå har vi en spurvefamilie i taket istedenfor.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-24, 11:41   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Skjærene ble borte etter at jeg laget denne tråden.

Jeg visste at de er intelligente. Men det overrasker meg likevel at de kan google og lese hva jeg skriver på internett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-24, 11:56   #40
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjærer til besvær

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no