|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg synes det er fascinerende hvor lite det plutselig snakkes om det ganske heftige bruddet mellom USAs president og verdens rikeste (? close hvertfall) mann i mediene nå, og alt det andre det også burde vært snakket om når man først skal snakke om innenrikspolitikk i USA. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tror jeg følger andre medier enn deg, Maverick. For jeg synes det er veldig mye Musk vs. Trump i monitor. Jeg er litt overrasket over hvor fort relasjonen tok slutt, men det er kanskje ikke så rart når to så sterke personligheter skal kjempe om oppmerksomheten.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg syns også jeg ser det overalt, både nasjonalgarden og bromance-breakup.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Nå vet jeg ikke hvilke medier folk benytter seg av, så klart, men utenom dagens lille oppbluss av at Elon sier unnskyld, så har det vært ganske generelt at situasjonen i LA har fått større fonter og mer spalteplass enn bruddet mellom Trump/Musk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Bruddet genererte jo ekstrasendinger både her og der i forrige uke. Eskaleringen av opptøyene er sånn sett mer breaking nå. Tror vi må vente litt for å se totaliteten av mediedekningen.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er helt sykt at vi har blitt så herdet at det ikke er hovednyheter hele tiden. Sjuke greier.
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Bruddet mellom Musk og Trump føler jeg blir rapportert mer som en såpeopera, når det egentlig er snakk om iskald manipulasjon av systemet. Musk har oppnådd det han var ute etter; å få tak i enorme mengder personopplysninger, få sparket såpass mange at det blir plenty av billig arbeidskraft på markedet, og vingeklippe offentlige etater slik at ingen passer på hva private virksomheter gjør. Nå er kaoset fullstendig, og han trenger ikke bruke mer av sin arbeidstid her.
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Om noe så mener jeg at denne artikkelen fra Klassekampa kanskje underdriver farene med utviklingen i USA for tiden. De overdriver i hvert fall ikke: https://klassekampen.no/artikkel/202...ei-til-helvete Sist redigert av Strå : 05-07-25 kl 22:08. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Og så er det denne langlesingsartikkelen: https://www.meidasplus.com/p/today-i...letin-187-8725. Beklageligvis bekrefter den alle problemer jeg har klart å finne på om DT og folka rundt. Den administrasjonen har som mål å tråkke flest mulig folk ned i gjørma og så knekke ryggen på folk mens de krabber fortvilet i gjørma. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg ble sittende å se på nyhetene fra møtet i det hvite hus i går. Det var en helt surrealistisk opplevelse. Nå var det heldigvis god stemning i det møtet, men det er noe underlig over hvordan alle bare tilpasser seg hans meningsløse babling.
|
|
|
|
#12 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg sliter fryktelig med å følge med på sendinger med Trump. Det er jo så usammenhengende og merkelige ting som blir sagt. Og alle bare smiler og nikker, og inni meg skriker jeg bare høyt: "Hvorfor er det INGEN som kan sette denne idioten på plass?"
|
|
|
|
#13 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg fikk opp litt av en artikkel (+artikkel) fra Dagens Næringsliv igår hvor det blant annet stod at Trump ser seg selv som CEO for USA, og det tror jeg det er noe i. Siden jeg ikke har abonnement der, fikk jeg selvsagt ikke lest hele artikkelen.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg skjønner jo hvorfor det er nødvendig at alle lederne går sammen i en nøye planlagt "Trump wisperer"-strategi, fordi det nå en gang er nødvendig for at ting ikke skal bli verre. Men det minner også om familiedynamikk der en hel familie tilpasser seg til den ene som er en uforutsigbar, narsissistisk drittsekk, for å bevare husfreden, og så etter noen år så har alle vent seg til at sånn er det bare, og så blir det virkende helt normalt etter hvert.
|
|
|
#15 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Dette skremmer meg også. Og så går jeg rundt med en kokende Angry inni meg og har ingen å kjefte på.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg skjønner hvorfor alle disse europeiske lederne slikker ham oppetter ryggen. Det er jo tydeligvis det som trengs for at de skal bli hørt. Men at det der er dit vi har kommet er dypt tragisk.
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Nei, Nobelprisen deles ikke ut for enkelthendelser. Alt ses i sammenheng og alt han har satt i gang innenlands som er splittende kommer definitivt til fratrekk. Nobelkomitéen lar seg ikke snakke rundt når det gjelder 6. januar-angrepene.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Han er i hvert fall veldig tydelig på at at han ønsker seg en fredspris og at han selv mener at han fortjener den.
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)I så fall, bør noen hviske ham i øret at for å få det til så må han sette hardt mot hardt mot Israel. Skal vi svelge DEN kamelen så må verden da for fanden få maks igjen for det!
|
![]() |
|
|