|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)
Mnja, det er ikke helt riktig. Alle barn som fødes nå tilbys pneumokokkvaksine (som beskytter for noen av de infeksjonene som er mest alvorlige for de under 2), men ikke alle barn får tilbud om Meningokokk-C vaksine som er en annen type hjernehinnebetennelse som rammer mange flere. Mange europeiske land tilbyr Meningokokk C vaksine i det ordinære programmet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp, man er under 3 år for å få denne vaksinen om ikke enda yngre.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Enda yngre. Vi har ikke fått tilbudet.
|
|
|
#4 |
|
|
Prevenar virker best på små barn, ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)Ja, der nevner du et godt eksempel på en vaksine jeg ikke er interessert i for mine barn. Verken hjernehinnebetennelse, vannkopper, influensa, den der nye for jenter o.l. ser jeg noen grunn til å ta. Ergo er jeg mot obligatoriske vaksiner slik det var nevnt over.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)Jeg vaksinerer barna mine, men er ikke helt overbevist om det geniale i at pjokken på et og et halvt har, til hver "session" skulle hatt den normale MMR-vaksinen og den nye pneumokkvaksinen samtidig, altså to stikk på en dag. Hvis han reagerer på en av de vil jeg gjerne vite hvilken... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)I "gamle" dager hadde de jo kvikksølv og alt mulig skit i vaksinene, som jo nå skal være forbedret. Jeg vaksinerer definitivt mot kikhoste, for jeg har jo hatt en unge som var dausjuk av det.
|
|
|
#9 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)De bruker fremdeles kvikksølv i vaksinene, men i mer fortynnet form. Formaldehyd også. Leste gjennom hva vaksinene inneholdt på DB, og ble litt sjokkert. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Jeg tror du skal skifte kilde, når det gjelder seriøs dokumentasjon om vaksiner. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)Du har gjerne også lest forskningsrapportenen på om det er skadelig eller ikke?
|
![]() |
|
|