Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 22:54   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meslinger på fremmarsj igjen (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo, alle som er født etter en viss dato får den. Så fremover nå så får alle den. I en overgangsperiode hadde man endel barn som fremdeles kunne ta den, men som måtte betale den selv.

Mnja, det er ikke helt riktig. Alle barn som fødes nå tilbys pneumokokkvaksine (som beskytter for noen av de infeksjonene som er mest alvorlige for de under 2), men ikke alle barn får tilbud om Meningokokk-C vaksine som er en annen type hjernehinnebetennelse som rammer mange flere. Mange europeiske land tilbyr Meningokokk C vaksine i det ordinære programmet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:01   #2
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo, alle som er født etter en viss dato får den. Så fremover nå så får alle den. I en overgangsperiode hadde man endel barn som fremdeles kunne ta den, men som måtte betale den selv.

Nettopp, man er under 3 år for å få denne vaksinen om ikke enda yngre.
Hvorfor bare beskytte de minste, som ikke er i den store risikogruppen som det større barn er-
Verken jeg eller mine venninner fikk tilbud om denne vaksinen når våre barn var rett over 2 år og 3+

Virker den bare på små barn eller under en viss alder eller er det penger igjen som råder?

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:03   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hvorfor bare beskytte de minste, som ikke er i den store risikogruppen som det større barn er-
Verken jeg eller mine venninner fikk tilbud om denne vaksinen når våre barn var rett over 2 år og 3+

Virker den bare på små barn eller under en viss alder eller er det penger igjen som råder?

Enda yngre. Vi har ikke fått tilbudet.

Gammel 02-09-07, 23:10   #4
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Prevenar virker best på små barn, ja.

Gammel 02-09-07, 22:40   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, der nevner du et godt eksempel på en vaksine jeg ikke er interessert i for mine barn. Verken hjernehinnebetennelse, vannkopper, influensa, den der nye for jenter o.l. ser jeg noen grunn til å ta. Ergo er jeg mot obligatoriske vaksiner slik det var nevnt over.

Gammel 02-09-07, 23:00   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vaksinerer barna mine, men er ikke helt overbevist om det geniale i at pjokken på et og et halvt har, til hver "session" skulle hatt den normale MMR-vaksinen og den nye pneumokkvaksinen samtidig, altså to stikk på en dag. Hvis han reagerer på en av de vil jeg gjerne vite hvilken...

Ergo har jeg vært vanskelig mor og krevd to forskjellige timer til de to vaksinene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:07   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jan`06 var det første kullet (Uff, for et dumt ord. Noen som har noe bedre?) som fikk den gratis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:24   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

I "gamle" dager hadde de jo kvikksølv og alt mulig skit i vaksinene, som jo nå skal være forbedret. Jeg vaksinerer definitivt mot kikhoste, for jeg har jo hatt en unge som var dausjuk av det.

Gammel 04-09-07, 18:18   #9
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

De bruker fremdeles kvikksølv i vaksinene, men i mer fortynnet form. Formaldehyd også. Leste gjennom hva vaksinene inneholdt på DB, og ble litt sjokkert.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:21   #10
Koma

Koma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

De bruker fremdeles kvikksølv i vaksinene, men i mer fortynnet form. Formaldehyd også. Leste gjennom hva vaksinene inneholdt på DB, og ble litt sjokkert.

Jeg tror du skal skifte kilde, når det gjelder seriøs dokumentasjon om vaksiner.
Jeg leste litt på dinbaby i går, og sier bare

Det er kvikksølv i noen vaksiner, men de er ikke en del av barnevaksineprogrammet.

Gammel 04-09-07, 18:21   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Du har gjerne også lest forskningsrapportenen på om det er skadelig eller ikke?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.