Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-25, 16:31   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Nenne Vil håpe det skjer på en ryddig måte. Vi leverer jo varer til dere og mitt inntrykk er at dere er utrolig profesjonelle i alle ledd. Kanskje de i første omgang går ut og ber om frivillige? Det må jo være endel som nærmer seg pensjonsalder?

Jeg vet vårt konsern også har måttet kvitte seg med ansatte nå. Veldig usikre tider.

Gammel 16-08-25, 00:04   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nenne Vil håpe det skjer på en ryddig måte. Vi leverer jo varer til dere og mitt inntrykk er at dere er utrolig profesjonelle i alle ledd. Kanskje de i første omgang går ut og ber om frivillige? Det må jo være endel som nærmer seg pensjonsalder?

Jeg vet vårt konsern også har måttet kvitte seg med ansatte nå. Veldig usikre tider.

Takk! Jeg håper også at dette kan løses med en del naturlig avgang, men det er allikevel tungt å stå i dette.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 15-08-25, 16:37   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestillerkontoret i kommunen som skulle sende den kreft-med-spredningsyke 87-åringen hjem fra sykehuset i påvente av korttidsplass. 43 kg og sto ikke på beina ved egen hjelp og bor alene over 2 etasjer.
Jeg sa at jeg hadde den eneste nøkkelen til huset og kom aldri i livet til å dra å låse opp om de kom med henne, og at jeg om så kom til å hive nøkkelen i Saltstraumen.
Hun fikk korttidsplass en halvtime etterpå.

Gammel 16-08-25, 14:39   #4
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Bestillerkontoret i kommunen som skulle sende den kreft-med-spredningsyke 87-åringen hjem fra sykehuset i påvente av korttidsplass. 43 kg og sto ikke på beina ved egen hjelp og bor alene over 2 etasjer.
Jeg sa at jeg hadde den eneste nøkkelen til huset og kom aldri i livet til å dra å låse opp om de kom med henne, og at jeg om så kom til å hive nøkkelen i Saltstraumen.
Hun fikk korttidsplass en halvtime etterpå.

Nøkkelen i Saltstrømmen, tror det er en av de mer kreative løsningene jeg har hørt på å bli kvitt nøkkel, hehe.

Men bra det ordnet seg med korttidsplass!

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-08-25, 14:42   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Posten/bring som ikke kan levere en eneste pakke uten å sende meldingen at pakken er for øyeblikket forsinket på grunn av forhold utenfor vår kontroll, som stengte veier, ekstremvær eller redusert fremkommelighet.
Litt spesielt når pakkene har kommet fra både nord og sør og de som har kommet fra nord vet jeg ikke at det ikke har vært stengte veier, ekstremvær eller andre greier.

Alle postpakker til privatpersoner er nedom Lørenskog, så vidt jeg vet.
Har gruffet over det samme - men da gjaldt det pakker fra sør til nord.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 15-08-25, 16:53   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Venter i spenning på hva tildelingskontoret sier om plassering av min 98 år gamle bestemor når de antakelig slipper henne ut fra øhd over helgen. De er ikke kjent for å nødvendigvis følge medisinske anbefalinger. Men de sender henne i det minste ikke hjem da. Eller altså, jo, men hjem for henne er et bofellesskap. der har de for lavt omsoegsnivå i forhold til hva hun trenger nå, så vi håper hun får noe annet. Men det vil neste uke vise.

Gammel 16-08-25, 12:26   #7
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Posten/bring som ikke kan levere en eneste pakke uten å sende meldingen at pakken er for øyeblikket forsinket på grunn av forhold utenfor vår kontroll, som stengte veier, ekstremvær eller redusert fremkommelighet.
Litt spesielt når pakkene har kommet fra både nord og sør og de som har kommet fra nord vet jeg ikke at det ikke har vært stengte veier, ekstremvær eller andre greier.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 16-08-25, 12:42   #8
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Motoren i ventilasjonssystemet har sluttet å virke så hele leiligheten er klam og varm. Lufter hele tiden, men det hjelper bare der og da. Kommer noen på mandag, Å håper det kan fikses med en gang.

Gammel 19-08-25, 01:06   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får ikke sove. Verste var at jeg holdt på å sovne så var det noen lyder ute som vekket meg.

Gammel 19-08-25, 07:07   #10
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Angstanfall siden kl 03 i natt. Full pakke med fryser ræva av meg, kaster opp, hyperventilerer og det er mange mange år siden det var så ille.

Nå er jeg litt roligere, men sliter med pusten enda, så hele kroppen prikker. Bra det enda er to timer til Lillesøster skal på skolen.

Jeg greier å spøke litt nå, så da går det rett vei. Men ble ei skrekkkelig kort natt.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 08:19   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Serafin Sånt er fryktelig slits.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 08:25   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vondt, Serafin!

Jeg har konstant atrieflimmer for tiden og legen som fnøs og sa «jaja» da jeg sa det økte på i fjor, har vill panikk nå og prater om innleggelse, støt eller ablasjon. Jeg er bare sliten og lei. Spent på hva kardiologen sier i løpet av dagen.

Gammel 19-08-25, 10:36   #13
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så vondt, Serafin!

Jeg har konstant atrieflimmer for tiden og legen som fnøs og sa «jaja» da jeg sa det økte på i fjor, har vill panikk nå og prater om innleggelse, støt eller ablasjon. Jeg er bare sliten og lei. Spent på hva kardiologen sier i løpet av dagen.

Lykke til, Blondie!

Gammel 19-08-25, 08:30   #14
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Fikk meg et lite sjokk da jeg skulle sminke meg, er jo full i blodutredelser rundt øynene.

Jaja, sminke fikser det. Og nå er det bare hendene som prikker. Og Lillesøster er straks klar til skolen.

Men det kan godt være 20 år til neste runde.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 10:14   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotballfolk!

Nei, din idrett trumfer ikke alle andre. Nei, de små ungene trenger ikke trene mange ganger i uka året rundt. Nei, det ER ikke en helårsidrett, dere har tvunget gjennom at det skal være helårsidrett. Det er helt unødvendig for små unger. Nei, dere kan ikke overta et anlegg andre har betalt dyrt for å ha til vinteranlegg, for at dere "trenger" mer vintertrening. Nei, nei, nei!!!

Det er alltid fotballfolka! Av og til langrenn også. Unger som ikke kan drive med langrenn på vinteren fordi fotballen krever vintertrening, eller langrennsunger som ikke kan drive med sommeridrett fordi de skal ha BARMARK! 7-åringer!

Fakerten!

Gammel 19-08-25, 13:30   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fotballfolk!

Nei, din idrett trumfer ikke alle andre. Nei, de små ungene trenger ikke trene mange ganger i uka året rundt. Nei, det ER ikke en helårsidrett, dere har tvunget gjennom at det skal være helårsidrett. Det er helt unødvendig for små unger. Nei, dere kan ikke overta et anlegg andre har betalt dyrt for å ha til vinteranlegg, for at dere "trenger" mer vintertrening. Nei, nei, nei!!!

Det er alltid fotballfolka! Av og til langrenn også. Unger som ikke kan drive med langrenn på vinteren fordi fotballen krever vintertrening, eller langrennsunger som ikke kan drive med sommeridrett fordi de skal ha BARMARK! 7-åringer!

Fakerten!

AMEN!

Jeg kommer aldri til å komme over at Storebror ble nektet spilletid i en hel sesong fordi vi sendte ham på skikarusell i januar og februar da han var 10-11 i stedet for på fotballtrening i de to månedene. Da han kom på trening i mars var han stemplet for hele året som en som ikke hadde trent.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 22-08-25, 14:26   #17
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner tilcelebelen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fotballfolk!

Jeg prøvde å si i et komitémøte at vi kanskje skulle ha fotball som sommeridrett og ski (alpin) som vinteridrett, i stedet for oppvarmet kunstgress og mengder av kunstsnø. Minst en av de andre på møtet (som også sitter i idrettsrådet) så ut som han skulle få hjerteinfarkt og gå i taket samtidig. Det å prioritere miljøet, og spare noen sårt tiltrengte kommunekroner, var visst ikke aktuelt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 13:43   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heiheiheihei, det er ikke alle fotballfolk som er sånn altså. (Men altfor mange, jeg registrerer en del hårreisende ting som gjøres i gutteavdelingen for 2015-kullet i vår fotballklubb.)

Ungen (2015) har flaks og har både fotballtrenere og ishockeytrenere som både skjønner at man ikke kan trene alle dagene i uken, og som skjønner at det er lurt å trene flere idretter. Fotballtreningene teller derfor utmerket godt som barmarkstreninger for hockeyen, for eksempel. Og hockeytrenerne skjønner godt at jentungen prioriterer fotballkamper før hockeytreninger (blant annet siden hun er den eneste dedikerte keeperen i fotballen) - mens fotballtrenerne skjønner at jentungen prioriterer is-økter i hockey før vanlige fotballtreninger i de periodene hvor det er lite istid tilgjengelig.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 13:44   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, absolutt ikke! Noen av mine beste venner, andsoforth.

Gammel 19-08-25, 13:45   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg har jo gnålt om dette alltid, så dere er sikkert lei av å høre det, men det er bra for unger å
- ha fri
- trene variert for å unngå skader
- variere mellom sesonger, for å unngå å bli lei
- ha flere arenaer

osvosvosv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.