Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-26, 14:23   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Spysyken. Godt utskiftning av vinduer ble utsatt til mandag.
Post Nord leverer pakke 7 km hjemmefra, det er mye å velge nærmere.
Enig ang kaffen, for 65,- må de kunne levere mengde og temperatur etter oppskriften. Stockfleths og Dromedar leverer alltid, pluss noen spesialister på Løkka. Jeg kjøper aldri i kaffebaren på jobb, alt er feil, kaffesorten, temperatur og mengde, levert i pappbeger.

Gammel 15-01-26, 15:57   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 16-01-26, 13:08   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Været. Dette drittværet med regn på snø som gjør at bakken blir umulig å gå på.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-26, 13:17   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Været. Dette drittværet med regn på snø som gjør at bakken blir umulig å gå på.

For ikke å snakke om å sykle på!

Jeg trodde Tour de Finance skulle være såpass prioritert at den var bar, men det var den ikke. Jeg har pigger, men det hjelper ikke mot slush.

Gammel 16-01-26, 13:30   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Enig angående været. Heller kulda som var enn det regnet nå. Gruer meg til å gå ut med hunden...

Gammel 16-01-26, 16:33   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her kan det bare regne, så lenge det betyr at snøen forsvinner og våren er på vei.

Gruffer over upålitelige folk som ikke dukker opp til intervjuer, møter og andre avtaler. Kan jo ikke bruke dem i jobb med sårbare mennesker da. Det går med utrolig mye tid på ting som ikke blir noe av.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-26, 21:52   #7
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Her kan det bare regne, så lenge det betyr at snøen forsvinner og våren er på vei.

Gruffer over upålitelige folk som ikke dukker opp til intervjuer, møter og andre avtaler. Kan jo ikke bruke dem i jobb med sårbare mennesker da. Det går med utrolig mye tid på ting som ikke blir noe av.

Svarer meg selv. For etter å ha meldt søker om at ved manglende beskjed om ikkeoppmøte, var hen ikke aktuell for oppgaven, fikk jeg tilbakemelding om at søker HADDE sagt fra. Litt nøsting m søker, og det viste seg at hen hadde sendt tekstmelding til kontorets fasttelefon. Det går jo ikke. Søker fikk en beklagelse om at jeg hadde hoppet for raskt på konklusjon og til avslutning, og jeg ga mulighet for ny avtale. -Sånn går det når man har gruffet på seg litt for mye.

Gammel 16-01-26, 19:27   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Været, ja.

jeg har osteoporose etter kreftbehandling og er LIVREDD for å falle - og kjenner nå på at det skaper skikkelig angst og at jeg bruker alt for mye tid til å tenke på hvor ille det kan gå.

Har akkurat vært 9 dager på en kanariøy, og så kom jeg hjem til is, sløsj og RÆVA måking i Oslo.

Ikke bare gruffer jeg, jeg er skikkelig REDD.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 16-01-26 kl 19:44.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-26, 20:24   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kom meg heldigvis hjem før været slo om til regn. Og heldigvis "sklei" hun som gikk av før meg fra bussen slik at jeg da var superforsiktig.
Jeg er vanligvis forsiktig på glatta. Men etter at jeg tok kneet igjen før jul så har jeg faktisk ikke lyst til å bevege meg utendørs når det er "skøytebane".

Gammel 16-01-26, 22:26   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

sms til fasttelefon

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-26, 18:53   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke akkurat tillitsvekkende, der heller.

Pøblis: får du ikke behandling for benskjørheten? Trodde det var standard. Jeg har snart skjelett av stål.

Men eller medgruffer jeg på føret, ja.

Gammel 17-01-26, 19:22   #12
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Taushetsplikt hadde det vært kjekt om folk følger enten de er BPA eller "naturmedisinsk lege" eller begge deler. Å sitte på kinaresturant og snakke så høyt at samtalen høres tvers over hele lokalet, og så utlevere de hun jobber for både detaljert og skikkelig stygt. Da er du i feil rolle her i verden. Tror det må ha vært det mest øyeblikkelig avskyvekkende mennesket jeg har delt lokale med. Og jeg VET at jeg skulle ha vært modig nok til å si fra. Så jeg gruffer over egen feighet også.

Gammel 17-01-26, 19:27   #13
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Stortinget T-banestasjon i Oslo er snart ferdig oppusset.

Hva ligger bak kravspesifikasjonen til (skikkelig fine og pene) gulvfliser som er farlig glatte når de møter vått vær?

Har de ikke erfaring med å bestille ruglete, sklisikre gulvfliser til offentlige arealer?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-26, 16:25   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Stortinget T-banestasjon i Oslo er snart ferdig oppusset.

Hva ligger bak kravspesifikasjonen til (skikkelig fine og pene) gulvfliser som er farlig glatte når de møter vått vær?

Har de ikke erfaring med å bestille ruglete, sklisikre gulvfliser til offentlige arealer?

Dette har jeg også erfart. Litt vått og så sklir man omkring som en full sjømann.

Gammel 17-01-26, 23:09   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en hel del unge mennesker som ikke er vant til konseptet fasttelefon, og at man ikke kan sende sms til alle type nummer. Dette er en svært jevnlig forvirring hos våre yngre ansatte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-26, 23:50   #16
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er en hel del unge mennesker som ikke er vant til konseptet fasttelefon, og at man ikke kan sende sms til alle type nummer. Dette er en svært jevnlig forvirring hos våre yngre ansatte.

Sant. Så jeg så an alderen da søker sendte skjermdump av meldingen hen hadde sendt, og inviterte til nytt møte. Det som er selvfølgelig for meg trenger ikke være like selvfølgelig for en som er født i dette årtusenet.

Gammel 18-01-26, 16:12   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme tenkte jeg - begynner å komme i alder der jeg potensielt kunne vært bestemor til de yngste (lærlingene i firmaet vi deler lokaler med).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-26, 15:50   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

SATS som øker prisen mye, på ett av de tre abonnementene jeg betaler for. Virker helt tilfeldig. Og halv pris kampanjen deres har før priser jeg aldri har sett, håper de prisene aldri kommer. De er jo nesten alene om gruppetimer i mitt nabolag.

Gammel 21-01-26, 15:56   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Man burde kanskje se på det å melde seg ut og så inn igjen?

Gammel 21-01-26, 16:34   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man burde kanskje se på det å melde seg ut og så inn igjen?

Hadde en runde på det i fjor. Men nå tar det for lang tid med utmeldingen til at vi kan benytte oss av 50% tilbudet i tre mnd. Ny kontrakt gir ny pris som er mye høyere enn dagens, da blir det same same. Og så var det 12 mnd binding, bare det er uhørt. En av ungene flytter et sted hvor sats ikke er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.