Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hårløse legger - er det helt frivillig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-25, 10:44   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?

Jeg driver ikke aktivt og ser etter om andre damer har barbert leggene, under armene og bikinilinjen men om jeg først tilfeldigvis ser det, reagerer jeg. Særlig på sistnevnte. Det går litt over til "ekkelt" hvis kjønnshår stikker ut, mens jeg tror jeg ville sett på manglende barbering av legger som at personen ikke brydde seg. Men altså - jeg ser ikke spesifikt etter sånne ting og innser at det kan virke veldig dømmende å tenke slik om andre. Prøver bare å beskrive situasjonen. For egentlig synes jeg jo at folk må få gjøre som de selv vil, men skjønner nok at normen - for meg - har gått lengre enn jeg trodde.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 10:57   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Come on, kan vi ikke la være å omtale andres kropper som «ekle» her inne. Selv med anførselstegn.

Gammel 05-08-25, 11:16   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg driver ikke aktivt og ser etter om andre damer har barbert leggene, under armene og bikinilinjen men om jeg først tilfeldigvis ser det, reagerer jeg. Særlig på sistnevnte. Det går litt over til "ekkelt" hvis kjønnshår stikker ut, mens jeg tror jeg ville sett på manglende barbering av legger som at personen ikke brydde seg. Men altså - jeg ser ikke spesifikt etter sånne ting og innser at det kan virke veldig dømmende å tenke slik om andre. Prøver bare å beskrive situasjonen. For egentlig synes jeg jo at folk må få gjøre som de selv vil, men skjønner nok at normen - for meg - har gått lengre enn jeg trodde.

Det er bare hår. Hvorfor ekkelt?
At man ikke vil ha det selv er en ting, men å koble det til ekkelt?
Hvordan oppstår den slutningen?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 14:10   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med deg (slik jeg forstår deg), liefje, i teorien (og i min idealverden) synes jeg folk må få gjøre som de vil, men i praksis blir jeg overrasket hvis folk går rundt med mye hår på leggenen og jeg tilfeldigvis legger merke til det. Jeg "skjønner ikke at de tør", hvis det gir mening, for jeg hadde ikke "turt" selv. Pga. normene jeg er vokst opp med - ikke så mye hjemmefra som fra samfunnet rundt meg. Hår under armene gir meg litt mindre av denne reaksjonen, mens kjønnshår utenfor bikinien ville jeg synes var rart og ville bryte med samfunnsnormer slik jeg oppfatter dem.

Jeg leser forøvrig ikke ordet "ekkelt", slik det er skrevet i sammenhengengen og i hermetegn, som noe problematisk. Mer et uttrykk for hvor preget man er av samfunnsnormene.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 16:06   #5
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Come on, kan vi ikke la være å omtale andres kropper som «ekle» her inne. Selv med anførselstegn.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er bare hår. Hvorfor ekkelt?
At man ikke vil ha det selv er en ting, men å koble det til ekkelt?
Hvordan oppstår den slutningen?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg er enig med deg (slik jeg forstår deg), liefje, i teorien (og i min idealverden) synes jeg folk må få gjøre som de vil, men i praksis blir jeg overrasket hvis folk går rundt med mye hår på leggenen og jeg tilfeldigvis legger merke til det. Jeg "skjønner ikke at de tør", hvis det gir mening, for jeg hadde ikke "turt" selv. Pga. normene jeg er vokst opp med - ikke så mye hjemmefra som fra samfunnet rundt meg. Hår under armene gir meg litt mindre av denne reaksjonen, mens kjønnshår utenfor bikinien ville jeg synes var rart og ville bryte med samfunnsnormer slik jeg oppfatter dem.

Jeg leser forøvrig ikke ordet "ekkelt", slik det er skrevet i sammenhengengen og i hermetegn, som noe problematisk. Mer et uttrykk for hvor preget man er av samfunnsnormene.

Jeg burde tenkt meg bedre om i stedet for å bruke ordet "ekkel" i anførselstegn. Jeg mente det ikke sånn, og jeg mente det absolutt ikke som en beskrivelse av en kropp.

Da jeg skrev at jeg synes det er "ekkelt" med hår som stikker ut fra bikinilinjen, satte jeg det i gåseøyne nettopp fordi jeg manglet et bedre ord. Jeg innser at det kan virke dømmende, og det var ikke meningen å kroppsskamme noen. Det jeg mente, er at jeg personlig foretrekker et mer stelt uttrykk. Jeg forstår at folk har ulike syn på kropp og hår, og det respekterer jeg – dette handler bare om min egen estetiske preferanse.

Gammel 05-08-25, 14:25   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med Retz at det er så mye "flikking" på utseende som forventes. Og mye av det er unødvendig. For hårete legger er jo virkelig bare hårete legger - som er sånn kroppen vår kommer fra naturens side. Av ting jeg har lyst til å bruke tida mi på, så er ikke fjerning av hår på leggene egentlig på den lista.

Og det er nettopp den samfunnsnormer om at det forventer at vi som er av hunkjønn fjerner de hårene som jeg reagerer på. Jeg vil egentlig ikke, men så gjør jeg det allikevel fordi det forventes. Jeg skulle ønske at jeg var tøffere, og bare å klarte å la det være.

Gammel 05-08-25, 14:27   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Diskusjonen i de siste innleggene viser vel ganske tydelig at det ikke er helt frivillig å barbere/vokse legger og andre kroppsdeler. Om man ikke egentlig bryr seg selv, er det jo ikke noe hyggelig om man føler andre ser på en som ekkel fordi man ikke er glattbarbert.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 14:37   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Diskusjonen i de siste innleggene viser vel ganske tydelig at det ikke er helt frivillig å barbere/vokse legger og andre kroppsdeler. Om man ikke egentlig bryr seg selv, er det jo ikke noe hyggelig om man føler andre ser på en som ekkel fordi man ikke er glattbarbert.

Ja, og dette overrasket meg litt mer enn jeg trodde. For jeg barberer meg, som tidligere nevnt, fordi jeg liker det best selv. Jeg trodde ærlig talt ikke at andre la merke til om jeg gjorde det eller ei. (Siden jeg har relativt lyse hår, nekter jeg å tro at folk ser det, men bikinilinjen er ikke lys, og jeg driter vel i om den ikke er fullstendig glatt til enhver tid.)

Jeg tok tydeligvis feil om hva folk faktisk ser og ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 14:40   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ang. bikinilinjen så handler det for min del ikke om hvorvidt folk er glattbarberte utenfor trusa til enhver tid, det er hvis jeg ser masse bush stikke utenfor bikinien på stranda eller lignende at jeg synes det er rart ("rart" i den forstand at det er utenfor alt samfunnet oppdrar oss til at er "innafor", kanskje "uventet" er et mer dekkende begrep).

Når det er sagt har jeg aldri sett noen med bikini med masse bush på utsiden, så det er helt hypotetisk.

Sist redigert av banana : 06-08-25 kl 14:43.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 14:50   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

De fleste bikinitruser er skåret slik at hår vil stikke ut hvis du ikke barberer deg. Og det må da være mange, mange som ikke gjør det? Jeg synes jeg ser det stadig vekk, jeg. Heldigvis.

Gammel 05-08-25, 16:36   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Ang. bikinilinjen så handler det for min del ikke om hvorvidt folk er glattbarberte utenfor trusa til enhver tid, det er hvis jeg ser masse bush stikke utenfor bikinien på stranda eller lignende at jeg synes det er rart ("rart" i den forstand at det er utenfor alt samfunnet oppdrar oss til at er "innafor", kanskje "uventet" er et mer dekkende begrep).

Når det er sagt har jeg aldri sett noen med bikini med mass bush på utsiden, så det er helt hypotetisk.

En del av oss som ikke barberer den linja der, går ikke på stranda - eller så har vi en bikinitruse som er mer av en shorts. (Og/eller så er det lite bush å hente.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 16:29   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Og sånn generelt: Hvis jeg skriver et ord i anførselstegn, mener jeg å vise at jeg tar avstand fra selve ordet, å vise at jeg er bevisst at det kan virke normativt eller krenkende og at jeg forsøker å formidle at det er en subjektiv opplevelse.

Ved å bruke "ekkelt" i anførselstegn sier jeg således indirekte at jeg vet dette kan oppfattes som dømmende, at jeg er ikke helt komfortabel med å bruke dette ordet – men at jeg ikke finner noe mer presist akkurat nå. Jeg hadde trodd at jeg da ville unngå å få kritikk for ordet, men den gang ei. Jeg skal passe på mer neste gang jeg er fristet til å sette et ord i anførselstegn i mangel av et riktig ord.

Gammel 05-08-25, 17:08   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Og sånn generelt: Hvis jeg skriver et ord i anførselstegn, mener jeg å vise at jeg tar avstand fra selve ordet, å vise at jeg er bevisst at det kan virke normativt eller krenkende og at jeg forsøker å formidle at det er en subjektiv opplevelse.

Ved å bruke "ekkelt" i anførselstegn sier jeg således indirekte at jeg vet dette kan oppfattes som dømmende, at jeg er ikke helt komfortabel med å bruke dette ordet – men at jeg ikke finner noe mer presist akkurat nå. Jeg hadde trodd at jeg da ville unngå å få kritikk for ordet, men den gang ei. Jeg skal passe på mer neste gang jeg er fristet til å sette et ord i anførselstegn i mangel av et riktig ord.

Jeg skjønner at intensjonen din ikke var å utsette noen for skam, tonen din ellers i innlegget viser det. Det er bare så innmari lett å se for seg at noen som leser det allerede er dødsredd for at noen skal synes kroppen deres er ekkel. Helt uten anførselstegn. Den frykten trenger vi jo ikke å fôre. For selv om du har en rasjonell beskrivelse av hvorfor du formulerte deg sånn, er det likevel følelsen som sitter igjen.

Gammel 05-08-25, 16:46   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger veldig lite merke til andres kroppshår, da må jeg være veldig tett på. Hilsen alderslangsynt. Jeg legger mindre merke til egne også, etter hvert som synet skranter.

Jeg har nå så lite kroppshår at det får vokse ganske i fred. Men ellers liker jeg rent sensorisk, å være hårløs på både legger, armer, under armer, og på kinn og overleppe. Det er mer følelsen enn utseendet for meg, det gjelder både meg selv og andre. Og siden jeg ytterst sjelden stryker andre over leggene, så kan det vokse akkurat som det vil. Og som sagt, med årene så ser jeg ikke hår på halvannen meters avstand.

Den sensoriske opplevelsen av å ville ha hår bort fra armer og legger har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og i huttaheiti der jeg vokste opp, med kun Allers og NRK som påvirkning, med relativt lite eksponering av glatte legger i begge før 1980, tror jeg, så tror jeg faktisk det kom innenfra. Og så selvsagt forsterket av skjønnhetsidealer med årene.

Gammel 05-08-25, 16:55   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri jeg har lagt merke til en bikinilinje før? Jeg ser jo ikke dit?

Gammel 05-08-25, 17:02   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Jeg har ganske lys og beskjeden hårvekst egentlig. På vinteren går jeg mye i svømmehall selv om det kan være uker siden sist barbering. Jeg tror ikke det er så synlig på meg.

På sommeren blir det litt oftere. Med ujevne mellomrom smører jeg beina med selvbruning og, men jeg får aldri til noen gyllen, solbrun farge.

Negative kommentarer på utseendet har jeg kun fått fra andre damer, aldri menn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 17:23   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Overrasket" er noe annet enn "ekkelt", synes jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-25, 17:43   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker "ekkelt" i dette tilfellet handler mer om en subjektiv, irrasjonell følelse synet framkaller hos en enkelt observatør, mer enn en beskrivelse av andre menneskers kropper. Noen synes nakne tær er ekkelt. Noen synes andres naturlige spiselyder er ekle. Noen ganger mangler man bedre ord å uttrykke seg med, og bruker derfor hermetegn for å demonstrere at et ord ikke ikke brukes i sin vanligste betydning. Dessuten var det kjønnshår stikkende fram fra en trusekant som ble beskrevet, ikke kroppen som sådan, og det ble nevnt i en kontekst det vår reaksjon på synlig kroppshår ble diskutert, jeg tror ikke brukeren ville utbrutt "æsj, så ekkel du er" i et faktisk møte med synlig kroppshår på stranda.

Mulig det er fordi jeg er oppvokst på bygda, eller at jeg har vært her lenge nok til å kjenne de ulike brukerne godt nok til at jeg som regel skjønner hva som menes. Det var i alle fall godt innenfor min toleransegrense for direkte tale.

Gammel 05-08-25, 18:21   #19
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Hva har oppvokst på bygda med dette å gjøre? Er det vanligere å si at kroppshår er ekkelt der?

Ingen har påstått at liefje ville gått bort til noen og sagt «æsj, du er ekkel». Det er stråmannsargumentasjon. Jeg sa at uttalelsen hennes kan forsterke den skamfølelsen mange kjenner på knyttet til egen kropp og derfor syntes jeg hun burde la det være. Så enkelt.

Gammel 06-08-25, 01:30   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bikinitruser kommer da i mange ulike modeller. Noen er skåret lavt, og noen er skåret høyt. Noen med string, noen hipster, noen med høy benskjæring, noen mer som shorts. Må innrømme at jeg ikke har lagt merke til om det er synlig hår langs bikinikanten hos andre, men så er jeg svært sjelden på en strand, og enda sjeldnere i et basseng. Men var på (en stappfull) strand forrige dagen, da tenkte jeg ikke over det, enda så mye folk jeg så i bikini. Jeg så vel helst andre veier. Skal muligens igjen i morgen, kanskje jeg skal prøve å se etter da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.