Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har mannen din en sær hobby?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 19:16   #1
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Mannen min har ikke så veldig rare interesser. Han er [underdriver]interessert i gitarspill og Frank Zappa[/underdriver], og bruker nok noen timer daglig på å spille gitar/høre på andre spille gitar/lese om det.

Der er min mann også. Eller, dvs, han skulle vel ønske at han kunne bruker timer daglig på hobbyen, men i realiteten "stjeler" vel Familen AS mesteparten av tida. Men vi har muntlig kontrakt fra da jeg sluttet på pillen for å bli gravid med storesøster, om at han får bruke to kvelder i uka på spilling uansett hvor mange unger vi måtte få. Tror han er glad for den avtalen i dag.

Gammel 11-01-11, 19:26   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hoho, for en festlig tråd. Diskokulemannen og laserharpemannen ville nok kost seg sammen ja.

Min virket også kjedelig nå, med dataspill, film/tv-serier og jobb/datanettverk som hovedinteresser. Det særeste med han er kanskje at vi har store to profesjonelle routere stående her med sånn ca en million porter på hver, nok til et middels stort universitet vil jeg tro. Foreløpig er de ikke koblet til strøm (de krever så mye strøm at da går sikringene våre), men når vi får bygget og flyttet inn i hus skal de brukes.

Gammel 04-09-07, 13:14   #3
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Han har ikke noen sære hobbyer, men er Byggmester så han samler på masse rart han å.. Men sånn er det vel, man kan fint se hvor det bor snekkere.. hihi

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:26   #4
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naaaa..sære er de kanskje ikke, men dyre og tidskrevende kanskje. Fotball, jakt og fiske. Og da særlig fluefiske. Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ ha flere forskjellige rifler, sneller, sener og stenger. Men men...

Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:28   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Naaaa..sære er de kanskje ikke, men dyre og tidskrevende kanskje. Fotball, jakt og fiske. Og da særlig fluefiske. Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ ha flere forskjellige rifler, sneller, sener og stenger. Men men...

Han skjønner sikkert ikke hva du skal med alle skoene

Forøvrig har jeg en fiskemann jeg også - men han er mest ute på fjorden, så det er ikke SÅ mye utstyr.

Gammel 04-09-07, 13:29   #6
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ ha flere forskjellige rifler, sneller, sener og stenger. Men men...

Du skjønner sikkert han like lite der som han antageligvis ikke skjønner hvorfor du må ha enda flere par sko og støvletter

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:13   #7
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Du skjønner sikkert han like lite der som han antageligvis ikke skjønner hvorfor du må ha enda flere par sko og støvletter

Pøh...DET er jo noe HELT annet. Sko og støvler blir jo BRUKT, og de er NYTTE gjenstander. (har jeg forsvart meg ang. dette før?? )

Dessuten ser det ut som om han samler på nye el-gitarer og forsterkere også. Og han KAN jo ikke spille gitar engang.

Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:33   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det heldigvis ingen som samler på hverken discolys, vedovner eller negerdamer

Ingen spesielt sære intresser her - litteratur er både jobb og hobby for mannen min. I tillegg er fotballinteressen stor - særlig engelsk fotball. I det siste har han brukt masse tid på løping. Han har deltatt i noen korte løp i sommer, men i går kom han hjem og fortalte at han skulle trene til Berlin Marathon neste høst. Helt greit for meg det, så lenge jeg får bli med til Berlin Jeg stiller på tilskuerplass riktignok

Gammel 04-09-07, 13:46   #9
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min har trening som hobby. Det krever endel tid, men heldigvis er det stort sett på treningsstudioet i nærheten han holder seg. For endel år tilbake (før min tid) konkurrerte han i body building - jeg syns det er helt greit at han har lagt det på hylla.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:52   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go/jenta: jeg synes mannen din høres helt herlig ut. Han er ikke ulik min i interesser, høres det ut som. (Så mye at jeg faktisk ble litt snurt over at du antydet at det er sært å leke med Lego).

Nå er jeg ganske sær selv, så jeg tror kanskje jeg har forholdsvis mye høyere toleransegrense for duppeditter og l"gutteeketøy" enn det damer flest har. (Du skal se høyttalerne våre, for eksempel – som jeg har kjøpt. )

Forøvrig holder Teomannen på å restaurere en 40 år gammel Land Rover for tiden. Det er nok litt sært.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:57   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min har dilla på stoooore spillemaskiner! Han har redusert samlingen sin til to stykk, men de tar jo så himmla mye plass! Han har også dilla på lyd, lage musikk, data og spill. Vi har opp 4-5 synhter, 3-4 spillmaskiner (av den mindre typen alla playstation) og flere kasser med spill.

Som familiefar og pendler i full jobb som også pusser opp hus, så blir det lite tid gitt.

Jeg prøver å få han til å innse at vi har ikke såååå mye plass, og nå når vi snart får vårt andre barn må han nok kvitte seg med endel av utstyret sitt. Han kan ikke kreve det eneste ekstrarommet vi har helt for segselv...

Gammel 04-09-07, 20:33   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes rollespill (ikke laiv, men Rolemaster i en Tolkienbasert verden) er sært nok i massevis.

Gammel 04-09-07, 20:37   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Mannen spiller en del dataspill og så spiller han og noen kamerater rollespill ca. en gang i uka.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:39   #14
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke veldig sære, kanskje, men det skifter litt for ofte etter min smak.
Han var en periode hekta på airbrushing, det er vel det "rareste" han har holdt på med.

Gammel 05-09-07, 23:20   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noen sær hobby, men tidskrevende. Han spiller World of Warcraft mange, mange timer hver eneste kveld/natt.

Har bedt til Gud mang en gang om at han må få betennelse i skytefingeren (helt sant faktisk)

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:23   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ikke noen sær hobby, men tidskrevende. Han spiller World of Warcraft mange, mange timer hver eneste kveld/natt.

Slik var gubben min og - bare at han spilte "EverQuest."

Til slutt ga jeg opp - og ble med jeg og...

Det gikk så lenge vi var barnløse - fytti katta hvor mye tid det tar! Jeg sluttet med en gang vi fikk Storebror - og heldigvis så gubben at det var lurt å kutte ut han også.

Gammel 04-09-07, 13:22   #17
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var litt av en hobby, men den er i det minste familievennlig. Sikkert kjempemoro for ungene å ha en pappa som elsker å leke.

Min mann er treningsnarkoman og har i de siste årene fått fullstendig dilla på sykling. Jeg er jo glad for at han holder seg i form, men det er en hobby som tar mye tid (gjerne treninger som varer 5-6 timer) og koster en del penger. Er ikke like moro å være sykkelenke til tider, så jeg må si jeg syntes din manns hobby virker mye mer familievennlig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:29   #18
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Samboeren min er sykt opptatt av giterer å lyd å diverse..
Han spiller i band å har eget lyd studio.
Ellers så bygger han gitarer å diverse andre dubeditter..

Å ikke minst fotball... Heia Viking! Man.utd å valencia

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:36   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, vedovner og discolys - man kan tydeligvis være opptatt av så mangt

Mannen min har ingen veldig sære hobbies, men han løper - før løp han "bare" maratons, mens de to siste årene har han løpt både 12 - timers og 24 - timers løp. Jeg er livredd for at han plustelig skal stupe under et løp og er kjempenervøs mens det pågår :grøss:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:33   #20
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det var litt av en hobby, men den er i det minste familievennlig. Sikkert kjempemoro for ungene å ha en pappa som elsker å leke.

Min mann er treningsnarkoman og har i de siste årene fått fullstendig dilla på sykling. Jeg er jo glad for at han holder seg i form, men det er en hobby som tar mye tid (gjerne treninger som varer 5-6 timer) og koster en del penger. Er ikke like moro å være sykkelenke til tider, så jeg må si jeg syntes din manns hobby virker mye mer familievennlig.

Det er utrolig hva man trenger av sykkelstæsj
Men, det nytter ikke å argumentere med vekt når han vil ha en setepinne av karbon, når det sitter litt sideflesk på gubben sjølv

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.