Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 15:14   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Har brukt Trolldress til ungene i et par år, og er superfornøyd.

Genialt med ullforet som kan tas løst, synes jeg.

Men da jeg skulle kjøpe ny dress til minstemann i går, tok jeg bare med meg ny modell uten å se stort på den - og oppdaget først da jeg kom hjem at den modellen har fast innerfor...

Jeg trodde alle trolldressene hadde løst for. Synes det er kjempefint, for da kan man bruke med eller uten akkurat som det passer. Og innerforet er jo også kjempefin å bruke som varm kosedress eller under regnklær.
En annen ting jeg lurer på, er om ikke dressen blir varmere med løst for - da blir det vel en ekstra luftlomme mellom for og dress, og det gir vel mer varme?

Har lyst til å bytte den til en classic-dress med løst for, men tenkte jeg skulle høre om andre har erfaringer med denne dressen først.

Er det noen fordeller med fast for?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:10   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

De er vel laget i stort sett det samme materialet, er de ikke? Men fordelen med den med løst for i, er jo at du kan bruke dressen som høst/vårdress uten foret i, og du kan bruke bare ulldressen evt under regntøy feks?
Du har i praksis 3 deler, vinterdress når du bruker begge deler sammen, vår/høstdress uten foret i, og du har hel ulldress du kan bruke til andre ting.
Jeg hadde nok heller kjøpt den med løs innerdress enn den andre, for selv om den er mer klønete å få på seg, så er det bare å ta den på i to omganger.

  Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:38   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Ja, blir nok til at jeg bytter den.
Ergelig at jeg ikke oppdaget dette i butikken, for det er en 40-minutters kjøretur unna...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:40   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Fordelen med fast for er sikkert at den er lettere å ta av og på. Men jeg er helt enig i at det er mange fordeler og flere bruksmuligheter med løst for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 21:58   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.096
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Vi har vært utrolig fornøyd med løst for og jeg synes det er en av de tingene som virkelig trekker Trolldressen fram som bedre enn de andre. Ville ha byttet...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:03   #6
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Jeg sverger til løst for... Bruker foret i HH-dress, bruker foret i Trolldressen og bruker Trollen med hjemmestrikket ull uten foret.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 00:00   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Har lurt litt på dette med trolldressen, er ikke den ulldressen inni ganske tettsittende? Er det plass til noe annet under den enn ullundertøy? ser for meg at med to lag ull under ulldressen så blir det veldig varmt og ukomfortabelt. Men hvis det er meningen at man bare skal bruke ullundertøy under ulldressen, så er det jo egentlig det samme som å kjøpe en uforet vår/høstdress og en ulldrakt fra f.eks sparkjøp. Eller er jeg helt på viddene no?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 08:42   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Eg synes det er smart med laust for. Det er ikkje vanskelegare å ta på dersom barnet tar dressen på i to omgangar. Men 5-åringen er frustrert over dei to delane. Ho vil ha "tjukke-dress" sånn som dei andre. Ho er den einaste med Troll-dress på sin avdeling. Barnehagepersonalet fullrosar den, men det spørs om det er siste sesongen med denne løysinga ettersom ho er såpass negativ til den.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 08:57   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Jeg har akkurat omvendt erfaring med Troll dressen jeg

Oliver hadde den med løst for, men nektet plent å bruke den
To årsaker:
1. det var vanskelig å kle på seg selv, fordi dressen med ullforet "hang" igjen i de klærne han hadde på
2.den "hang" i klærne når han lekte også
Han opplevde det som "ekkelt" hans egne ord.

Vi kjøpte Rampetroll, og den elsker han.
Mye enklere å kle på selv, og den gir han mer bevegelsesfrihet under lek
Vi har i tillegg Rampetroll ullfleece settet som han bruker under dressen på veldig kalde dager.Det er helt likt den hele ulldressen i Classic modellen, bortsett fra at den er to-delt.
Den henger heller ikke fast i dressen med knapper eller glidlås, og derfor blir det en annen opplevelse å ha på dette

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 09:34   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Har samme erfaring som Angelique når det gjelder løst for-dressen. HE hatet Trolldressen med løst for. Han nektet å gå med den, siden den var så kronglete å få på. Kald ble han i den også. Han brukte etter hvert stort sett bare en 150-kroners billigdress i stedet. -Og enda så lite brukt Trolldressen var, revnet den jammen i skrittsømmen like vel. Ulldressen inni var god da. Så den har vi brukt til både HE og JC, men jammen ble det en dyr ulldress.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:04   #11
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Jeg kjøpte Reima Tec i år, men hadde Troll med løst fòr i fjor. Synes det med løst fòr var genialt, helt til en dag jeg skulle ta på henne i barnehagen. Da opplevde jeg det samme som Angelique. Den var litt vanskelig å få på, noe som barnehagepersonalet bekreftet. Og min lille jente klarte fint å ta på seg andre kjeledresser alene, men slet med Troll-dressen. Men når den først var kommet på, var alt fryd og gammen. Så jeg vil nok svrge til fast fòr heretter, og heller kjøpe en vår/høst-dress utenom.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:18   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Vi kjøpte Trolldress med fast for på nyåret etter å ha vært veldig fornøyd med Reima. Har dermed ikke noe erfaring med løst for, men vi er veldig fornøyde med den med fast for. Lett å ta av og på, og så har vi en deilig ullfleecedress fra Nøstebarn som vi tar inni på ekstra kalde dager. Han har aldri vært kald i den, og vi håper den holder denne vinteren og. Tror ikke jeg ville kjøpt den med løst for - synes det virker litt styrete.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 05-09-07 kl 13:01. Årsak: Jeg delte et ord som ikke skulle deles. :flau:
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:53   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Hm....

Kanskje jeg skal beholde den med fast for?

:tenke,tenke:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:09   #14
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hm....

Kanskje jeg skal beholde den med fast for?

:tenke,tenke:

Det hadde jeg gjort

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:11   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hm....

Kanskje jeg skal beholde den med fast for?

:tenke,tenke:

Jeg også!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:22   #16
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hm....

Kanskje jeg skal beholde den med fast for?

:tenke,tenke:


Det hadde jeg gjort, selv om den andre Trolldressen er meget god når man først har fått den på.


Sist redigert av Pelikan : 05-09-07 kl 13:41.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:48   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Styrete å ha på? Har dere da på dressen i to omganger (først ulldress, så parkdressen), eller har dere fôret festet i dressen? Det siste er litt styrete, mye enklere å ha på i to omganger.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:36   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Styrete å ha på? Har dere da på dressen i to omganger (først ulldress, så parkdressen), eller har dere fôret festet i dressen? Det siste er litt styrete, mye enklere å ha på i to omganger.

Vi prøvde begge deler, men HE syntes det bare ble tull uansett.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:37   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Trolldressen med løst for bedre enn den med fast for?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Styrete å ha på? Har dere da på dressen i to omganger (først ulldress, så parkdressen), eller har dere fôret festet i dressen? Det siste er litt styrete, mye enklere å ha på i to omganger.

Vi prøvde begge deler vi også, men Oliver nektet absolutt plent

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no