Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å la barn gå til barnehagen alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 12:38   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene

Eller kanskje de er overlykkelige over å bli fulgt inn av drosjemannen, siden de da kommer et sted hvor de faktisk kan kommunisere med andre, siden verken mor eller far har "giddet" å lære seg tegnspråk. Men klart, du jobber jo i bhg og vet best.

Gammel 15-09-07, 12:44   #2
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller kanskje de er overlykkelige over å bli fulgt inn av drosjemannen, siden de da kommer et sted hvor de faktisk kan kommunisere med andre, siden verken mor eller far har "giddet" å lære seg tegnspråk. Men klart, du jobber jo i bhg og vet best.

Vi har ikke hatt barn som bruker tegn, KUN barnehjem/-vern. Ser jo at barna er glade for å komme i barnehagen, heldigvis.

Ser at du ser det fra ett annet synspunkt, har ikke vært borte i problemstillingen som du har.

Forøvrig er det ikke noe "jeg vet best"-holdning, men hva jeg har opplevd. Og vi har ikke foreldre som sender barna sine selv, det har de ikke lov til av styrer.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:03   #3
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også av de som synes det er rart at man kan være så bastant i forhold til om det er greit eller ikke.

Vi bor i et bilfritt område. Det er kun en liten fotballbane som skiller oss og barnehagen. Barnet var klar for å løpe over den fotballbanen uten følge av voksne og ga lenge uttrykk for at det var noe han ville. Så vi lot altså barnet få lov til å innimellom gå hjem alene. Dvs. at vi ringte, snakket med personalet og avtalte. Og så sto en av oss i døra og ventet. For oss hadde det vært mye enklere å bare tusle bort og hente. For barnet var det derimot veldig stas å kunne gå hjem selv alene innimellom. Han ble nesten sur på de vanlige hentedagene. Nå er han 6 år gammel og går hjem hver dag fra SFO når vi ringer og gir beskjed. Det ligger rett ved siden av barnehagen igjen. Men vi leverer hver dag foreløpig og har god kontakt med personalet. Kanskje mer enn de fleste.

Etter mitt syn er overbeskyttelse av hensyn til mors eller fars følelser heller ikke så bra. Jeg tror ikke på at alle som overbeskytter barna sine gjør det kun for barnas skyld. Mange tror jeg verner om sine egne følelser. Og det synes jeg også blir feil.

For meg er det å gå til/fra barnehagen alene innimellom helt klart et vurderingsspørsmål med mange nyanser og forskjellige situasjoner. Men for all del; Jeg hadde muligens vært veldig bastant jeg også om jeg kun hadde erfaring med de av barna mine som ikke var klare for det da de var 5 år.

Forøvrig var mannen min en gang i tiden drosjesjåfør med ansvar for henting og levering av bl.a. funksjonshemmede barn. I den sammenheng ble han en barnet var veldig glad i og likte å bli hentet/levert av. I tillegg var det blant de andre barnehagebarna noe som virkelig var stort. Uten at foreldrene var mindre kjærlige, engasjerte etc. for det. Det trenger ikke å oppleves som dårlig av barna bestandig selv om de voksne har egne standarder for hva de mener er "best".

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 15-09-07 kl 17:20.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:16   #4
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kontakten med personalet er absolutt viktig å ivareta, ja. Men det kan jo gjøres selv om man lar barnet gå til eller fra en og annen gang dersom forholdene ligger til rette for det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 15-09-07, 16:52   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Go\jenta påpeker er det veldig stor forskjell på oppfølgingen ungene får i barnehage og på SFO, og dette er sikkert et sjokk for mange, som det antagelig er lurt å prøve å forebygge ved å gradvis lære ungene å bli mer selvstendige. (Jeg tror jo også mange av oss er ganske mye mer beskyttende overfor ungene enn det som er nødvendig av direkte sikkerhetshensyn.) Jeg synes det er veldig bra når man prøver å komme i møte unger som ønsker å gjøre ting på egen hånd som de strengt tatt er for små til, slik at man utnytter selvstendighetstrangen til å faktisk gjøre dem mer selvstendige. Både fordi de kommer til å trenge å være selvstendige når de blir større, og for mestringsgleden og stoltheten her og nå.

Det er voldsomt store forskjeller på forholdene våre, både når det gjelder hvordan veien til barnehagen er og hvordan de enkelte barna er, så å vurdere alt ut fra sin egen situasjon blir gjerne meningsløst. Og å trekke frem hvor trist det er med barnehjemsbarn og barn som er utsatt for omsorgssvikt for å argumentere mot at friske, glade, trygge barn som ønsker det selv kan få lov til å gå alene en gang i blant, dersom forholdene ellers legges til rette for det, ser jeg i alle fall ikke noe poeng med. (Det blir som å si at ingen fireåringer må få lov til å være med på å lage mat, fordi det er så skrekkelig trist med fireåringer som lage mat selv for å i det hele tatt få noe å spise. Det er to helt forskjellige situasjoner.)

Gammel 16-09-07, 10:01   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men dere som lar barna gå alene i barnehagen, har dere sjekket at forsikringen dekker det dersom noe skulle skje? Vår kommune har en ulykkesforsikring som også gjelder til og fra barnehagen, men denne gjelder ikke dersom barna går alene.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 10:25   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

En annen ting er at min sønn er en liten Espen Askeladd, og han stopper stadig vekk og ser på ting, og ikke minst, plukker med seg ting. Han kan veien, og han går dit, men med masse stopp og veeeldig god tid. En ting som fint hadde passet i bhg sammenheng, men som ikke passer med skolen, fordi at skolen starter til et fastsatt tidspunkt...

Her har jeg en teori: når sønnen din begynner å gå alene til skolen (før eller siden), vil han oppleve på første forsøk at det ikke aksepteres å komme for sent til skolen. Dette er jeg rimelig sikker på at skolen kommer til å kommunisere veldig tydelig, og det er ikke morsomt å komme for sent og troppe opp i klassen etter at undervisningen har begynt for den det gjelder.

Min teori er at de fleste barn vil lære helt av seg selv viktigheten av å komme tidsnok på skolen – også de barna som av natur er vimsete og "askeladdete". I alle fall var jeg en slik en, og jeg lærte å komme meg tidsnok på skolen etter at jeg opplevde hvor flaut det var å komme for sent.

Og uansett så er det jo en mulighet å la ham gå alene hjem. Da spiller det jo ingen rolle om veien tar lenger tid enn budsjettert.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men dere som lar barna gå alene i barnehagen, har dere sjekket at forsikringen dekker det dersom noe skulle skje? Vår kommune har en ulykkesforsikring som også gjelder til og fra barnehagen, men denne gjelder ikke dersom barna går alene.

Vi har selvsagt egen forsikring på ungene våre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 00:11   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her har jeg en teori: når sønnen din begynner å gå alene til skolen (før eller siden), vil han oppleve på første forsøk at det ikke aksepteres å komme for sent til skolen. Dette er jeg rimelig sikker på at skolen kommer til å kommunisere veldig tydelig, og det er ikke morsomt å komme for sent og troppe opp i klassen etter at undervisningen har begynt for den det gjelder.

Min teori er at de fleste barn vil lære helt av seg selv viktigheten av å komme tidsnok på skolen – også de barna som av natur er vimsete og "askeladdete". I alle fall var jeg en slik en, og jeg lærte å komme meg tidsnok på skolen etter at jeg opplevde hvor flaut det var å komme for sent.

Og uansett så er det jo en mulighet å la ham gå alene hjem. Da spiller det jo ingen rolle om veien tar lenger tid enn budsjettert.

Helt klart. Det der så jeg jo på storesøster da hun begynte å gå alene til skolen. Var jo rask og punktlig som bare det.

Jeg antar han får begynne å gå alene, eller sammen med storesøster, etterhvert nå. Men foreløpig så skal jeg fortsette med det vi gjør nå: jeg går sammen med han, og så tar jeg meg en lang omvei hjem igjen. Kjekt med trim om morgenen til late kjærringer

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 00:16   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Sjølv om en kan stole på barnet,er det ikkje så sikkert man kan stole på omgivelsane. Det er mange som har sluppet større barn enn bhg barn en liten tur på nær butikken,og vips så kjem ikkje barnet tilbake.

Mange!?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 12:39   #10
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi måtte skrive under på at vi var klar over det, da Andremann begynte å gå hjem sammen med Førstedamen da han fylte seks.

Gammel 16-09-07, 12:44   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns nesten dere er verre dere som konsekvent sier NEI, til og med til skolebarn, enn de som ser an ungene sine og tar avgjørelser deretter.

Gammel 16-09-07, 17:16   #12
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns nesten dere er verre dere som konsekvent sier NEI, til og med til skolebarn, enn de som ser an ungene sine og tar avgjørelser deretter.

Enig.

Gammel 16-09-07, 17:43   #13
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Min 4,5 åring ba for litt siden om å få gå alene fra porten og inn. Det fikk hun lov til, og har gjort flere ganger siden. Og det var flott synes vi begge, at hun ville og turte. De handler om å takle, og klare, og vokse. Gradvis bli mer selvstendig, i naturlig tempo. Slik vi bor er det ikke aktuelt å gå hele veien. Men når hun begynner skolen er det liksom meningen hun skal kjøre bus alene til og fra. Storesøster bruke et år på å bli trygg på busskjøringen.

Jeg synes det er en fordel at ungene får utfordringer og blir selvstendige i sitt naturlige tempo, som er individuelt.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 17:51   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Jeg synes det er en fordel at ungene får utfordringer og blir selvstendige i sitt naturlige tempo, som er individuelt.

Nettopp!!!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:41   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh dear!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:51   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Hadde barnehagen vært litt bedre plassert, er det ikke umulig at storebror hadde fått lov til å gå til eller fra, hvis det var et sterkt ønske fra hans side.

Det er jo ikke snakk om at dette skjer hver dag akkurat...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:50   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ut fra situasjonen forklart i HI, at dette barnet fint kan gå til barnehagen en gang i blant selv. Det er forskjell mellom barn og trafikk situasjonen i nærområdet. Gutten min kommer nok ikke til å gå i barnahagen selv, men det er fordi veien til barnehagen er ganske lang og langs en traffikert vei. Og i tillegg er det ganske vanskelig å vite om han kommer til å ønske dette selv når vi kommer så langt. Han er ikke tre år enda.

Når jeg var fem år fikk jeg lov å gå alene i barnehagen. Mamma følgte meg til den ene vei-overgangen, og jeg gikk resten av veien alene, det er vel en 500 m kanskje. Mamme ringte alltid etter ca 10 min for å høre at jeg var vel fremme. Det var bare til barnehagen jeg gikk (ikke hver dag), ble alltid hentet tror jeg (av det jeg kan huske iallefall). Husker jeg var kjempe stolt når jeg fikk lov til dette.

Gammel 16-09-07, 18:15   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I de barnehagene hvor det er lov å sende barn alene, er det regler på det?

F.eks må barna være fylt en viss alder? Kan de gjøre det hver dag? Må det ringes først og si ifra "nå går de". Har de lov til å gå begge veier alene, hver dag? Har alle lov om de spør, eller kun noen?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 19:06   #19
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

I de barnehagene hvor det er lov å sende barn alene, er det regler på det?

F.eks må barna være fylt en viss alder? Kan de gjøre det hver dag? Må det ringes først og si ifra "nå går de". Har de lov til å gå begge veier alene, hver dag? Har alle lov om de spør, eller kun noen?

Jeg vet ikke om bhg til mellomsnuppa har noen regler på det,- tror heller det er individuelle avtaler.

Vi må alltid ringe på forhånd hvis hun skal gå alene,- og vi ringer også for å høre at hun har kommet trygt fram. I bhg her er det ingen jeg vet om som sender barna sine alene hver dag, kun en gang innimellom.

Dersom jeg har latt snuppa gå alene en vei, har jeg hentet henne når hun skal hjem. Men dersom hun hadde hatt svært lyst til å gå hjem alene samme dag som hun hadde gått til bhg alene, kan det hende jeg hadde latt henne gjøre det en gang innimellom. Hadde da selvsagt avtalt at jeg ringte når hun skulle gå derifra. (Samtidig da ville jeg hørt hvordan hun har hatt det i bhg den dagen, og om det er noen spesielle beskjeder fra bhg) De må bla annet hjelpe henne å ta opp en vanskelig port ut fra bhg, så det må selvfølgelig avtales, og høres med bhg om de synes det er greit. Ofte er de bare en på avdelingen, så vi gjennomfører dette kun når vi vet det er flere enn en der, dvs etter kl 10 på morgenen.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 18:47   #20
kie
weird

kie sin avatar

Standard

I barnehagen der sønnen min gikk, spurte jeg om det var greit og forklarte at vi ville øve litt til skolestart.

På dager da han hadde bedt om å få gå hjem alene ringte jeg barnehagen, snakket med ansatte og hørte om det passet at sønnen min gikk hjem da. Deretter gikk jeg til utgangsdøra vår og tok ham imot. Jeg kan se barnehageporten fra døra vår og hadde derfor oversikt hele veien. Ofte timet jeg det også slik at jeg ringte SFO og sa ifra om at storebrødrene skulle hjem på samme tid, slik at de ofte tok følge hjem.

Vi bor forøvrig også på et bilfritt område med bomsperringer inn mot boligfeltet, er nærmeste nabo til barnehagen og hadde god kontakt med de ansatte i barnehagen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.