|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Originala
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Ja, han er flink til å lage mat. Han vil for (nesten) enhver pris unngå smaksforserkere, så Toro-poser og annen ferdigmat unngås. Han lager det meste, men hans favoritt er gjærbakst. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
One of These Days
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Min mann var flinkere før, men han liker å lage mat. Helst eksperimenterer han med oppskrifter og egne vrier på oppskriftene, spesielt når vi har middagsgjester. Han liker helst å lage marinader, saus og litt sånne fikse ting som man ikke spiser til vanlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Her i huset er det også mannen som er suverent best på matlaging. Jeg er ikke så aller verst på kjøkkenet selv, men jeg kan ikke måle meg med ham. I helgene lager vi oftest mat sammen, enten vi er alene eller har gjester, og da er det bestandig han som har regien. Han er også langt mer raffinert og eksperimentell på matlagingsfronten enn meg.
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Mannen min er svært flink til å lage mat, og en kløpper på å bake. Jeg er veldig fornøyd. (Se Irmas kokebok.
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Det hender at gubben lager mat, men det er IKKE gourmetmat på bordet da.
|
|
|
#6 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Å ja, han er fantastisk på kjøkkenet!
|
|
|
#8 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Far kan lage mat, men er ikke spesielt raffinert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Han lager grei nok hverdagsmat etter et beskjedent repertoir et par dager i uken, og så har han noen signaturretter han varter opp med en og annen søndag. Ovnsbakt laks er han god på, og lammesteken han serverer er snadder. Og det er alltid han som står for fårikålen.
|
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Sv: I kategorien "har du en mann som..."
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Min mann er en racer på å lage mat. Han har også fått meg til å tørre å lage middager. Vi har kjørt oss litt fast på maten i og med at det er matrestriksjoner i huset, så vi har sluttet å bake brød. Men kjøpebrødene er ganske gode de også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Min mann er virkelig sjanseløs på kjøkkenet. Dessverre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Jeg har en mann som er veldig flink til å lage mat. Det hender folk sier at han burde åpne eget spisested.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prematurmamma
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."
:har kokkemann:
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Mannen min er en utmerket kokk. Maten han lager er helt fantasktisk.
|
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: I kategorien "har du en mann som..."Jeg har en mann som liker å lage festmat, men hater hverdagsmaten. Han er flink når han er inspirert, men heller middelmådig når han "må". (hvis jeg er på jobb en ettermiddag, kan han finne på å ta med seg barna til den lokale varianten av McDonalds både titt og ofte
|
![]() |
|
|