|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Får du i deg nok kalsium? | |||
| Jada, mer enn nok |
|
23 | 30,67% |
| Ja, ganske passe |
|
19 | 25,33% |
| Nei, litt for lite |
|
23 | 30,67% |
| Nei, altfor lite |
|
10 | 13,33% |
| Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg tror ikke det automatisk er sånn at alt det du får i deg av kalsium er direkte brukbart for kroppen. Og jeg stoler i hvertfall ikke på opplysningskontoret for meieriprodukter når det gjelder disse tingene. I Norge har vi verdens høyeste forbruk av meieriprodukter og samtidig verdens høyeste forekomst av benskjørhet. Det er jo litt snodig, eller?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg fikk noe over 500mg pr dag, men da er ikke yoghurt regnet med. Spiser ikke det daglig så jeg svarte null. |
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Resultat
|
|
|
#6 |
|
er her
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Akkurat nok, men det varierer jo litt fra uke til uke, vil tro at noen ganger er jeg godt over og andre langt under. Trod det er passe bra sånn i års-snitt.
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg får i meg akkurat nok til tross for at jeg ikke drikker melk eller spiser youghurt. Kun gjennom ost og grønnsaker jeg får kalsium. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Vil tru jeg får i meg mer enn nok for tida. Under dette svangerskapet har jeg vært gal etter melk. Kan godt tømme i meg en liter med skumma om dagen hvis ingen stopper meg.
|
|
|
#9 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg får i meg for lite.. Men det var da ikke noe sjokk.. Men jeg spiser kalsiumtabletter (når jeg klarer å huske de da, |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)LITT for lite. Som forventet. Men jeg tok testen på nytt med svarene sånn som jeg hadde det det året jeg ammet puddingen med melkeallergi. Ett år med amming uten melkeprodukter altså. Og jeg KLARTE bare ikke spise eller drikke skolekritt.
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg tror faktisk ikke på dette jeg. Sist redigert av Maz : 20-09-07 kl 08:20. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Stadig underveis
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Jeg strøk på testen, men den glemte å spørre hvor mye mandler, Tahini og havregryn med rismelk jeg spiser. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)
Glemte nok ikke. Det er en "bruk mere melkeprodukter" kampanje. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Stadig underveis
Ja du har nok rett der. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)Dette høres ut som en test fra Tine eller noe deromkring. Hva i all verden gjør de i andre land for ikke å ramle sammen av benskjørhet? Dette melkeprodukt-hysteriet har jeg ingen tro på. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Egentlig er jeg helt enig i dette. Dessuten er Norge på topp når det gjelder både melkeinntak og benskjørhet, så ja - jeg er skeptisk. Melk er jo beregnet på kalver som skal vokse ekstremt mye på svært kort tid, og dessuten beregnet på å bli fordøyd i fire mager. Nå har jeg riktignok TO magesekker, men jeg tviler på at melken fordøyes lettere hos meg fordet.
|
|
|
#19 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det masse i Tahini? Har lagd masse hummus i det siste, og det har jeg tenkt å fortsette med!! |
|
|
|
![]() |
|
|