Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 14:50   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Opprinnelig lagt inn av bitte lille my, her.

Her rant de ikke av under amming.
Jo mer jeg ammet, jo mer hadde jeg lyst på sjokolade
Merket godt etter som ammingen avtok at godtesuget minket.

Slik var det for meg også. Ellllsket sjokolade under ammeperioden!! Da jeg startet å jobbe igjen, rant kiloene av, og jeg gikk ned alt jeg hadde lagt på meg under svangerskapet+et par kilo ekstra.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:32   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kiloene nrant av og jeg ble tynnere enn jeg noengang har vært. Det var nok første og siste gang i livet jeg kunne spise og spise og allikevel gå ned...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:33   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vekta stagnertes ganske fort etter fødselen. AMmingen hjalp ikke kroppen ned i vekt, men hårveksten derimot...den gikk ned...

Gammel 24-09-07, 00:14   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Kiloene sitter der, og jeg har vel foreløpig gått opp

Mens håret derimot, er tynnere enn noen gang

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:57   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg gikk endel ned i vekt under ammingen, ja....men det var i kombinasjon med trening.

Gammel 23-09-07, 22:36   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk ned en del de aller første ukene, deretter spiste jeg som en hest og var helt stabil i vekt. De siste 7–8 gravidkiloene måtte pines av begge ganger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:36   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått opp i vekt hver gang. Ulvehungeren er gigantisk. Frem med puppen og sulten river i tarmene med en gang.

Gammel 23-09-07, 22:38   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev at kiloene rant av, men det er vel heller snakk om sildring, tror jeg. Jeg gikk jevnt og trutt ned sist, havnet på -6 før jeg stoppet ammingen. Nå, når Snorkfrøken er snart 4 mnd, har jeg litt over 4 kg igjen (av over 20 ). Det går treigere enn sist, men det går jevnt og trutt, og satser på at jeg skal til null og litt til.

Jeg har definitivt karbo-crave, men hvis jeg klarer å holde meg mest mulig unna sjokkisen, går jeg ned. :fillernpillern:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:41   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk ikke ned mens jeg ammet. Og jeg slet fortsatt med en del svangerskapskilo da jeg avsluttet ammingen. I mitt tilfelle forsvant ikke de siste kiloene før Snupp begynte å sove hele natten, da slapp endelig kiloene og jeg er nå tilbake i førgraviditetsvekt (65 kg fordelt på 172 cm). Jeg gikk forresten opp 30 kilo i svangerskapet og hadde 11 kg igjen ett år etter fødsel.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:46   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, kiloane har så visst ikkje rasa av under amming! Verken denne gongen eller forrige gong.

Denne gongen har eg tom. slavisk talt kaloriar og holdt meg på 2000kcal dagleg, men det hjalp lite gitt.

Gammel 23-09-07, 22:41   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg raste ned med førstemann, men denne gangen har jeg klart å holde meg stabilt på samme vekt hele veien heldigvis.

Gammel 23-09-07, 22:43   #12
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, kiloene rant slett ikke av under amming.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:45   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Med førstemann gikk jeg bare opp 12 kg. og med alvorlig S.F var svært mye av dette vann. Gikk ned 8 kg på sykehuset og etter 3 mnd med fullamming var jeg 6 kg under førgravidvekt. Så kom barseldepresjonen som et brak og opp 15 kg på noen få måndter.
Med nr. 2 gikk jeg opp 20 kg, ned 10 av seg selv, og måtte på Grete Roede for å få bukt på resten. Akkurat samme leksa gjentok seg med nr. 3

Gammel 24-09-07, 12:28   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Med førstemann gikk jeg bare opp 12 kg. og med alvorlig S.F var svært mye av dette vann. Gikk ned 8 kg på sykehuset og etter 3 mnd med fullamming var jeg 6 kg under førgravidvekt.

Ser deg og høyner noen kilo. Jeg la på meg nesten 30 kilo med midterste, også pre-e, etter en liten uke på sykehuset hadde jeg tisset av meg ca 23-24 kilo.

Gammel 24-09-07, 12:41   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gikk ned, men kiloene rant aldeles ikke av. Det gikk i gradvis tempo, første gangen gikk litt tregere enn andre gang, men da la jeg på meg mer også. Så jeg er kanskje litt omvendt, jeg var i slutten av tyveårene med første, og over 30 med andre. Jeg har aldri nådd ned der jeg var, 2-5 kg over og de sitter hardt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:17   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Mens håret derimot, er tynnere enn noen gang

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg holdt barnet med en arm, mens jeg stappet i meg med den andre.

:gjenkjennelse:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg går ned i vekt når jeg er gravid (veier mindre to dager etter ungen er ute enn jeg gjør før jeg ble gravid) og opp i ammeperioden. Jeg kjeder meg når jeg går hjemme, og når jeg kjeder meg så trøstespiser jeg, spesielt når jeg har appetitt som en hest.

Det er vel heller ingenting som stimulerer apetitten sånn som å plutselig være fri for kvalme etter 9 måneder med null og niks matlyst...

Foreløbig ser Teofelia sin teori veldig riktig ut.

Gammel 23-09-07, 22:47   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De rant av.
Problemet var bare at det ikke stoppet der; de fortsatte å renne av vel og lenge etter at svangerskapsvekta var borte.

Gammel 23-09-07, 22:52   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Niks

Første gangen var jeg ganske raskt til bake til før-gravid-vekt, men når jeg trappet ned på ammingen så kom kiloene snikende. Veide nok en del mer da jeg ble gradiv andre gangen. Denne gangen kom jeg ikke helt ned til før-gravid-vekt i ammeperioden. Etter at jeg avsluttet ammingen, så kom kiloene snikende denne gangen også. De sitter forbasket godt ennå, selv om det snart er 5 år siden jeg ammet

Gammel 23-09-07, 22:53   #19
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De rant av.
Problemet var bare at det ikke stoppet der; de fortsatte å renne av vel og lenge etter at svangerskapsvekta var borte.

Sånn er det her også. Og helt uavhengig av utgangspunktet (vekt ved fødsel).

Jeg stortrives som høygravid jeg. Så utrolig deilig å kjenne og se at kroppen har former.
Føler meg så utrolig mye mer sunn og flott.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:56   #20
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Her rant ikke kiloene av nei.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.