|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Barns språklige forbilderDet er noe av det dummeste jeg har hørt, små barn klarer fint å skille mellom ulike dialekter, og det burde da styreren vite?
|
|
|
#3 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilderÆrlig talt. Det er noe av det dummeste jeg noen gang har hørt. Makan.
|
|
|
#4 |
|
villende
|
Sv: Barns språklige forbilder
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
♡
|
Sv: Barns språklige forbilderVel, det er fint å ha fokus på at voksne er barns språklige forbilder, men det burde dreie seg om å si and i stedet for gakk gakk, snakke gramatisk riktig, si kjøkken og ikke sjøkken og unngå banning.
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Barns språklige forbilderJeg synes dette høres ut som det reneste dusteri. Jo flere dialekter de hører som små jo lettere vil de ha for å forstå andre dialekter seinere tror jeg. Jeg er vokst opp med å høre kvasidansk daglig og har aldri hatt problemer med dansk hverken som liten eller stor, bare som et eksempel.
|
|
|
#7 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Barns språklige forbilderHar de misforstått hverandre? Jeg kan ikke tro at en barnehagestyrer mener at de ansatte skal legge om dialekten og snakke "pent". Det høres helt vanvittig ut.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilder
De har nok ikke misforstått hverandre. Og jeg tviler på at ped.leder og jeg misforstå hverandre også. Sånn som jeg oppfattet det, sa hun det i fustrasjon samtidlig som hun ble veldig usikker på om hun virkelig dette var noe hun burde gjøre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
søt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilderHehe, dette høres direkte lattelig ut. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Barns språklige forbilderJeg måtte le litt når jeg leste gjennom tråden. Ikke fordi jeg syns det er en god idè at barnehageansatte ikke snakker dialekt for å være gode forbilder. Jeg syns det er helt idiotisk av styrer å instruere de ansatte i å ikke snakke dialekt.
|
![]() |
|
|