|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg har vært syk og tatt meg av syke barn mange ganger. Det er igrunnen veldig lite ok.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Nei, eller for å si det sånn, hvis jeg er syk og ungene er syk, så klarer jeg å ta meg av de allikevel. Hadde en lang periode der min samboer var veldig syk og ikke alltid var hjemme, da måtte jeg bare bite tennene sammen selv om jeg var veldig dårlig. Fikk omgangssyken en gang, så kraftig at jeg knapt klarte å røre meg uten å spy, da fikk jeg selvfølgelig hjelp av min far. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Så fremt samboer ikke har noen viktige møter, er han hjemme dersom jeg også er syk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis vi har både sykt barn og syk voksen er ofte den andre voksne hjemme ja. Det kommer litt an på hvor syk barnet og den voksne er. Er den voksne i dårlig form, og barnet veldig sykt og krever mye kan det være godt med en frisk og opplagt voksen til å ta seg av barnet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har enda ikke forekommet at min mann og noen av barna har vært syke samtidig. I våres da jeg var hjemme i permisjon og hadde 40 i feber(influensaaktig) og 2 syke gutter samtidig, syns heldigvis mannen min at det var greit å ta en sykt barn dag. De andre dagene når jeg hadde 38-39 i feber klarte jeg meg alene med guttene.
|
|
|
|
#6 |
|
trenger lading
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ok, men hva om det er helg, og det bare er EN på jobb, så noen andre må vekkes f.eks tidlig søndagsmorgen? Blir dere fortsatt hjemme?
|
|
|
|
#7 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ja, da blir jeg hjemme, og mannen min blir hjemme om det er meg som ligger rett ut.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
Da jeg jobbet i helsekosten var det slik at vi bare var EN på jobb fra morgenen av, og om vi ikke fikk tak i andre kunne jo ikke butikken åpne, så da hadde jeg gjort det slik at jeg hadde gått på jobb og heller ringt og forhørt meg etterhvert, om noen andre kunne overta. Dersom mannen min var veldig syk da. Jeg har selv vært så syk at jeg ikke har maktet å ta meg av ungen, og da har mannen vært hjemme en dag eller to. Kommer helt an på formen.
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jøss, nå ble jeg faktisk litt overrasket.
|
|
|
#10 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ja hvis gubben er såpass syk at han ikke går på jobb er han ihvertfall ikke frisk nok til å ta seg av en syk unge.
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det er ganske enkelt å svare på - selvfølgelig er jeg hjemme om både mannen og ungene er syke, og det samme hadde jeg forvenet av ham. Er man syk er man ikke i stand til å ta vare på ungene.
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det kommer an på alder på barnet og hvor syk den syke forelderen er. Jeg har bare opplevd det en gang og da var det jeg som hadde omgangssyke. Da var det ikke noe spørsmål om mannen skulle være hjemme. Jeg var overhodet ikke i stand til å ta meg av sykt 1,5 år gammelt barn. Hadde vi vært spysyke begge to hadde jeg hentet inn besteforeldre eller søsken for å hjelpe med barnepass og jeg hadde selvfølgelig stilt opp for annen familie som hadde opplevd tilsvarende. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg tror vel aldri jeg har vært hjemme om både mann og barn har vært syke - men det har vært til diskusjon.
|
|
|
#14 |
|
trenger lading
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg kommer aldri i den situasjon selv siden gubben er "helt borte" når han er på jobb og "bare hjemme" når han har fri, og jeg har ikke noe valg om jeg er syk når han er på jobb. Og så er jo ALDRI ungene syke når pappaen er hjemme.
|
|
|
|
#16 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg har en mann som har jobbet offshore. Og jeg slet mange ganger med at jeg var syk og eldste var syk, jeg unner ingen å være i den situasjonen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Kommer jo helt ann på hvor syk da. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis mannen er i stand til å gi omsorg og pleie til et sykt barn er han neppe hjemme fra jobb og syk selv.
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
Ja. Uten å mokke. Dersom mannen min er syk skal han få slippe å ta seg av syke barn. Eller friske, aktive barn, for den saks skyld. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
awesom
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg mange av dere har alt for dårlig tro på partnerne deres.
|
![]() |
|
|