Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Elling og en overraskelse

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 09:07   #1
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elling og en overraskelse

Jeg skal til London nå i helgen for å se "Elling" på teater med John Simm. Så søndag fikk jeg endelig satt meg ned for å se filmen. Ja, det stemmer, jeg har ikke sett den før. Jeg er nok ikke så flink til å gå på norske filmer.

Og så får jeg meg en skikkelig overraskelse et lite stykke ut i filmen. Jeg ser på blokken Elling og Kjell Bjarne skal flytte i, og tenker: det bygget så veldig kjent ut. Jeg stopper filmen, studerer bildet, og ser at ja, det ligner på blokken jeg bodde i, men tenker at det finnes sikkert mange slike blokker. Senere på filmen kommer bekreftelsene som perler på snor. Og ikke minst under "Takk til" på rulletekstene. Eksteriørene og trappescenene er filmen i blokken jeg bodde i (3-4 år før filmen ble laget). Og hun Reidun bor i "naboleiligheten" (jeg bodde i 4. etasje)!

Snakk om sammentreff!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 09:11   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elling og en overraskelse

Så morsomt, da!

Og jeg er forferdelig misunnelig på deg og irritert over at jeg ikke hadde oppdaget dette stykket litt før - vi kunne fint ha skaffet barnevakt og kommet oss til London i løpet av høsten for å se det, men å gjøre det nå på bare et par dagers varsel ble litt uoverkommelig. Du får heller hilse fra oss og rapportere tilbake.

Gammel 02-10-07, 09:12   #3
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Så artig. Litt av et sammentreff, ja.

God tur til London, forresten.

Gammel 02-10-07, 09:21   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

vi drar til London i begynnelsen av november. Går stykket da? Link?

Godt tur

Gammel 02-10-07, 09:25   #5
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Morsomt sammentreff .

Er ikke lite misunnelig på at du skal se Elling på Trafalgar Studios. Følger stadig med bloggene til John Simm og Paul Miller for ny informasjon om Elling. Hadde jeg hatt penger og mulighet skulle jeg ha dratt for lenge siden - gjerne da stykket gikk på The Bush Theatre.

Er det for mye forlangt å håpe på en aldri så liten teaterrapport når du har kommet hjem?

Sist redigert av Frances : 02-10-07 kl 10:10.
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 09:29   #6
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så morsomt, da!

Og jeg er forferdelig misunnelig på deg og irritert over at jeg ikke hadde oppdaget dette stykket litt før - vi kunne fint ha skaffet barnevakt og kommet oss til London i løpet av høsten for å se det, men å gjøre det nå på bare et par dagers varsel ble litt uoverkommelig. Du får heller hilse fra oss og rapportere tilbake.

Hiv dere rundt, bestill fly og teaterbiletter, August kan være hos oss

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:04   #7
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

vi drar til London i begynnelsen av november. Går stykket da? Link?

Godt tur

Jeg skal på nestsiste forestilling. Siste forestilling er lørdag kveld.

Jeg skriver gjerne rapport! Hva er adressen til bloggen til John? Jeg har bare den til Paul.

Gammel 02-10-07, 10:09   #8
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg skriver gjerne rapport! Hva er adressen til bloggen til John? Jeg har bare den til Paul.

http://blog.myspace.com/index.cfm?fu...ndID=181497444

Gammel 02-10-07, 10:21   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

WOW til Raskolnikov-bildene et stykke ned på bloggen. Gjett om jeg skrev under på ønsket om en DVD-utgivelse av Crime and Punishment. (Simm nevnte den også selv som et høydepunkt i karrieren sin i Guardian-portrettet som det var link til fra underskriftskampanjen.)

Gammel 16-10-07, 13:58   #10
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Standard

Rapport?

Gammel 17-10-07, 10:40   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Standard

Beklager! Jeg har hatt mye å gjøre siden jeg kom hjem, men jeg skal skjerpe meg. Her er en veldig kort oppsummering: en av de største teateropplevelsene noensinne og jeg satt bare to skritt unna John.

Gammel 17-10-07, 10:59   #12
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Standard

Beklager! Jeg har hatt mye å gjøre siden jeg kom hjem, men jeg skal skjerpe meg. Her er en veldig kort oppsummering: en av de største teateropplevelsene noensinne og jeg satt bare to skritt unna John.

Såpass! Har lest en del om Elling her: http://domeofstars.com/ , men gleder meg til en lengre norsk rapport. Takk så langt!

Gammel 17-10-07, 11:31   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Her er en veldig kort oppsummering: en av de største teateropplevelsene noensinne og jeg satt bare to skritt unna John.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.