Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Märtha hårsår?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 23:21   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Märtha hårsår?

Jeg er stort sett enig med resten av gjengen; jeg synes det er frekt og spekulativt av forlaget å putte navnet og bildet på boka uten tillatelse.

Om noen hadde kommet og puttet navnet mitt og bilde av meg på en bok om rødvin hadde jeg riktignok ikke blitt sur, men det er jo tross alt litt mer flatterende.

:fjaser:

Gammel 02-10-07, 23:41   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...eller Mærtha's Fiske Boller, som de sikkert ville hett.

Jeg vet det, men jeg fikk meg ikke til å skrive det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:42   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på spørsmålet: Ja!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 00:11   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Synes ikke hun er hårsår i det hele tatt, dette er rett og slett sylfrekt. Mye som går på tverke for Märtha for tiden stakkars.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:08   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge hun ikke har bidratt til boken, eller godkjent at hennes navn og bilde brukes, så synes jeg ikke hun er hårsår i det hele tatt. Selv om hun er en offentlig person, så betyr vel ikke det at hennes bilde/navn kan brukes i kommersiell sammenheng uten hennes godkjennelse, vel?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:32   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke hun er hårsår.
Det skulle da bare mangle at hun reagerer på at navnet hennes blir brukt i en sammenheng som ikke har noe med henne å gjøre i det hele tatt. Dessuten er det naturligvis viktig for henne å statuere et eksempel nå, så andre kan lære av dette også.

Forresten så synes jeg hun burde valgt seg en annen advokat. Jeg tenker bare trippeldrap når jeg ser han derre Cato-fyren og må vel innrømme at jeg synes denne saken er av en annen dimensjon.

Gammel 03-10-07, 19:01   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder advokater så må jeg si at Staff går mot nye høyder i denne her. Han fremstår som en superdust og blåser ting totalt ut av proposjoner. Stikkord: Sorteringssamfunn, ødelegger monarkiet, skjønner ikke hvorfor hun reagerer fordi bildet var jo fint jo :dåner:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:09   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bare det at forlaget har Tor Erling Staff som forsvarer beviser vel at det er Martha som har rett.

Det skulle bare mangle at hun reagerer.

Gammel 03-10-07, 19:11   #9
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det får da være grenser til frekkhet. Jeg syns selvfølgelig ikke at Märtha er hårsår.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:46   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:32   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns ikke Martha er hårsår, en annen ting er at Staff er så pr-kåt at han villig vekk hadde latt seg avbilde hvor som helst.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 17:31   #12
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

I denne saken er hun vel ikke spesielt hårsår, men kanskje litt naiv som forøvrig er mitt inntrykk av henne på generell basis. Hun skal selvfølgelig kunne drive næringsvirksomhet, men da må hun også kunne svare for virksomheten sin, og ikke dekke seg bak prinsesse-tittelen hver eneste gang det blir litt ubehagelig å være i rampelyset. Jeg føler vel kanskje at hun ikke helt klarer å kombinere de to "rollene" helt ennå, men det er mulig hun vil lære etter hvert. Man får gi henne en sjanse i alle fall, men da må hun tåle kritikk også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.