Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 15:36   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Hva om du får en sms av en venninne med personlig innhold som hun ikke vil noen andre skal få vite om?

Svarer sjøl om spørsmålet ikke var rettet til meg:
Jeg anser ikke sms som et kommunikasjonsmiddel der fortroligheter meddeles og håper virkelig ikke at mine venner gjør det. Om det tikker inn en sms mens jeg sitter og ammer, kjører bil eller er opptatt med noe annet, ber jeg gjerne mannen min (eller andre som måtte være tilstede) om å lese den for meg.
Finnes det en usagt regel om at man er garantert at en sms ikke leses av andre enn den meldingen sendes til?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:40   #2
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg anser ikke sms som et kommunikasjonsmiddel der fortroligheter meddeles og håper virkelig ikke at mine venner gjør det. Om det tikker inn en sms mens jeg sitter og ammer, kjører bil eller er opptatt med noe annet, ber jeg gjerne mannen min (eller andre som måtte være tilstede) om å lese den for meg.
Finnes det en usagt regel om at man er garantert at en sms ikke leses av andre enn den meldingen sendes til?

Jeg har en venninne som fortalte meg noe meget personlig for noen uker siden. Om hun hadde sendt meg en sms og fortalt videre om denne saken, kan jeg si med sikkerhet hun hadde blitt paff hvis hun fikk vite at mannen min hadde lest det som stod der.
Jeg mener så lenge jeg sender sms til en person, tar jeg det for god fisk at det er vedkommende som leser den.
Mannen og jeg har vært sammen i snart 8 år, men det er da ingen grunn til at han skal lese meldingene jeg får.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:48   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en venninne som fortalte meg noe meget personlig for noen uker siden. Om hun hadde sendt meg en sms og fortalt videre om denne saken, kan jeg si med sikkerhet hun hadde blitt paff hvis hun fikk vite at mannen min hadde lest det som stod der.
Jeg mener så lenge jeg sender sms til en person, tar jeg det for god fisk at det er vedkommende som leser den.
Mannen og jeg har vært sammen i snart 8 år, men det er da ingen grunn til at han skal lese meldingene jeg får.

Kan det da hende at hun på forhånd visste at du anser tekstmeldinger som strengt personlige, slik at hun sånn sett var sikker på at ingen andre enn du ville lese den?

Gammel 04-10-07, 12:59   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Da syns jeg faktisk du er en smule naiv.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:44   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Signerer denne.

Det blir jo en overlapping med diskusjonen om man forteller "hemmelige" ting videre til mannen. Jeg gjør det uansett, da kan han like godt lese sms'en med en gang.

Som regel leser jeg ikke sms'ene hans, han henter mobilen selv hvis det tikker inn en. Men ofte ber han meg lese den, når han er opptatt, og det gjør jeg også. Ingenting å skjule.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:55   #6
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Det hender jeg svarer den om det ringer, men meldingene hans leser jeg ikke. Med mindre han ber meg lese de da. Han liker ikke skrive meldinger så ofte svarer jeg for han, men da er det selvsagt han som sier hva jeg skal skrive.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 12:55   #7
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Hva om du får en sms av en venninne med personlig innhold som hun ikke vil noen andre skal få vite om?

Det er jo i grunnen en risiko man tar når man utveksler SMS med andre. Du vet aldri helt hvem som leser på telefonen. Jeg regner med at folk har vett nok til å ikke bruke SMS for konfidensielle temaer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:28   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Nei, jeg leser ikke tekstmeldingene hans med mindre han er hjemme. Hvis han derimot er hjemme og er opptatt med noe, hender det at jeg kan lese en melding og eventuelt svare for ham. Og jeg tar telefonen hans dersom det ringer.

Gammel 03-10-07, 18:38   #9
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nei det gjør jeg ikke, sier i fra att han har fått melding. Han sier selv att jeg kan få lov til å se, men jeg ser aldri igjenom mobilen hans uten å spørre først. Aldri noe problem å få se om jeg ønsker, men skjeldent jeg gidder.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:26   #10
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det ville faktisk ikke falt meg inn. Like lite som at jeg leser sms på sønnens mobil. Ringer det derimot på den, hender det jeg svarer, hvis men bare hvis jeg kjenner vedkommende.

Gammel 03-10-07, 15:32   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nei, det ville faktisk ikke falt meg inn. Like lite som at jeg leser sms på sønnens mobil. Ringer det derimot på den, hender det jeg svarer, hvis men bare hvis jeg kjenner vedkommende.

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:28   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Leser ikke sms, men tar den om det ringer.

Gammel 03-10-07, 20:33   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan se på meldinga ja , og jeg svarer om noen ringer. Det samme gjør han. Dette er vi enige om er ok.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:35   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser av prinsipp ikke meldingene hans. Svarer dog på telefonen om den ringer og han ikke er der.
Han sjekker ofte meldingene mine, men det er fordi eg ber han om det om jeg f.eks har hendene fulle med amming. Har nemlig en mobil som piper helt til jeg har åpna uleste meldinger/sjekka ubesvarte anrop.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 20:42   #15
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg lar den ligge og gir beskjed når mannen kommer hjem at han har fått en melding.
Ringer den hender det jeg svarer.

Gammel 07-10-07, 00:00   #16
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nei, det ville faktisk ikke falt meg inn.Ringer det derimot på den, hender det jeg svarer, hvis men bare hvis jeg kjenner vedkommende.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:32   #17
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi leser hverandre sine meldinger. Vi har ingenting å skjule så ingenting er hemmelig.

Åpner også hverandre sine "regninger". Det er som oftes det som kommer i posten nå for tiden!

Går ikke inn aktivt å sjekker hvem og hvor og hva vi ringer til. Men ticker det inn så ser vi og leser høyt til hverandre!

Så har vi vært i sammen i 10 år og vokst opp i sammen, hadde jeg blitt sammen med en ny fyr nå idag så ville jeg ikke likt om han skulle plutselig se i "mine" ting.

Gammel 03-10-07, 15:33   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi ser på hverandres telefoner akkurat når vi føler for det. Sånn vil begge ha det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:09   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vi ser på hverandres telefoner akkurat når vi føler for det. Sånn vil begge ha det.

Vi også, og det vet de nærmeste vennene våre også, ergo sendes ikke ømfintlig informasjon over sms. Det burde man jo uansett aldri gjøre, man vet jo aldri hvem som leser meldingene.

Gammel 03-10-07, 21:46   #20
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Sånn er det her og.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.