|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nobels fredspris
Nettopp. Jeg synes det er flott at nobelkomiteen fokuserer på disse sammenhengene med de siste års tildelinger.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
Nå henger alt det du nevner her direkte sammen med klimaproblematikk. Hvis du hadde lest noe om det så hadde du visst det.
Nei, men jeg syns det er infantilt å mene at en viktig pris som Fredsprisen skal handle om noe som er "spennende" og "gøy".
![]() |
#4 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg synes dette endrede fokuset til fredsprisen er kjedelig. Jeg minnes de gangene ekte fredsarbeidere, som feks Rigoberta Menchu, Simon Peres og Yasir Arafat, og han presten fra Indonesia, fikk fredsprisen. Jeg trodde den handlet mer om direkte fred, og ikke miljøvern.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
For å sitere nobelkomiteen; (fra fjorårets utdeling hvor de utvidet fredsbegrepet)
![]() |
#7 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg synes det var en veldig klok besluttning. Så jeg sier
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg synes det var et bra valg av Nobelkomiteen.
![]() |
#9 |
frakoblet
|
Dette blir for meg komplett uforståelig. Gøyere?
Som jeg skulle sagt det selv.
Men i all verden. Forstår du ikke at dette henger sammen? Jeg vil råde deg til å kanskje sette deg litt inn i klimaproblematikken, det virker som du kunne hatt godt av det.
Det var det første jeg sa til helten da vi fikk høre resultatet, "bare vent, nå kommer det protester fra FrP".
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
De klagde når Wangari Maathai vant også, gjorde de ikke? Jeg syns Nobelkomitteen generelt har gjort veldig gode valg av vinnere.
![]() |
#11 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Nobels fredsprisHørte en FrP-politiker på radioen som klaget over at fredsprisen hadde gått til "en filmskaper med mengder av feilinformasjon i filmen sin". For filmskaper er jo alt Al Gore er...
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Nobels fredsprisVi skal ha tre dager med opplegg på skolen vår i månedsskiftet januar/februar. Den dagen klassen min skal ha, så skal det omhandle miljø og klima. Tips til høytstående folk å invitere til å holde foredrag tas gjerne imot. Sånn siden vi var inne på klima.
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Nobels fredsprisSitron: dere er jo ikke så langt fra Bergen og kan ta kontakt med Bjerknessenteret. Det er et godt klimaforskningsmiljø og Eystein Jansen er også med i det panelet som nå har fått Nobelprisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tankefull
|
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg er forøyd med valget av Fredsprisvinnere i år!
![]() |
#17 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg synes og det er utrolig bra at Al Gore vant fredsprisen!! Synes i tillegg det er "spennende" med klimaspørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Nobels fredsprisJeg er meget fornøyd med valget av fredsprisvinner, og har problemer med å forstå all kritikken kommiteen har fått for å ha valgt en miljøforkjemper. Jeg synes at dette årets valg av fredsprisvinner sender viktige signaler.
![]() |
|
|