|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg tar ekspressbuss eller tog til Oslo hvis jeg skal dit en helg alene eller med ungene. (Tog skal jeg forresten ikke ta mer, vi blir skikkelig kvalme alle sammen). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Offentlig kommunikasjonVi gjør begge deler. Jeg kjører barna til barnehagen, setter igjen bilen hjemme, og reiser kollektivt til jobb. Jeg har akkurat oppdaget at det går en buss direkte til barnehagen om morgenen, og buss derfra til byen, så jeg vurderer nå å la bilen stå hjemme.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Offentlig kommunikasjonJa, det skulle vært satset mye mer på kollektivtrafikk!
|
|
|
#4 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Offentlig kommunikasjonVi bor i Bergen, uten bil. Vi bor ute i Olsvik, og gubben jobber på Kokstad, ved flyplassen, men det går helt fint. Kun fordi han begynner på jobb klokka ni. Om han skulle begynt feks klokka syv, eller halv åtte, hadde det muligens ikke gått så greit.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg er Dronningen av kollektivtrafikk. Det er enkelt. Jeg bor i Oslo. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tatt på
|
Sv: Offentlig kommunikasjonNå bor jeg så nærme jobben at jeg går dit. Sambo tar buss til jobb (han kunne uansett ikke kjørt bil for han har ikke lappen) og det fungerer fint. Håper at vi får plass i en barnehage i nærområde når det blir aktuelt, så jeg fortsatt kan gå til jobb.
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg byttet jobb pga NSB og togmas. Enda frekvensen er jo veldig bra her i nærheten av Oslo der mange dagpendler inn. Men med stadige forsinkelser, kanselleringer og påfølgende stress og irritasjon så orker jeg ikke. Buss er desverre ikke et alternativ, hadde man enda kunne velge. Rushtrafikken er så tett at man bruker faktisk lengre tid på å kjøre bil i de periodene, så sånn sett er kollektiv bra her.
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
Sv: Offentlig kommunikasjonHer i byen skal de sette opp bussprisen til 30 kr pr enkeltbillett, og vi har kun en trikkelinje, så det er ikke spesielt godt tilrettelagt for å reise kollektivt nei. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Offentlig kommunikasjonDet er så flott at alle snakker om å satse på kollektivt osv. Her la de jo ned Kolsåsbanen og ingen blir enige i noe som helst. Aller minst når de skal begynne oppgraderingen
|
|
|
|
#10 |
|
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Offentlig kommunikasjonHar nå i det siste stadig opplevd NSB sine "pålitelige" tilbud |
|
|
|
|
|
#11 |
|
geskjeftig
|
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg bor på landet uten bil. Sist redigert av Luftslottet : 01-03-08 kl 12:49. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg bor i gokk, nærmere bestemt Ryfylke. Nærmeste nabo er en gjeng sauer.
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg bruker stort sett bare kollektivtransport når jeg skal til Oslo, og tar da ekspressbuss eller tog. Busstilbudet her i byen er ikke som i Oslo, og det hadde ikke gått å komme seg f.eks. til barnehagen med buss på en hensiktsmessig måte. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Offentlig kommunikasjonHer vi bor går det tog kun to ganger i året. 1. og 17. mai tog. Buss går hvert jubelår virker det som. Skolebuss morgen og ettermiddag, og en buss på formiddagen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg sykler, går eller kjører bil. Om bussen blir billigere hadde vi nok brukt den, men vi fem koster mer enn hva det koster å kjøre til sentrum og hjem i en uke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Offentlig kommunikasjonJa, og togene går med samme frekvens som hos Kula. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Einsam
|
Sv: Offentlig kommunikasjonVi bor skikkelig på landet, og har ikke et reelt kollektivtransporttilbud. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Offentlig kommunikasjonJeg har bodd i Oslo i flere år, jobbet både dagtid og skift i sentrum mens jeg bodde ca. 20 minutter fra sentrum, og har aldri hatt noen som helst problemer å komme meg frem i tiden. Jeg bor utenfor Oslo nå, og bruker fortsatt utelukket kollektivtrafikk (og det gjør mann og barn også
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Offentlig kommunikasjon
Men hvis man først har/må ha bil og allerede betaler de faste utgiftene med den, så kan det jo ofte være billigere å bruke den enn å ta buss, ihvertfall hvis man er mange. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Offentlig kommunikasjonVi har ikke bil, vil ikke ha det heller. Men vi bor sentralt i Oslo.
|
![]() |
| Emneord |
| buss, kollektiv, kommunikasjon, tog, transport |
|
|