Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 19:17   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Kunne tenke meg å lese noe annet enn Fiat og farmor en kveld - og kanskje til og med en ny liten historie som hører sammen med en lengre historie hver kveld :drømme:. Finnes det en bok som egner seg som føljetong-lesning til små barn (litt over 2 år)?

Hvilke bøker har dere begynt med?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:22   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Jeg mener å ha lest at det var gjentakelsen som var litt av poenget når de er så små. Uten at jeg kan utdype noe videre eller komme med noen kilder eller noe.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:24   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Folk og røvere i Kardemomme By tror jeg var en av de første føljetongene her. Eller kanskje Karius og Baktus, jeg husker ikke hvilken som var først.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:29   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg mener å ha lest at det var gjentakelsen som var litt av poenget når de er så små. Uten at jeg kan utdype noe videre eller komme med noen kilder eller noe.

Å jeg vet, vi gjentar og gjentar og gjentar. Fiat og farmor blir nok lest tre ganger daglig likevel - sammen med Pat og Lillesøster og den evinnelige Petra som alltid begynner i barnehagen . Jeg trenger noe nytt.

Kardemommeby ja kanskje det? Den har vi jo.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:41   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg trenger noe nytt.

I know that feeling.

Jeg kan endel bøker utenat ja.
Jeg kom forresten på en som passer veldig godt til deg og Ztjerna:

Når himmelen blir mørkere, og nok en fin dag ender.
Tenk, da går lille Stjerne ut og treffer sine venner.

Hun roper til Stråle og Tindre; hva skal vi leke i kveld?
Husk; vi må hjem før dagen gryr, så skynd dere da vel.

De løper om kapp rundt månen og gjemmer seg bak en sky.
Men før de vet ordet av det, så er det morgen på ny.

Når sola står opp er det leggetid, da går stjernebarna inn.
Og når du står opp av sengen din, da sovner lille Stjerne i sin.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:45   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Desembermamma. Kanskje jeg får tvillinger som kan hete Stråle og Tindre denne gangen?

Ellers pleier jeg si at de første strofene i "Den ville ungen" er om oss.

"Det var en gong ei mamma,
som var så god og mild.
Ho hadde fått en unge
som var utruleg vill"

Da råflirer imidlertid mannen, og mener at selv om ztjerna er vill så er ikke jeg nødvendigvis god og mild av den grunn

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:00   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Tindre var forøvrig et veldig fint navn... I wonder why

Går det til gutt eller jente?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:37   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Tindre må jo være et jentenavn? Tilde og Tindre høres så likt ut.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:46   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Jeg vet om en som heter Tindra. (Svensk navn)

Angående bøker så var det Karius og Baktus her. Har unngått filmen (for lett å synes synd på dem).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:47   #10
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok egner seg som første lese-føljetong?

Jeg hadde tenkt tiden var kommet til å lese hele den store Ole Brumm-boken for treåringen min, men ender opp med å lese om da han sitter fast i Spretts hull kveld etter kveld. Gjentagelse er tingen, ja.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no