Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Legokalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 19:48   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.918
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Jeg syntes at delene var knøttsmå. Mye mindre enn vanlig Lego?
Dessuten hadde vi en ettåring i hus som spise det meste av sånne ting...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:40   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Kaste Lego?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg syntes at delene var knøttsmå. Mye mindre enn vanlig Lego?

Nei, det er helt vanlig lego. (Men det vanlig lego har kanskje flere små "spesialbiter" enn før i tiden?) Poden vår, som ble fire i desember i fjor, syntes det var kjempestas med alle de små figurene, bygde hvert lille sett ved frokostbordet, og ville gjerne ha en slik kalender i år også. Så det får han. En veldig billig kalenderløsning tatt i betraktning at alle kalendergavene faktisk er noe ordentlig, som han kan (gjen-)bruke senere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 06:57   #23
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legokalender?

Lego består jo av mange forskjellige deler. Vi tok med oss en slik en superbillig på salg i januar i fjor når Mazungen var syk, og bygget ca halvparten da, og resten ble lagt i adventskalenderkassen til i år.

De delene vi bygget havnet jo da i legokassen. En kaster da ikke lego, hele poenget med lego er jo å ha såpass mye deler at en kan bygge mye rart. Det fine med disse figurene er jo at en lærte å lage mange ting med vanlige deler.

Nå husker jeg ikke prisen, men de hadde de råsa (Belleville??) kalenderene på Obs og de vanlige.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:34   #24
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legokalender?

Storebror skal ha Lego kalender. Hadde det når han var 4,5 år og, veldig populært . Lego klossene blir brukt sammen med alt det andre no så hadde absolutt ikkje kasta det nei...

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:28   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.918
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Mulig det var en annen variant vi fikk da. Det var jo ikke legoklosser, men ørsmå spader/hjelmer og menn. Tror de var arbeidere av noe slag.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:32   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mulig det var en annen variant vi fikk da. Det var jo ikke legoklosser, men ørsmå spader/hjelmer og menn. Tror de var arbeidere av noe slag.

Var det det flyplass-settet? Der var det arbeidere og flyplassansatte, og folk i sikkerhetskontrollen (med gjennomlysing av de små koffertene ) og en liten lege med legekoffert, og forskjellig annet. Og på julaften var det en nisse og en peis og et juletre og masse gaver.

Klart det er lego selv om ikke alt er klosser. Små legomenn har man jo bruk for til alt mulig av båter og biler og fly man bygger (det at det var så mange legomenn med var den av de tingene vi likte best, for de er så gjenbrukbare), alle de små spadene og koffertene og skiltene kan også brukes til andre ting, og det var jo noen klosser innimellom også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:41   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Åh, nå fikk jeg lyst på legokalender selv!

Vi HAR ikke lego selv. *Erkjenner* De leker så mye med det på SFO og bhg at vi aldri kom igang med det hjemme. Og det anger jeg på. Kanskje skal vi ønske oss masse lego til jul i år? Ja, det var en god ide faktisk! Nå er jo puddingen 3,25 år og kan håndtere de små delene.

Men Hønni, jeg tror at jeg går på Smakeriet da og kjøper en av de flotte "24-skuffers-mini-kalender-kommodene" og fyller et par vanlige legosett oppi, oppdelt selvsagt.

Kan ellers bare betro gjengen at jeg er ganske så umulig på venterommet på barnepoliklinikken og hos fastlegen. Må alltid bort og bygge ferdig før vi kan gå hjem etter konsultasjonen, til ungenes frustrasjon. Og så blir jeg innvendig harm hvis noen andre skittunger har tatt i bruk legobordet mens vi var borte, spesielt hvis de har begått hærverk mot mine arkitektoniske "mesterverk".

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 00:00   #28
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legokalender?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kanskje skal vi ønske oss masse lego til jul i år?

Meget god plan. Det minner meg på at jeg må skjerpe inn mitt forsett om at junior naturligvis ikke kan få alt han peker på når vi er i butikken, men at det skal være unntak for Lego.

Ben "ønsker seg Lego X-wing Fighter til jul" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 00:08   #29
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legokalender?

Vi har mengder med duplo så går nok ikke over til lego med det første.
Skulle vært duplokalender.. men neida. Mor må lage sjøl!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 08:42   #30
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.321
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men Hønni, jeg tror at jeg går på Smakeriet da og kjøper en av de flotte "24-skuffers-mini-kalender-kommodene" og fyller et par vanlige legosett oppi, oppdelt selvsagt.

Ja, det var min tanke først, men jeg vil ikke lage en type kalendertradisjon. Neste år skal jeg nok satse på aktivitetskalender

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 08:57   #31
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Vi har kjøpt legokalender i år istedet for gavekalenderen han har hatt de to siste årene. Jeg gleder meg. Også tenkte jeg han skulle få juestrømpe på julaften med blad og litt godterier oppi. Det er en fin tradisjon synes jeg.

Men jeg er litt usikker på gleden og roen over det hele med 5 småunger i hus på julaften i år ... (?)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 09:53   #32
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legokalender?

Er det noe tema i kalenderen i år? Jeg har kjøpt en gutt og to jentekalendere, men fikk de pakket inn på lekebutikken da barna var med så de ikke skulle se de.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 10:19   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.917
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legokalender?

Vi prøver Playmo varianten i år......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no