Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 22:11   #1
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg brukte Freia (som gikk ut på dato i januar) i mine muffins, og de ble veldig gode!

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 09:49   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, så med forbehold om at noen allerede har svart: Kan man bruke varmluft ved steking? Jeg ser at enkelte opplever at kaken blir rå, og jeg har generell erfaring med at faren for råhet minsker ved bruk av varmluft. I så fall; hvor varm ovn bruker jeg da?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:20   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dette ble en skikkelig kjedelig formkake rett og slett. Synd. Ser potensialet som bunn for eplekake, ellers fint lite spennende med den.

Gammel 04-06-12, 10:41   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Dette ble en skikkelig kjedelig formkake rett og slett. Synd. Ser potensialet som bunn for eplekake, ellers fint lite spennende med den.

Den er jo ikke spennende, men den er en lettvin langpannekake. For meg er dette ikke en konkurrent til ostekake feks, men et alternativ til sjokoladekake i langpanne og slikt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 11:32   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Den er jo ikke spennende, men den er en lettvin langpannekake. For meg er dette ikke en konkurrent til ostekake feks, men et alternativ til sjokoladekake i langpanne og slikt.

Enig der.

Gammel 04-06-12, 12:26   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Absolutt!

Og med epler i, blir det en fantastisk god og saftig eplekake, faktisk den eneste eplekaken jeg tar to stykker av om jeg får den servert. Har gitt oppskriften til svigermor også, så nå kan jeg skryte av eplekaken hennes uten å lyve. Jeg lager den for øvrig typisk som muffins, for da er det så greit å fryse og ta opp så mange man trenger. Har flere i fryseren nå, etter barneselskap i Mai, lagd med nonstopp i, så de får artige farger inni.

Gammel 04-06-12, 13:11   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også mange barn som liker vaniljekaka, og jeg kan anbefale den som turkake. Den egner seg også godt til frysing, noe som er en fordel. På torsdag skal jeg servere den i bursdag, men da tenker jeg ha is til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:08   #8
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker alltid varmluft. Setter ned temperaturen med 10 grader.

Gammel 04-06-12, 09:11   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg bruker alltid varmluft. Setter ned temperaturen med 10 grader.

Takk! Og aldri rå, må jeg da anta.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:04   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg laget denne forrige helg, rund form, halverte bare mengden. To voksne og fire barn spiste opp hver smitt og smule.

Gammel 04-06-12, 13:53   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den er veldig god med blåbær og bringebær i (som i deigen, eller dvs jeg har bare strødd oppi før steking ikke rørt rundt).

Gammel 05-06-12, 11:33   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Epler og kanel, Susse.

Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:23   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har invitert SFO hjem til oss fredag, kanskje jeg skal ha denne på lur da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:34   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget latmannsversjonen av denne i dag. Det er fotballcup og jeg skal levere kake, og gidder ikke bruke energi på noe jeg ikke skal spise selv.

To pakker Toro lys muffinsposer i langpanne, men kanel og perlesukker on top.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 13:02   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Min flate vaniljekake ble puttet i fryseboksen. I dag har den blitt forvandlet til cake-pops med stort hell !
Smuldret den opp (halv kake,resten hadde ungene spist opp) blandet med 4 ss eplesyltetøy og rullet til kuler.

Gammel 29-11-12, 00:28   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg nettopp laget en helt melkefri versjon av denne, og den ble AWESOME! Akkurat helt lik slik jeg husker originalen. Utrolig luftig. Faktisk luftigere enn originalen, vil jeg påstå, for den vanlige blir fort tung. Sikle, altså!
Jeg fulgte oppskriften, bare byttet ut vaniljesausen med 2 beger Alpro vaniljedessert som jeg rørte ut med litt soyamelk til det ble 5 dl totalt (laget halv porsjon, liten langpanne). Og hadde 1 ts vaniljeekstrakt i dette, i stedet for å bruke vaniljesukker, men det spiller sikkert ingen rolle.

Så om noen melkeallergikere vil lage denne, så går det altså helt fint. Himmelsk!!

Gammel 29-11-12, 01:30   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå har jeg nettopp laget en helt melkefri versjon av denne, og den ble AWESOME! Akkurat helt lik slik jeg husker originalen. Utrolig luftig. Faktisk luftigere enn originalen, vil jeg påstå, for den vanlige blir fort tung. Sikle, altså!
Jeg fulgte oppskriften, bare byttet ut vaniljesausen med 2 beger Alpro vaniljedessert som jeg rørte ut med litt soyamelk til det ble 5 dl totalt (laget halv porsjon, liten langpanne). Og hadde 1 ts vaniljeekstrakt i dette, i stedet for å bruke vaniljesukker, men det spiller sikkert ingen rolle.

Så om noen melkeallergikere vil lage denne, så går det altså helt fint. Himmelsk!!

Supert, jeg trenger en melkefri kake. Hvor har de alpro vaniljedessert?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 01:39   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten alle butikker selger de nå, det er en firepakning. Finnes i sjokolade, mørk sjokolade og vanilje, de er kjempegode. Jeg bruker dem som fyll i hjemmelagde skoleboller og lignende også. Det er sikkert enda bedre å bruke Alpro soyamelk med vaniljesmak i stedet for naturell soyamelk, da Alpro vaniljemelk smaker som disse dessertene.
Sånn ser de ut:

Gammel 29-11-12, 01:49   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nesten alle butikker selger de nå, det er en firepakning. Finnes i sjokolade, mørk sjokolade og vanilje, de er kjempegode. Jeg bruker dem som fyll i hjemmelagde skoleboller og lignende også. Det er sikkert enda bedre å bruke Alpro soyamelk med vaniljesmak i stedet for naturell soyamelk, da Alpro vaniljemelk smaker som disse dessertene.
Sånn ser de ut:

Takk. Får ikke prikket deg, så du får tenke deg til en ekstragrønnprikk.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 01:51   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hehe, mottatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.