Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

NAVs måte å skrive brev på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 20:46   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAVs måte å skrive brev på ...

Godt å høre at du fikk snakke med noen du har kjemi med, for det gjør mye så mye enklere. Og veldig bra at daværende saksbehandler hadde skrevet ned det om timene. Lykke til med skriving av anke.

Gammel 27-11-07, 19:48   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jessica, håper du fikk hjelp i dag!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:48   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra at du møtte på en ålreit saksbehandler, som du i tillegg kjente fra før
Nå høres det ut som det ordner seg.
Lykke til med brevet om anke!

Gammel 28-11-07, 00:28   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Så flott at møtet gikk bra. Har tenkt på deg i dag, for det hørtes så leit ut å kjenne seg mistenkeliggjort på den måten. Håper det går din vei videre også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:09   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til med skriving av anke. Har tenkt på deg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:12   #6
Albertine
Passiv

Standard

Kjempebra, Jessica.

Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:15   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veit du, en kan bare gi seg ende over noen ganger!! Jeg ringte Eksamenskontoret for en stund tilbake for å spørre hvor jeg skulle levere søknaden om forlenget tid på eksamen(har konsentrasjonsvansker og hukommelsesproblemer og det fortalte jeg henne) og lurte på om det var forsent for det var egentlig over dato.

Damen presterte å si at jeg var sløv.. Ett enkelt lite ja eller nei hadde holdt lenge, men neida.

Så lykke til med NAV, uten at de har rotet bort papirene mine flere ganger er jeg egentlig fornøyd med de.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:21   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Så fint at møtet gikk din vei!!!!

Lykke til videre med saken!!

Gammel 15-12-07, 16:37   #9
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Siste nytt!!!

Jeg fikk brev om at det vil ta en måned før de kan behandle saken min (anken).

I går fikk jeg regning fra Statens innkrevingssentral. Der står det at saken min er rettskraftig?? Den kan jo ikke være det når jeg har anket??

Men jeg får ringe dem på mandag. Håper virkelig ikke at jeg må betale tilbake innen 27.12. nå som jeg har anket dette..... I tillegg så har jeg bare fått halv lønn nå i desember siden jeg kun har kontrakt for halve måneden på skolen jeg jobber. Attføringspengene for resten av denne måneden får jeg ikke før 2.januar..... Huff det skal ikke være lett. Heldigvis har vi en liten reservepott så det skal gå på et vis....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:50   #10
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Så lenge du holder deg innenfor ankefristen kan den jo ikke være rettskraftig allerede nå??

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:24   #11
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Så lenge du holder deg innenfor ankefristen kan den jo ikke være rettskraftig allerede nå??

Nemlig. Derfor syns jeg det er rart. Kanskje det er enda en standardformulering som saksbehandler har glemt å endre....

Gammel 16-12-07, 00:17   #12
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Uff for en lei situasjon du har havnet oppi. Skjønner godt at du er lei deg!

Gammel 17-12-07, 17:39   #13
Jessica
Pauset

Standard

I dag har jeg ringt Statens Innkrevningssentral. Der fikk jeg beskjed om at de forholdt seg til oppdragsgiver så jeg måtte ta kontakt med deres oppdragsgiver, som er NAV.

Jeg ringte NAV Forvaltning. Etter å ha forklart hva det gjaldt ble jeg satt over til en person som ikke var kommet på jobb enda. Ring tilbake etter kl. 09. Ringte 09 og fikk til svar at personen satt i møte til 10.10. Ringte kl. 10.11 og fikk til svar at personen satt i møte til kl.11.20. Ringte kl. 1125 og personen var ikke tilstede, kanskje hun spiser? Ringte 2-3 ganger til. Siste gang kl. 1420 da fikk jeg beskjed om at personen var i møte ut dagen.

De hyggelige som svarte når jeg ringte sa at jeg kunne jo sende en mail. Det vil jeg ikke. Jeg vil snakke med noen om dette. De kunne be den personen ringe meg. Det kan jeg ikke så lenge jeg underviser elever. Jeg vil være forberedt når jeg skal snakke med dem. En jeg traff på telefonen mente at jeg måtte regne med å betale. Jeg fikk jo evnt. pengene tilbake om jeg fikk medhold. Jeg svarte at jeg nekter å betale noe som helst før anken er ferdigbehandlet.

Jeg er en tålmodig sjel, men må si at jeg kjenner sinnet stiger. Heldigvis klarer jeg å beholde roen selv om det koker........ I morgen prøver jeg igjen..... grrrrr......... For et system.......

Gammel 17-12-07, 19:53   #14
Libra

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste du kan gjøre er å fremsette et krav til NAV om utsatt iverksettelse av kravet, men som sagt har ikke klage oppsettende virkning. Jeg er usikker på om det er rettspraksis eller om det er nedfelt i lov.

Du skal kunne få gjort en avtale med SI om evt å få dele opp beløpet eller utsatt forfrallsdato dersom du ikke fremmer krav om utsatt iverksettelse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 20:43   #15
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det eneste du kan gjøre er å fremsette et krav til NAV om utsatt iverksettelse av kravet, men som sagt har ikke klage oppsettende virkning. Jeg er usikker på om det er rettspraksis eller om det er nedfelt i lov.

Du skal kunne få gjort en avtale med SI om evt å få dele opp beløpet eller utsatt forfrallsdato dersom du ikke fremmer krav om utsatt iverksettelse.

Hvordan fremmer jeg krav om utsatt iverksettelse? Må det også være skriftlig. Iflg. SI så skal de kun gjennomføre for oppdragsgiver. De var helt uinteressert i å hjelpe meg på noen måte da jeg sa at jeg ikke så hvorfor jeg skulle betale dette nå når jeg venter på svar på anke.

Gammel 17-12-07, 22:19   #16
Libra

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hvordan fremmer jeg krav om utsatt iverksettelse? Må det også være skriftlig. Iflg. SI så skal de kun gjennomføre for oppdragsgiver. De var helt uinteressert i å hjelpe meg på noen måte da jeg sa at jeg ikke så hvorfor jeg skulle betale dette nå når jeg venter på svar på anke.

Kravet må du fremme til det kontoret som har fattet vedtak om tilbakebetaling.

Du får avtale om å dele opp beløpet hos SI, men de kan ikke vente med å drive inn kravet. Det har de ikke mulighet til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:26   #17
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan man ikke bare prøve og utsette betalingsfristen hos Statens Innkrevningssentral?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:28   #18
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Kravet må du fremme til det kontoret som har fattet vedtak om tilbakebetaling.

Du får avtale om å dele opp beløpet hos SI, men de kan ikke vente med å drive inn kravet. Det har de ikke mulighet til.

Jeg kommer ikke til å avtale noe som helst ang. å dele beløpet så lenge anken min ikke er behandlet. Jeg syns det er utrolig frekt av NAV Forvaltning å sende dette videre til SI når ankeperioden enda ikke er over. Jeg har stor tro på at jeg slipper å betale ettersom jeg kan bevise at saksbehandler i NAV har feilinformert.

Jeg får nok bare fortsette å ringe NAV Forvaltning i morgen. Håper jeg får kontakt. Jeg blir sprø av dette. Har ikke tid til å stå i telefonen når jeg er på jobb.....

Uansett tusen takk for svar Libra.

Gammel 18-12-07, 20:15   #19
Jessica
Pauset

Standard

Ja, idag fikk jeg fatt i damen. Jeg tror det var noen som kjente igjen navnet mitt fra igår for hun var rask med å skulle få tak i damen i dag.

Hun jeg skulle snakke med var et "menneske" i systemet, og hun fikk høre litt om hva jeg mente om formuleringene i brevene fra dem. Tenk hvor mye det betyr at man føler at man blir møtt når man ringer til slike kontorer.....

MEN det viktigste: Hun skulle kontakte Statens Innkrevningssentral og stoppe kravet inntil videre. Jeg vil få svar på anken i slutten av januar. Så da er det bare å vente.

Gammel 18-12-07, 20:36   #20
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Så flott, Jessica! Kan tenke meg du er litt lettet nå...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.