|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi har en ovn, men den brukes ikke så ofte. Grunnen er at den er gammel og veldig lite effektiv. Men nå skal oljekaminen vår snart byttes ut med en pelletskamin, og det gleder jeg meg til. Litt den samme effekten som med ved, bare litt lettere å justere varme og slikt.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Det er vedfyringstid nå, ja. Jeg flyr opp og ned i trappen og hiver på ved.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fyrer dere med ved?
Ja vi må det, ellers blir jeg innlagt på psyk. Vi skal kjøpe en bedre til å ha i stua, en som varmer mye mer, og så setter vi denne inn på soverommet. Vesla har heldigvis en good og varmende ovn på sitt rom, der er det herlig temperatur.
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi bor i enebolig og har vedovn. Nydelig varme, og utrolig koselig å se på flammene. Fyrer om ettermiddagen når vi kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Nei, vi har ikke mulighet til vedfyring, det har jeg aldri hatt sålenge jeg har bodd hjemmefra så jeg savner det egentlig ikke, men jeg kunne godt tenkt meg at vi neste gang vi flytter har mulighet til det. Nå bor vi i studentleilighet så her er det ikke aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nærmer seg
|
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Bruker varmepumpen enda, men når det blir kulde nok, så blir det vedfyring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Einsam
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Enebolig på 200 kvm over tre plan, fyrer kun med ved (har elektriske ovner, men bruker dem ikke). Har vedoven i sokkelen, og i stua i 1.etg. Hogger ved, kapper ved og legger den opp, går med 8-10 kubikk i løet av vinteren her i huset |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
superbruker
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi fyrer med ved. I tillegg til vannbåren varme som er oppvarmet av jordvarmepumpe og luft til luft varmepumpe. Her er det alltid varmt og godt. VI har et godt ventilasjonsanlegg som vi kan gjenvinne varmen også.
Propella Sist redigert av Propella : 26-11-07 kl 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi har alltid fyrt med ved, men denne vinteren er vi uten vedovn. Etter ombygginga har vi ikke funnet noen ny enda. Nå fyrer vi med gass i rør i gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Vi bor i enebolig, forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
blid
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi bor i enebolig og fyrer med ved stort sett daglig hele vinteren. Vi har vedovnen på kjøkkenet så der er det alltid deilig og varmt! Vi tilbringer derfor mange kvelder ved kjøkkenbordet.
Selma og jentene (-99 og -02) Sist redigert av Selma : 27-11-07 kl 14:41. Årsak: rettet skrivefeil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Ja, vi er også utrolig fornøyd med Scan-ovnen vår!
![]() |
#20 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi fyrer med ved. Det er deilig. Akkurat nå er det litt for varmt her, men som oftest er det nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|