|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Har også stadig blitt oppringt av Adressa, etter å ha abbonert tidligere. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg pleier bare å si at jeg ikke er interessert. Blir ikke irritert egentlig, men så ringer de ganske sjelden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"
Ja. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
Noen ideele organisasjoner ringer rent faktisk fra sitt eget hovedkontor, med verifiserbare identifikasjoner. Slik som f.eks. Amnesty International, Natur og Ungdom m.fl. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå vet ikke jeg hvilken science fiction-virkelighet du befinner deg i, men mine telefoner har ingen verifiserings- eller identifiseringsfunksjon. At informasjon teoretisk sett kan verifiseres betyr ikke at det er praktisk gjennomførbart å gjøre det når det trengs. Hvis man ikke vet hvem som ringer, og det gjør man ikke dersom det ikke er noen man allerede har aktiv kontakt med, så er det eneste fornuftige å gjøre å takke nei. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg har oppdaget det samme som Kanina. Nå ringer det veldig sjeldent selgere, men når jeg sier fra om at jeg er skikkelig uinteressert, så er det jo ingen av dem som gidder å prate mer med meg.
|
|
|
#7 |
|
Glad
|
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Min bror jobbet som telefonselger en periode - stakkars mann! Han mistrivdes skikkelig, bare så det var sagt.
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg har også jobbet som telefonselger. Jeg ble psykisk ødelagt og trengte profesjonell hjelp. Vedkommende ba meg slutte i jobben. Det gjorde jeg, og to uker senere var jeg et helt annet menneske. Aldri mer.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Hadde jeg hatt mange venner i Oslo ville jeg mest sannsynlig registrert det tlf nr på mobilen/hustlf, sånn at jeg SER hvem som ringer.
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg merket en markant nedgang i slike tlf. når vi registrerte oss mot det. Nå er det svært sjelden, og hvis noen ringer så er jeg ganske krass og påpeker tydelig at jeg er registrert mot telefonsalg og at de har å slette meg fra listene umiddelbart. Det funker.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe":Klikk: sier det hos meg. Er veldig sjelden vi får slike telefoner, men innimellom glimter noen til. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
|
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg orker ikke høre på telefonselgerne, orker ikke si NEI, jeg er ikke interessert gang på gang.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg hadde den udelte gleden av å fortelle Dagsavisen gang på gang på gang i detalj hvorfor jeg hadde sagt opp abonnementet og aldri i livet kom til å fornye det noensinne. Det var nesten verdt det.
|
![]() |
|
|