|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereSkulle ønske de hadde noe sånt i bhg vår. Da en av de ansatte giftet seg med en afrikaner fra en landsby der de ikke hadde noenting omtrent fikk vi litt fokus på dette med ulik levestandard etc i bhg. Inspirert organiserte jeg der en klesinnsamling da sommeren var over - fravokst tynt, lett sommertøy hadde jo alle i massevis i september. Vi pakket en diiiger pappkartong og jeg dro til postkontoret - og betalte over 1600,- i porto for å få den sendt ned dit. Ikke det at jeg ikke kunne spandere de pengene på en god sak, men det blir litt latterlig at Posten Norge tjener penger på at vi har innsamlingsaksjon lissom.
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereHer er det organisasjoner som jevnlig sender hjelpesendinger. Det står i avisa når de har innlevering og det koster 50-100 kroner for å sende en sekk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereBra artikkel. Litt "pompøs" kanskje, men jeg er enig i veldig mye av det som står der. Jeg fikk i alle fall mye mindre dårlig samvittighet for IKKE å lage pakkekalender av å lese dette.
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Svært!
Dette er jo akkurat det vi har diskutert i denne tråden.
|
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereJeg syns artikkelen er interessant og at det finnes mange relevante poenger i den. Når det gjelder at kjøpepress blant små barn i stor grad skapes av mødre, så er jeg ikke i tvil om at det stemmer i mange tilfeller. Det gjelder slett ikke bare for kalendere, men for veldig mye annet også. Det er ikke grenser for hva enkelte syns det er greit å kjøpe til barna sine. Jeg så det sist under Halloweenfeiringen for eksempel. Jenter på Veslas alder som har det ene kostymet flottere enn det andre å velge imellom. Alt sammen butikkjøpt av velmenende mødre.
|
|
|
#9 |
|
Gullfisk
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereJeg kan bare applaudere Kasia for godt innlegg!
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereVi har pakkekalender som jentene deler, annenhver dag. Tanken er å skape forventning og forgylle førjulstida litt, den er jo tross alt den beste delen av jula, synes nå jeg. Det er ymse i den, ting de uansett ville fått, forbruksting, litt godteri her og der, noe meningsløst dilldall og noen aktiviteter. Jeg får ikke vond smak i munnen av den, og ungene virker fornøyde. Men jeg forstår godt diskusjonen.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereSå fint at du startet en tråd om dette Monsoon - for den fikk meg til å tenke, samt at alle de herlige FP-damene kommer fram med så mange gode innspill og tanker. |
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Det er nok mye sant i det.
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereVi har kuttet ut pakkekalendrene. Ungene ble for hypre av det, og kalendergavene for dyre, samtidig som det ble uttrykt stor skuffelse dersom det ikke var noe ekstra fint i pakkene. |
|
|
|
#14 |
|
Prematurmamma
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereVi hadde pakkekalender i fjor. Jeg gjorde det billig.
|
|
|
|
#15 |
|
godt brukt
|
Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendereDa ble vår endelig ferdig og jeg er fornøyd: |
|
|
|
![]() |
|
|