Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 09:26   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Jeg og min mann har så fryktelig lyst på enebolig, og egentlig vil vi jo bli boende her siden det er så sentralt og siden vesla går i barnehagen her, men det nytter jo ikke når man har kun EN inntekt og man ikke får et eneste brukbart hus til under 3 millioner her. Derfor har vi begynt å se oss om litt utover mot Nærbø, og selv om det fader ikke frister å flytte dit så står jo valget mellom å bo "langt borte" i et stort hus med HAAAGE eller å bo i en kjip (men flott) blokkleilighet veldig sentralt. Jeg vet ikke, det er forsåvidt greit å bo her om høsten og vinteren, men om våren og sommeren føler jeg meg som i et fengsel siden vi verken har terrasse eller hage.

Nå skriver jeg meg egentlig litt bort her, det jeg egentlig lurte på var hvordan dere trives der ute? Nå er det jo annerledes for folk som er oppvokst der og har slekt og venner der ute. Alle vennene våre og hele familien bor jo i Stavanger, bare 5-10 minutter unna oss. Mannen jobber på Ganddal og ser for seg litt vel lange bilturer til jobben, hvordan er rushen utover dit om morgenene? Tog er nok ikke aktuelt, men jeg kommer nok til å benytte meg mye av det.

Hvordan er barnehagedekningen? Jeg synes det er trist om vesla må bytte barnehage siden hun har alle vennene sine der, og barnehagen er så bra. Tenk om hun havner i en kjip barnehage? Men sånne tanker må man jo bare skyve fra seg.

Kanskje vi heller bør vente og se om vi vinner i lotto og heller kjøpe hus her?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:14   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Du vet jo hva jeg synes; jeg ville aldri flyttet langt avgårde bare for å få en enebolig. Da ville jeg heller holdt ut noen år til i blokk......

Jeg bodde et par år i Sandvikbakken (utover mot Dale), og det var helt grusomt. Langt fra alt. Aldri mer. Da hjelper det ikke om huset/leiligheten er aldri så flott...


Sist redigert av løve70 : 02-12-07 kl 10:16. Årsak: La til litt mer.
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:23   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Jeg gikk på skole sammen med ei som flyttet til Nærbø.
Det virker som hun trives der for hun har bodd der i over 15 år.
Hun flyttet fra Kampen i Oslo til Nærbø.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Du vet jo hva jeg synes; jeg ville aldri flyttet langt avgårde bare for å få en enebolig. Da ville jeg heller holdt ut noen år til i blokk......

Jeg bodde et par år i Sandvikbakken (utover mot Dale), og det var helt grusomt. Langt fra alt. Aldri mer. Da hjelper det ikke om huset/leiligheten er aldri så flott...

Ja det er det jeg tenker også, derfor har vi ikke gjort det til nå. Men jeg orker virkelig ikke mer blokk-helvete. Leiligheten er totalrenovert og stor (90kvm, 3 soverom) så det er jo forsåvidt greit å bo her i noen år til, men hver sommer er det så deprimerende når folk skal hjem og grille og vi ikke engang kan sitte ute her. Jada, vi kan gå på Vaulen og andre steder, men det er ikke det samme som å kunne sitte i sin egen hage, ungene kan leke i hagen osv. Jeg er et naturmenneske og føler jeg bor i et fengsel til tider, er jo såvidt man ser et TRE her. Derfor hadde det nok passet MEG å bo der ute, om man ikke tenker over nærhet til familie og venner, men mannen er veeeldig skeptisk, da han er mye mer urban enn meg, selv om han også sikler seg ihjel etter enebolig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:29   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Jeg skjønner godt den lengselen etter en egen hage/uteplass. Bodde også noen år i blokk uten mulighet til å nye solen (kun morgensol.. ) og grille på terrassen. Det var helt pyton Men kan dere ikke finne et rekkehus heller da. De er jo ikke så stive i pris, noen er ganske så romslige og man får da ihvertfall en egen hageflekk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:32   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som bor utover mot Nærbø/Varhaug?

Jo rekkehus har jeg også sett på, det er helt greit for meg med rekkehus. Mannen vil helst ha enebolig men jeg har sagt at vi ikke er rike, han må da skjønne det! Men jeg synes rekkehus ofte er vel så stive i pris som eneboliger, iallfall de jeg har sett på til nå. Koster de lite, er det som regel BBL med ei husleie jeg får kreft av å se tallet på.
Jeg kikker på Finn nesten hver dag, så det dukker nok opp noe etterhvert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no