|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?
HÆ?? Nei, men i alle dager, dere har jo HELT misforstått. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bølle
![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Sambo er oppvokst med og ha alt, til julemiddagen. Svineribbe, pinnekjøtt, fårerull, svinemør og medisterpølser. Fårerullen til svigermor er kjempegod, og det er også svinemør.
|
|
|
#3 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Risengrynsgraut i 12-tida (vi har gått vekk frå mandel, då fleire og fleire var allergiske.. Allergisjokk på julafta orkar vi berre ikkje.. Sist redigert av Olvina : 30-10-06 kl 10:46. Årsak: Hadde gløymt pølsene! Det er jo krise!!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har ribbe, medisterkaker og surkål. Og Barnas nissepølser, som er det flertallet av julefeirerne hjemme hos oss egentlig foretrekker.
|
|
|
#5 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Ribbe,medisterpølser/kaker. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har helt samme meny |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg har vokst opp med persetorsk (lettsaltet torsk) og synes fremdeles at det er den beste julemiddagen. Dessverre er jeg i mindretall og vi spiser nå pinnekjøtt på julaften. Når jeg en gang får en stue som er stor nok til at jeg kan overta julefeiringen så skal vi spise torsk igjen Sist redigert av Blå : 28-10-06 kl 22:19. Årsak: Tilføyelse |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har brukt å bytte på - min far feirer med oss hvert 2. år, og da blir det ribbe, medisterkaker og julepølse.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Hjemme er det ribbe, pølse, mandelpoteter, surkål, salat, ribbefett, svor, sylteagurk og sennep. Hjemmelaget øl og flere typer akevitt.
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Ribbe og svor og styr er ikke vanskelig. Jeg hadde veldig prestasjonsangst i forhold til det før jeg hadde prøvd å lage det selv, men når man bruker den Ingrid Espelid-metoden som presenteres på tv hver lille julaften (eller det lille matprat-heftet man får i matbutikken) så blir det helt perfekt hver gang. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg får alltid sprø svor så jeg har aldri skjønt hva som er så vanskelig med det.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg får også sprø svor de gangene jeg har forsøkt, men jeg synes det er skummelt og har skikkelig prestasjonsangst. (ja, til og med denne dama har litt matrelatert angst av og til).
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg undres på om det der rett og slett kan være avhengig av stekeovn? Man hører alle slags triks og folk som prøver alt uten at det virker, og da tror jeg kanskje det må være "omstendigheter utenfor kokkens kontroll". :trøster Toffen:
|
|
|
#16 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Pinnekjøttet skal selvsagt IKKE være røkt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har svineribbe med medisterkaker, medisterpølser, surkål, poteter og lefser. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Oslojente i eksil
![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi spiser pinnekjøtt med kaålrabbistappe og poteter. I tillegg har vi medisterkaker og medisterpølser. Ungene skal selvfølgelig kose seg de også, selvom de må spise litt pinnekjøtt også. Øl og akevitt til selvfølgelig, unntatt til ungene de får brus. Til dessert har vi hjemmelaget karamellpudding. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg fikk et stykke med skikkelig vondt og skjemt pinnekjøtt ifjor, og selv om jeg egentlig syns pinnekjøtt er deilig (bortsett fra på julaften) så mistet jeg litt lysten på det etter det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har fiskesuppe, kokt kveite med tilbehør, og multekrem på julaften. |
|
|
|
![]() |
|
|