Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 10:44   #41
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barn

Her er det ingen sure miner ved sykt barn og det skjer oftere pga astma.

Logger meg på hjemmefra og jobber det jeg får gjort så har kontroll på arbeidsoppgavene uansett.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:36   #42
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

HAr aldri opplevd å få noen kommentarer. Jeg og mannen deler stort sett på hvem som er hjemme, men nå er han student så da må vi ta de litt etter hvem det passer best for. Heldigvis er lille lite syk*bank i bordet*

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:30   #43
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jepp.Jeg opplevde å bli kalt inn på møte etter å ha blitt hjemme med Hannah når jeg jobbet sist. De godtok ikke at jeg ble hjemme i og med at hun hadde pappaen sin hjemme i pappapermisjon. MEN Jeg jobber nattvakt. Jeg skulle dratt på jobb kl. 22, men pappaen målte feberen på henne rett før jeg dro (hun hadde hatt feber 2-3 dagerallerede, men virket varmere og gråt mye mer), og da lå den på 41 grader. I tillegg hadde hun utslett. Vi ringte legevakta og fikk beskjed om å komme med henne med en gang. Jeg tok med Hannah, mens mannen ble hjemme hos Mathias som selvsagt var i seng for lengst.
Hun var veldig dårlig og de var bekymret for dehydrering. Hun nektet å drikke også. Ville bare ammes. Jeg fikk derfor beskjed om å amme henne så ofte som mulig, og ble hjemme den natten.
Ble senere i uken innkalt på møte med personalsjefen og avd. leder. Sistnevnte var skikkelig ubehaglig og spurte gjentatte ganger om jeg mente at mannen min ikke var i stand til å ta seg ordentlig av ungene til tross for at jeg igjen og igjen forklarte situasjonen og at mannen er flink han, men at for det første måtte en av oss bli hos Mathias mens den andre tok med Hannah til legen og for det andre er han ikke så god til å amme.
Til slutt ble jeg så forbannet at jeg reiste meg opp og spurte om han hadde vanskelig for å høre hva jeg sier. Hvorpå personalsjefen sa at: "Joda, jeg hører deg ihvertfall og dette her er bare tullete. Jeg foreslår at vi uten videre godtar dette og beklager at du måtte komme hit for dette. Dette kunne vært oppklart på telefonen".
Avdelingsleder presterte så å spørre om de ikke kunne trekke meg i lønn for det skiftet, men personalsjefen svarte at nei,det kom ikke på tale.

Sist redigert av MsM : 11-12-07 kl 20:37.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:34   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy søren, det der er jo trakassering!

Gammel 11-12-07, 20:43   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Avdelingsleder presterte så å spørre om de ikke kunne trekke meg i lønn for det skiftet, men personalsjefen svarte at nei,det kom ikke på tale.

Likstillingsombudet og fagforeningen neste!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:48   #46
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har aldri opplevd noe negativt i forbindelse med dette. Nå er jeg leder selv, og er svært påpasselig med å ikke la personalet få dårlig samvittighet for egen eller barns sykdom.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:59   #47
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sjef. Med barn. Når barna er syke må de ha omsorg, og alle har krav på 10 betalte dager i året. Jeg kjenner alle barna til mine ansatte, og er genuint opptatt av at de skal ha det bra, så jeg ønsker sevsagt god bedring, og følger opp når den ansatte er tilbake.

Det jeg imidlertid synes er en uting, er at mine ansatte ofte synes å være førstevalget for å være hjemme (ie bruke opp sine dager først). Dette har ingenting med at pappa ikke klarer å ta seg av de små, vi snakker skikkelig kompetente pappaer, men litt den der pappas jobb er viktigst. Jeg hadde til og med en fortvilet ansatt som lurte på hva de nå skulle gjøre når alle hennes 10 dager var brukt opp, for pappaen kunne bare IKKE ta seg fri. Vel, hos meg måtte hun i såfall trukket timer for fraværet. Det får være grenser. Det er ingen hos meg som ikke savnes når de ikke er på jobb.

Selv deler vi sånn at den det passer best for er hjemme. Kan jeg bytte vakt, så er jeg hjemme på dagen, og reiser på kveldsvakt når sambo kommer hjem.

Erfaringsmessig kan alle slike egenmeldte fraværsordninger misbrukes. Sånne er det bare.

Gammel 11-12-07, 21:05   #48
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

De tar det heldigvis fint. Selv om det blir problemer egentlig når jeg er borte. Sitter på sentralbordet og har også resepsjonen. Det er jo en til som kan sitte der også da men da får hun dobbelt opp. Men sånn er det bare noen ganger og det har de full forståelse for.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:06   #49
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Aldri noe problem, selv om situasjonen er aldri så presset.

Jeg jobber i ungdomskolen, og der må jo vikar settes inn, og når det er runder med influensa, omgangsyke - så merkes det jo på budsjetter og på antallet lærere på jobb.

Kollegaer er flinke til å stille opp og ta vikartimer.

Gammel 11-12-07, 21:09   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg hadde til og med en fortvilet ansatt som lurte på hva de nå skulle gjøre når alle hennes 10 dager var brukt opp, for pappaen kunne bare IKKE ta seg fri.

Jeg skjønner godt at du som sjef synes slike prioriteringer er vanskelig å forholde seg til. Og jeg støtter fullt ut at familier som ikke er villige til å ta ut både mors og fars sykedager får ta sykedagene på egen kappe hvis mor skal være hjemme mer enn ti dager. Det skulle da virkelig bare mangle!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:11   #51
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner godt at du som sjef synes slike prioriteringer er vanskelig å forholde seg til. Og jeg støtter fullt ut at familier som ikke er villige til å ta ut både mors og fars sykedager får ta sykedagene på egen kappe hvis mor skal være hjemme mer enn ti dager. Det skulle da virkelig bare mangle!

Signerer selvsagt denne.
Der det er snakk om misbruk og utnytting stiller det seg selvsagt annerledes.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:16   #52
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja,for all del! Det skal også ganske spesielle omstendigheter til for at ikke pappaer kan ta seg like godt av syke barn som mamma. Og ingen er uunnværlige på jobben. Pappa må også kunne være hjemme med syke barn i ny og ne. Vi fordeler det etter hvem det passer best for den dagen, evt. deler vi ca.50/50. Siden jeg jobber natt og han dag, og jeg i tillegg har vært i permisjon med Hannah+ sykemeldt under svangerskapet har vi brukt svært få sykt-barndager. Det har som regel ordnet seg uten at vi har hatt behov for å ta fri.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:18   #53
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er en grunn til at jeg har ulønnet permisjon.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.