|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva slags bokhyllerydder er du?Hvis, eventuelt når, du rydder i bokhylla på grunn av plassmangel- hvilke bøker prioriterer du å ha stående fremme, og hvilke pakker du ned? Vil du ha fremme de du ikke har lest, men som du kanskje kommer til å lese, eller vil du ha stående de du har lest - for å vise omverdenen hvor belest du er og i hvilken sjanger? Rydder du bort bøker du er flau over å ha lest? Har du stående framme bøker du sannsynligvis aldri kommer til å lese, men som tar seg godt ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Rydde i bokhylla? Det ordner barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Her er det en salig blanding. Masse pensumbøker, pocket - krim stort sett, populære bøker som Harry Potter, både norske og engelske utgaver, klassikere som "Stormfulle Høyder", "Jane Eyre", div Jane Austen, Jo Nesbø, Jan Guillou, Stephen King, en del chick lit, Pondus, en og annen barnebok og masse annet rart. Vi har ikke bokhyller i stua for å imponere noen. Noe av det dummeste jeg ser er folk som har rader med "fin" litteratur pent oppstilt, og så oppdager du at bøkene ikke er lest i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Man rydder da ikke vekk bøker!
![]() |
#7 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Trodde det stod hva slags bokhyllekrydder er du?
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Jeg har store kvaler med å rydde bort bøker og gjør det helst ikke. Dessverre er det av og til en dyd av nødvendighet (som f.eks nå
![]() |
#9 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Jeg rydder i prinsippet ikke vekk bøker, men kvitter meg i det minste med dem jeg har flere eksemplarer av. Nå er bokhyllekapasiteten sprengt, så hyllene i boden fungerer også som bokhyller. I boden står imidlertid de bøkene som det er minst sannsynlig at jeg kommer til å lese.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Nå trodde jeg man skulle testes på hvilket bokhyllekrydder man var. Jeg lurte fælt.
![]() |
#13 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Har alt av bøker i kjellerstua. Der har jeg faktisk plass til enda noen fler
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Jeg måtte rydde bøker i høst, bokhylle måtte vike for ny barneseng til neste, større bolig. Jeg prioriterte da å beholde de bøkene jeg ikke har lest enda på de reduserte bokhyllemeterne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() |
#17 |
Weeeee
|
![]() Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?Har en vrangforestilling om at det må være harmoni i bokyllen, fargekoordinert, etter høyde og alle bøker like langt ut!
![]() |
#18 |
Weeeee
|
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
Pssss, det var jo det første jeg gjorde!
![]() |
|
|