Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteri e.l. man kan lage og gi bort i julegave

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 10:13   #41
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteri e.l. man kan lage og gi bort i julegave

Konjakk-kuler! Det skal jeg gi til mine venninners menn i år.

Konjakk-kuler:
(70 stk)
500 g marsipan (m/ 50% mandelinnhold)
50 g sukker
100 g grovhakkede valnøtter
5 ss konjakk

Pynt:
100 g mørk kokesjokolade til dypping
100 g hakkede pistasjenøtter

Bland marsipan, sukker, valnøtter og konjakk godt sammen. Rull kuler. Dypp kulene i smeltet, mørk sjokolade og rull dem i hakkede pistasjenøtter.

Gammel 13-12-07, 10:27   #42
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

JULEKONFEKT

Delfiakake !

· 2 egg
· 1 dl fruktose
piskes til eggedosis.
· 2 ss fløte
· 2 plater 70% sjokolade
· 250 g Delfiafett
smeltes sammen, avkjøles litt.
· 100 g ristede, grovt hakkede mandler/ nøtter
· 50 g (+) skivede tørkede aprikoser
· 50 g (+) skivede svisker
· (litt kokosmasse)

Alt blandes, rør til du skjønner at godsakene ikke faller så raskt til bunns. Helles i bakepapirkledd form (1,5 l). Oppbevar i kjøleskapet.

Marsipan !

· 500 g mandler
skåldes, tørkes og males fint. Blandes med
· 350-450 g melis
· (1 ts tragant)
· 1 ss eggehvite + (lett pisket).
Begrenset oppbevaringstid pga eggehvitene.

Fylte aprikoser ?*

· 20 myke dessert aprikoser
· 100-150 g marsipan
· 100 g kokesjokolade
Skjær et snitt i hver aprikos. Rull små kuler av marsipan og stikk inn i hver aprikos. Trykk aprikosen igjen og ta bort overflødig fyll. Smelt sjokoladen og dypp snittflaten på aprikosen i sjokoladen. La stå kjørlig til sjokoladen er stivnet.

Aprikosmarsipan ?*

· 100 g skållede mandler, malte
· 100 g tørkede, myke aprikoser i skiver
· 50 g melis
kjøres sammen i hurtigmikser/ foodprosessor. Tilsett
· 1-2 ts eggehviter
og kjør videre til den samler seg og får marsipankonsistens. Form pølser og dypp i smeltet sjokolade. Eller bruk som fyll i marsipanbrød.

Sjokoladedyppede nøtter eller frukt !

Smelt
· kokesjokolade
i vannbad. Dypp nøtter eller frukt i sjokoladen, eksempelvis
· macadamianøtter
· paranøtter
· jordbær.
La stivne på bakepapir.

Sjokoladekuler (20) ! ?

· 1 dl kesam
· 4 ss sukker
· 1 ts vaniljesukker
· 1 ½ ss kakao
· 2 krm salt
· 3 dl havregryn
· ca 2 ss melk
· (1-2 ts konjakk)
blandes godt sammen. Trill ut 20 små boller. Vend i kokos. Oppbevares i kjøleskap.

Trøfler (100) *?

Basis (ganache):
· 550 g sjokolade
hakkes grovt og kjøres i hurtigmikser til ’pulver’. Ha over i en bolle.
Varm
· 5 dl kremfløte
til kokepunktet. Hell over sjokoladen og rør inn fløten. Tilsett
· 125 g usaltet smør
og rør skikkelig.

Appelsintrøfler (50):
Riv
· skallet av 1 usprøytet appelsin
på fint rivjern. Rør sammen med
· ½ porsjon basis
Sett til kjøling i 2-3 timer. Dryss
· 100 g kakao
på et fat. Form kuler med teskje eller hendene og vend dem i kakaoen.

Konjakktrøfler (50):
Rør
· 4 ss konjakk (+)
i
· ½ porsjon basis.
Sett til kjøling i 2-3 timer. Dryss
· 100 g kakao
på et fat. Form kuler med teskje eller hendene og vend dem i kakaoen.

Trøflene oppbevares kjølig, i lufttett boks. Rull gjerne i frisk kakao igjen rett før servering.

Cappuchinopraliner (20) *?

Varm opp
· ¾ dl fløte
og legg i
· 150 g oppbrukket sjokolade
Når sjokoladene er smeltet, tilsett
· 2 ss sterk, kald kaffe
og rør om. Hell massen i små konfekt former og sett kaldt for å stivne. Kan pyntes med smeltet hvit sjokolade etterpå om ønskelig.

Mandeltopper (40)

· 150 g skåldede mandler (må være helt tørre, og gjerne ristede)
skjæres på langs eller hakkes grovt. Temperer
· 250 g sjokolade
i vannbad. Vend inn mandlene. La massen hvile i 5-10 minutter. Sett topper på bakepapir. La stivne. Oppbevar i lufttett boks.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:29   #43
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Karameller (50) ?

· 250 g sukker
· 2,5 dl kremfløte
· 30 g smør
· 50 g honning
Alt blandes i en tykkbunnet kjele og varmes langsomt opp under konstant omrøring - til 125°C (?)og rør av og til. Ta eventuelt kuleprøven. Ta kjelen av varmen og fortsett å røre til massen har kroppstemperatur. Kle en form 15x15 cm med bakepapir og hell i massen. Når den er stiv, skjæres den i karameller. Pakk inn i mellomleggspapir eller cellofan. Oppbevar lufttett.

Nøtteruter (45) ?*

· 100 g smør
· 1,5 dl fløte
varmes i en kjele til smøret smelter. Rør inn
· ½ krm salt
· 3 dl sukker
· 1,5 dl fløte til
· 125 g kokesjokolade i biter
la koke til 125°C (?)og rør av og til. Ta eventuelt kuleprøven. Tilsett
· 3 dl hakkede hasselnøtter
Hell massen i smurt langpanne. Avkjøl. Skjær eller klipp biter.

Brente mandler

Kok opp
· 1 dl vann
· 1 dl sukker
i en tykkbunnet kjele til det blir lysebrunt, vannet fordamper og sukkeret smelter. Ta kjelen av varmen og tilsett forsiktig
· 200 g skåldede, og ristede mandler.
Rør om. Bre utover på bakepapir til tørking.

(Ikke doble porsjonen, hvertfall ikke vannet)

Julerøkelse !

Rester av gammelt julekrydder, gir fin julelukt når det varmes på en aromalampe. Bruk for eksempel:
· nellikspiker
· hel kanel
· biter av tørket ingefær
· mandarinskall

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:07   #44
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg lagde Fudge her en dag. Brukte oppskrift som kommer fra Eldorado.
Var ganske gode, men tok sinnsykt lang tid.

Ellers skal jeg lage brente mandler.

Har pleid å lage følgende:
Svisker delt i 4 legges i conjac e.l over natten
Pakkes inn i marsipan og trilles til kuler.
Dyppes i smeltet kokesjokolade.

Skal nok prøve ut et par av oppskriftene her.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:58   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne lager jeg hvert år, og jeg skal jammen love dere at den får bein å gå på, jeg blir myrdet om jeg ikke lager denne et år:

ISETS SNICKERS-KONFEKT

1 glass peanøttsmør, bør helst være crunchy type
2 dl lys sirup (går godt med mørk og altså)
1 dl sukker

2-3 dl kokosmasse
3 plater lys kokesjokolade (jeg har brukt Coop sin, er kjempegod, men melkesjokolade blir vel enda bedre!!)

Smelt sirup og sukker sammen i en gryte. Sukkeret bør være mest mulig smeltet så det ikke knaser i tennene.
Ha oppi glasset med peanøttsmør og kokosen og bland GODT sammen. Ha evt mindre kokos i om det blir for tykt (jeg tror jeg tok 3 dl i, men jeg målte ikke helt).

Ha alt utover i en liten papirkledd langpanne. Sett den i kjøleskapet i ca 15 minutter til det er helt hardt.
Smelt sjokoladen og hell den utover peanøttmassen. Bre den godt utover så den dekker massen helt. 3 plater er akkurat passe har jeg funnet ut, da smaker det best.

Sett det i kjøleskapet til det er helt stivt. Ta ut hele papiret med massen på, legg det på kjøkkenbenken og skjær massen i forkanter. Velg størrelse selv, men siden dette skal være litt konfektaktig, bør bitene ikke være større enn dobbelt så store som twist feks.

Legg dem lagvis med bakepapir i en kakeboks og oppbevar dem i kjøleskapet.

Gammel 13-12-07, 21:46   #46
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har prøvd marsipanchipsene. Og de er allerede spist opp, gitt. Til helgen skal jeg teste ut flere av de andre oppskriftene dere har kommet med. Skal bli spennende.

Ser ut til at jeg også må prøve litt ut her.

Hvor tykk skal marsipanchipsene være? Som potetgull, eller?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:54   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg klarte ikke å klare så tynne skiver, så mine ble mer kjeks enn chips. Men kanskje noen med mer erfaring med meg kan svare på hvordan det skal gjøres?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:06   #48
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ikke tak i fudgeformer, så jeg lagde marsipanchips. Det var kjempegodt. Men kanskje ikke noe man gir bort i julegave? Forresten, bør det jeg lager, pakkes inn i cellofan eller noe?

Egne fudgeformen? Det trenger du vel ikke?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:12   #49
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg lagde de så tynne jeg klarte uten å slite meg helt ut eller skjære fingrene. Gikk fint det. Jeg la oppå en bit 70% kokesjokolade per chips og strødde farget kakepynt oppå når det var ferdig.

Gammel 13-12-07, 22:19   #50
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg lagde de så tynne jeg klarte uten å slite meg helt ut eller skjære fingrene. Gikk fint det. Jeg la oppå en bit 70% kokesjokolade per chips og strødde farget kakepynt oppå når det var ferdig.

Det hørtes godt ut - takk for tips!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:52   #51
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nam, nam, her var det mye godt!!! TRor jeg må prøve ut noen oppskrifter her, ja. Iset sin oppskrift fristet noe forferdelig

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:00   #52
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse er veldig lette å lage. Lag snitt i fikenen og klem forsiktig en liten marsipanpølse ned. Smelt hvit sjokolade i vannbad og lag pent mønster. Disse laget jeg ifjor.

Gammel 13-12-07, 23:06   #53
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarte ikke å klare så tynne skiver, så mine ble mer kjeks enn chips. Men kanskje noen med mer erfaring med meg kan svare på hvordan det skal gjøres?

Bruk ostehøvel

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:14   #54
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg anbefaler brente mandler, det er både enkelt og raskt å lage. Jeg skal se om jeg får lagt inn oppskrifta mi litt senere.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:15   #55
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Bruk ostehøvel

Ah! Lurt!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 00:59   #56
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener å ha lest om noe som heter "snøballer"? Noen som har hørt om den slags konfekt?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 01:32   #57
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Pikekyss

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 02:03   #58
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Brente mandler:

Disse blir blanke. Lager man brente mandler med vann, blir de knudrete og grå. Jeg foretrekker den blanke varianten.

400 g mandler
200 g sukker
1 ss smør

Rist først mandlene i stekeovn på 200 g i ca 8-10 minutter, rør av og til. Hell sukker og mandler i en vid stekepanne. Det er viktig at ovnsplata er like stor som stekepanna. Dette varmes opp på middels varme, ca 3/4 av full styrke. Når sukkeret begynner å smelte må man røre hele tiden, helst med en tresleiv. Pass på at alle mandlene dekkes med smeltet sukker. Før sukkeret smelter skikkelig, vil det gjerne klumte seg litt og bli gråaktig. Fortsett bare å røre, så smelter det etter hvert. Når sukkeret er blitt karamellisert (har fått en pen gyllenbrun farge), har man i 1 ss smør. Dette er får at det skal bli lettere å skille mandlene etterpå. Hell alle mandlene over på en stekeplate med bakepapir.

På forhånd har man funnet fram gafler, og gjerne en kopp med litt olje som man kan dyppe gaflene i for å hindre at mandlene klistrer seg til dem.

Nå må man jobbe raskt og skille mandlene fra hverandre med gaflene. Når de begynner å bli litt avkjølt er det bedre å bruke fingrene i stedet.

La dem avkjøle helt før man legger dem i en tett boks eller et glass.

Det er lettere å få til et godt resultat om man ikke har stekepanna for full. Avpass mengden etter størrelsen på stekepanna. Jeg har sett oppskrifter med mindre sukker, og det kan hende at det går fint å redusere sukkermengden noe.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:26   #59
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjærte ca.0,5 cm tykke skiver. Strødde litt sukker og kanel på. De ble utolig gode, men mer kjeks enn chips.
Lettvint var det også.

Gammel 14-12-07, 12:28   #60
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Brente mandler:

Disse blir blanke. Lager man brente mandler med vann, blir de knudrete og grå. Jeg foretrekker den blanke varianten.

400 g mandler
200 g sukker
1 ss smør

Rist først mandlene i stekeovn på 200 g i ca 8-10 minutter, rør av og til. Hell sukker og mandler i en vid stekepanne. Det er viktig at ovnsplata er like stor som stekepanna. Dette varmes opp på middels varme, ca 3/4 av full styrke. Når sukkeret begynner å smelte må man røre hele tiden, helst med en tresleiv. Pass på at alle mandlene dekkes med smeltet sukker. Før sukkeret smelter skikkelig, vil det gjerne klumte seg litt og bli gråaktig. Fortsett bare å røre, så smelter det etter hvert. Når sukkeret er blitt karamellisert (har fått en pen gyllenbrun farge), har man i 1 ss smør. Dette er får at det skal bli lettere å skille mandlene etterpå. Hell alle mandlene over på en stekeplate med bakepapir.

På forhånd har man funnet fram gafler, og gjerne en kopp med litt olje som man kan dyppe gaflene i for å hindre at mandlene klistrer seg til dem.

Nå må man jobbe raskt og skille mandlene fra hverandre med gaflene. Når de begynner å bli litt avkjølt er det bedre å bruke fingrene i stedet.

La dem avkjøle helt før man legger dem i en tett boks eller et glass.

Det er lettere å få til et godt resultat om man ikke har stekepanna for full. Avpass mengden etter størrelsen på stekepanna. Jeg har sett oppskrifter med mindre sukker, og det kan hende at det går fint å redusere sukkermengden noe.

Skal mandlene bare røres litt rundt i gryta med sukkeret eller skal de koke en stund? Synes å ha lest et annet sted at det skal kokes i 1,5 time.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.