Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt mer religiøs i julen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Går du i kirken på julaften?
Ja, men er ingen kirkegjenger ellers i året 6 6,90%
Ja, og deltar også på gudstjenester ellers i året 8 9,20%
Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester 64 73,56%
Nei, jeg går ikke på julaften, men tar meg gjerne en tur ellers i året 9 10,34%
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 13:44   #61
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt mer religiøs i julen?

Jeg går i kirken på julaften ja. Jeg er ikke så flink til å gå ellers i året, men jeg er kristen. Jeg er ikke så glad i tradisjonelle gudstjenester med orgelmusikk og salmer, så jeg går i en litt mer moderne og "ungdommelig" menighet.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 13:50   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer religiøs i julen?

Jeg er på mange måter litt halvreligiøs, men jeg trives virkelig ikke i kirken. Eller, jeg trives ikke på gudstjenester. Hvis kirken bare kunne vært et tomt flott hus så kunne jeg vurdert å gå dit innimellom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 13:51   #63
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer religiøs i julen?

De fleste jeg vet av som går i kirken på julaften gjør det ikke fordi de er mere religiøse da, men for at det er tradisjoner som får julestemningen til å strømme på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 14:14   #64
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lit mer religiøs i julen?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, jeg går ikke i kirken på julaften og er like ikke-troende i hele desember som jeg er ellers i året.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 16:36   #65
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt mer religiøs i julen?

Nei, jeg går ikke i kirka på julaften. Jeg trives overhodet ikke i kirka og går dit kun i dåp, konfirmasjon og begravelse.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 17:21   #66
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt mer religiøs i julen?

Går ikke i kirka på julaften. Prøver å unngå det ellers og. Trives ikke i kirka i det hele tatt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:10   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.103
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer religiøs i julen?

Jeg går i kirken på julaften de gangene jeg feirer sammen med min mor. Hun går en del i kirken hele året. Snuppa mi på snart 3 synes det er stor stas å gå sammen med bestemor i kirken, så hun er der rett som det er.

For egen del kommer jeg skikkelig i julestemning av et kirkebesøk på julaften. Det er jo ganske åpenlyst at jeg ikke er den eneste som er der bare den ene gangen i året, for folk ser generelt litt forvirret ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no