Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vi kom hjem til oppspist Nøstebarn-dress!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 22:14   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi kom hjem til oppspist Nøstebarn-dress!

O jada. En av hundene til svigers hadde gått løs på strikketøyet mens vi var hos mannens søster på julaften. Genseren min er det ikke så farlig med, men jeg ble så lei meg at jeg gråt da jeg så at snuppas mormorstrikkede Nøstebarndress hadde gått med i dragsuget. Fire knapper var borte, noe av knappestolpen var revet av, det var to store hull og flere små oppetter ryggen. Fullstendig utenfor redning

Det triste er jo at de hadde matchende dresser.

Er jeg urimelig når jeg forventer at plagget skal erstattes? Og ikke bare erstattes med et annet strikkeplagg, men en maken dress i Nøstebarngarn?

Jeg synes liksom tabbekvoten til denne hunden er oppbrukt. Sist vi var her spiste hun opp en av snuppas strømpiser.

Gammel 26-12-07, 22:18   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi kom hjem til oppspist Nøstebarn-dress!

Jeg tror nok at jeg hadde forventet en erstatning.

Gammel 26-12-07, 22:21   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Huff så kjedelig. Om min hund hadde spist opp et plagg hadde jeg selvsagt erstattet det.

Gammel 26-12-07, 22:21   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Så leit. Merkelig at hundene spiser klær. Det har kanskje vært sølt noe spennende på den.
Jeg skjønner godt at du vil ha ny.

Gammel 26-12-07, 22:21   #5
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selvfølgelig skal de erstatte den. Har de ikke sagt noe?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:22   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så trist! Nydelige dresser ...

Jeg ville nok ikke sagt noe til svigers, men håpet at de hadde hatt antenner nok til å tilby seg å erstatte dressen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:22   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjipe greier. Hvordan skjer dette? Mens klærene er på?

Gammel 26-12-07, 22:23   #8
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet. Hvis jeg hadde lagt tøyet inn på rommet der jeg skulle sove og lukket døra, så selvfølgelig skulle det erstattes.
Men hvis jeg bare hadde slengt det fra meg på sofaen, så kunne jeg nok ikke forventet det. Siden dere tydeligvis viste at denne hunden kunne komme til å finne på noe slikt.

Men jeg hadde selvfølgelig tilbudt meg å kjøe nytt hadde det vært min hund. Og jeg håper jo svigers vil det til dere også. Men jeg hadde ikke krevd det..

Gammel 26-12-07, 22:27   #9
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner godt at du ble lei deg for dette. Hadde helt klart insistert på å erstatte om dette var mine hunder og synes du kan kreve dette om dressene var forsvarlig ryddet bort.

Endring:

Etter å ha tenkt meg om så synes jeg man skal være forsiktig med å kreve erstattning. Tror ikke jeg ville gjort det, men hadde jo vært fint om de ber om å erstatte det selv.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 26-12-07 kl 23:05.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:31   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uhell kan skje...
Jeg hadde nok ikke forventet noen erstatning hvis det var mine foreldre eller svigerforeldre (eller annen nær familie), men blitt glad om de tilbød en.
Om det hadde vært hos venner, hadde jeg nok forventet at de tilbød seg å hjelpe å erstatte strikketøyet. Kommer jo litt an på situasjonen også - hvor var det lagt?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:32   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Men jeg hadde selvfølgelig tilbudt meg å kjøe nytt hadde det vært min hund. Og jeg håper jo svigers vil det til dere også. Men jeg hadde ikke krevd det..

Signerer denne.

Så synd med den dressen.

Gammel 26-12-07, 22:34   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synd med den dressen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:40   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nja. Jeg mener at det kommer litt an på hvor plaggene lå. Dette skriver jeg fordi jeg selv er et surrehue som ofte kan la ting ligge å slenge på upassende steder. Hunder har vel ikke nødvendigvis noen tabbekvote, dersom de har gjort sånt før ville jeg tvert i mot blitt flinkere til å passe på tingene mine.

Skjønner at det er veldig, veldig dumt at dressen er ødelagt. Dersom du helst vil at den skal erstattes av samme dress ville jeg valgt/prøvd å få penger til å kjøpe/lage en ny selv - framfor at svigers skal kjøpe noe nytt, som kanskje ikke er likt nok.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:47   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke forventet noen erstatning av mine foreldre eller svigerforeldre, nei. Og jeg hadde definitivt ikke etterlyst en.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:58   #15
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Håper de har vett nok til å erstatte den uten at du må si noe.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:01   #16
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Tror faktisk de som eier hunden har en form for forsikring i forhold til slike ting. Hadde det vært min hund hadde jeg tilbudt erstatning med en gang. Det mener jeg er påkrevd og vanlig høflighet.

Gammel 26-12-07, 23:25   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pamina: forsikring som dekker gjenstander til forholdsvis noen få hundrelapper? Vil ikke vanligvis egenandelen overskride såpass små beløp?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:26   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner jeg er litt urimelig

Dressen lå ikke og slang. Den lå pent sammenbretta på gangen. Oppå en jakke, et bæresjal og et par barnesko. Det lå også andre klær der, som ikke var mine. Men genseren min lå og slang, det er sant. Det var ikke sølt noe spennende på dressen heller. Maia satte stumpen i en sølepytt for ikke så lenge siden, men det kan vel ikke ha vært triggeren.

Nei, hunder har vel ikke tabbekvote. Var ikke sånn ment heller. Mer et frustrasjonutbrudd over at denne hunden nå er tre år og fortsatt baby. Det er lite oppdragelse å spore. Hun får gjerne komme i fanget selv om det halvhjertet protesteres, hun hopper opp på besøkende, slikker i ansiktet, tigger og prøver seg hele tida etc.

Jeg krever ingen erstatning, men forventingen om at det skal bli sånn ligger jo der. Ikke at jeg står med hendene i siden og tramper med føttene mens jeg skuler på svigers, men jeg hadde ikke føyset bort forslaget om det hadde kommet.

Gammel 26-12-07, 23:29   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig kjedelig, dressene var jo kjempefine, siden det er hjemmestrikket og greier.

Jeg tror nok ikke jeg hadde krevd erstatning, men jeg syns det er dårlig om ikke svigerforeldrene dine tilbyr seg å erstatte dressen, tatt i betraktning at klærne lå pent brettet vekk og det er en hund uten oppdragelse det er snakk om.

Gammel 26-12-07, 23:34   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff så leit. Jeg skjønner godt at du ble lei deg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.