|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Nå står kotelettene i steikovnen, og jeg skal ha grønnsaksblanding, poteter og surkål til.
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Har nettopp spist ovnstekte kyllingfileter med pomfri (til ungene) og fløtegratinerte poteter og en deilig salat til. Nam nam. Er så glad jeg leste en av oppskriftene til Mim om å steke filetene i ovnen - de blir bare såååå mye bedre av det!
|
|
#3 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Det blir fløtegratinerte poteter, biff, mozarella-salat, sukkererter og minimais her i dag.
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Vi måtte ta en kjapp løsning tidligere idag, det ble hjemmebakt brød stekt i egg, melk, kanel og sukker (arme riddere) og ovnsbakte eplebåter med vaniljekesam. Nå begynner det å lukte farlig godt nedenfra, i ovnen står en svinestek. Den spises med mandelpoteter, sky og rødkål. Og hva mer?
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Vi hadde wok til middag idag, og den ble veldig god. Den inneholdt svinekjøtt, løk, hvitløk, chili, gulrøtter, squash, gul paprika, cashewnøtter, kokoskrem og soyasaus. Eggenudler ved siden av. |
|
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Jeg og stesnuppa delte en Gransiosa i dag. Og jeg piller selvsagt av all paprikaen først. Vi er skikkelig matsnobber.
|
|
#8 |
|
Håpefull eller håpløs....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Ytrefilet av svin i skiver, serveres med ovnstekte potetskiver, grønnsaker og peppersaus. Og deilig rødvin
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Da har jeg nettopp spist burger og pommes frites
|
|
|
#10 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Hva er det til middag i dag?Hjemmelaget pizza.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Her blir det risotto og rødvin! |
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Lammestek og potetgrateng |
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Gulasj laget i leirgryte.
|
|
#14 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Hva er det til middag i dag?Her blir det hvalbiff med løk, ris og bernaissesaus. I morgen blir resten brukt til hvalkjøttgryte.
Sist redigert av kisha : 03-12-06 kl 14:44. |
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva er det til middag i dag?Røkt skinke i coca cola sammen med maispudding southern style. Inspirert av Nigella Lawson. |
|
|
|
|
#16 |
|
Javel
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Nå står mannen på kjøkkenet og lager komler. Som tilbehør har vi kålrabi, bacon, pølse og røkt lammebog (skal vel egentlig være salt lam, men det var dette vi hadde).
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Vi har hatt hjemmelagde kjøttkaker, og til dessert en veldig god suppe lagd av plommer fra fryseboksen, rødvin, litt portvin, solbærsirup og sukker - med vaniljeis i. |
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva er det til middag i dag?Max, var det ikke du som lagde cola-skinke a la Nigella en gang? Hva syntes du om resultatet? Helt ærlig? Jeg føler vel at Nigella tar litt hardt i. Greit nok, skinka ble god, den, særlig med sirups- og sennepsglasering. Maispuddingen var ikke vond, på ingen måte, men heller ikke noe sånn veldig fantastisk. Jeg angrer på at jeg ikke kjørte all maisen til puré først, i stedet for bare halvparten. Jeg likte ikke de hele maiskornene i puddingen. Sist redigert av Hyacinth : 03-12-06 kl 20:19. |
|
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?I dag ble det risengrynsgrøt her. Med rosiner, og servert i juletallerkener med tilhørende juledrikkeglass. Hærlig! |
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Hva er det til middag i dag?I dag lagde jeg en gryterettaktig greie med kylling, blomkål og kålrot. Ris og rød lollosalat ved siden av. Veldig godt!
![]() |
|
|