Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Taco til nyttårsmiddag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 15:07   #61
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

x-antall utropstegn er for det første både feil og unødvendig, og for det andre gir det en veldig aggresiv tone. Synes jeg da.

Ja, forresten, signerer denne. Det er fryktelig irriterende å lese også, og gjør det veldig vanskelig å ta det som står der seriøst.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 15:11   #62
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Da ber jeg om unnskyldning for det.

Helt greit.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg skal spise taco nå, og pinnekjøtt i kveld. :fåriposeogsekk:

Gale damen. Vi skal spise lasagne.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 15:33   #63
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Vi skal til venner som har barn, og skal være der klokka fem (for at barna skal få tid til å leke) og spise middag (pinnekjøtt) klokka 18.30. Jeg regner med at ungene (på 6, 5 og snart 4) kommer til å leke veldig greit sammen uten at vi voksne må delta så mye i lekingen, det pleier de ihvertfall. Og de har ingen forventning om å være oppe til midnatt, så jeg regner med de blir lagt litt utpå kvelden.

Sønnen min på 17 skal ha 5-6 venner hjemme ikveld, og de skal lage taco og fajitas (etter eget ønske).
Jeg hadde nok blitt litt overrasket om jeg hadde fått det servert på nyttårsaften hos voksne, men hvis selskapet er hyggelig så spiser jeg det jeg får og er glad jeg. Taco kan jo, som andre skriver over her, være noe annet enn den kjedeligste varianten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 16:14   #64
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg skal spise taco nå, og pinnekjøtt i kveld. :fåriposeogsekk:

kan du sende overlitt? Va beggedeler takk :P


Vi skal ikke spise før kl 18-19 hos svigermor.Og hun serverer kalkun og skinkesteik[synnes det er seint hadde tenkt å legge snoopy som vanlig mellom 19 og 20. og turbo som vanlig.så han får nå middag til kvelds, så får han heller stå opp kl 24 om han ska se raketter. om vi ser noen raketter...kommer jo ann på været... vi sender opp raketter før han legger seg uansett...]
Vi spiste kalkun hos mamma julaften og det VET svigermor. Trodde faktisk vi skulle få pinnekjøtt sånn som svigerfar brukte å lage.Men svigermor gidder vist ikke å lage ,nå som svigerfar ikke er her mere.
Helt greit egentlig. hihi

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 16:36   #65
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.759
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Det er merkeleg å forvente at du skal leike og underholde barna i familien. Eg er pinlig dårlig til å leike og underholde mine eigne barn, så i ein sånn setting ville eg floppa totalt. Eg kjeeeedar meg når eg må leike. Eg får akutt trang til å rydde i skuffene eller telle hårstrå på leggane. Men ideen å avtale ein leikeseanse på 10-20 minutt høyres fornuftig ut dersom barna forventar at du leikar med dei.


Me er bedt i middag kl 17 i kveld.

Men 5-åringen fekk høg feber i 16-tida, så det utgår. No sitter me med eit matlager det knapt kan lagast noko som helst ut av. Litt av ditt og litt av datt.

Fristande å lange fram eit par pizza frå frysaren, gitt.

Har juleskinke, men intet tilbehør. Trur eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 17:12   #66
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Taco som nyttårsmiddag er vel i seg selv ikke så dumt, i allefall ikke for unger. Merker her at ungene har begynt å bli mektig lei av julemat og tradisjonsmat, så taco var en av tingene som sto på mulig lista vår. Men, etter litt prating og planlegging, endte vi opp med en form for tapas meny hvor både barn og voksne fikk oppfylt ønskene sine. Nyttårsaften er for meg ikke en voksenfest, men en dag for hyggelig samvær for voksne og barn og vi ønsker at måltidet skal være en sosial greie hvor alle er innvolvert. Jeg husker tilbake til nyttårsaften fra da jeg var unge, og husker at jeg syntes det var dørge kjedelig; middag og vente på raketter.

Tidspunktet for selskapet er nok ikke noe vi med barn opplever som merkelig. Men, merker at nå som jeg begynner å få større barn selv - så blir tidspunktet litt forskøyvet. Vi har planlagt at middagen skal starte ca kl 20.00. Men, tidligere har vi hatt middag rundt kl 18.00.

Lykke til i kveld. Håper du får en hyggelig kveld.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 17:24   #67
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Jeg har selv blitt invitert bort på Nyttårsaften på taco - helt greit for min del.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 17:50   #68
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Mat er mat.

Om det er nyttårsaften eller ikke.

Hadde det vært pannekaker derimot hadde jeg nok stusset en smule.

Vi skal forøvrig spise middag kl.18.30 ca.
Synes det er tidlig nok. Spise kl.17 synes jeg er tidlig. Da blir kvelden lang for noen og enhver.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 20:42   #69
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg skal spise taco nå, og pinnekjøtt i kveld. :fåriposeogsekk:

Jeg har fått i pose og sekk, og også dobbelt så stor magesekk. :kjolenpassernestenikkelengre:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 03:23   #70
Pipling
Nybegynner
 
Pipling sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 28
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Synes ikke det er noe galt med å servere taco på nyttårsaften.
Selskapet og ikke maten det går på synes jeg.
Selv inviterte vi venner på hjemmelaget lasagne. Ingen som hadde noe å utsette på det (og ja, de hadde muligheten til å komme med ønsker!)

__________________
That's rock'n'roll baby!!
Pipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 08:23   #71
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Jeg hadde nok ikke invitert gjester til å spise taco på nyttårsaften selv, men kunne gjerne ha spist det dersom noen hadde servert det. Taco er godt!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 09:56   #72
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Det er vel pga av barna at de har valgt Taco , kanskje?

Er vel ikke typisk nyttårsmat for voksne, akkurat, men er jo godt, da.

Vi hadde koldtbord, da alle tok med litt hver. Da er det også lett for barna å finne noe de liker på bordet. Vi skulle startet selskapet kl. 18:30, men noen av gjestene var forsinket, så vi kom ikke i gang med middagen før kl. 19: 45. Det var litt seint, og minstesnuppa sluknet i sofaen kl 20:15.

De to eldste fikk være så sent oppe de ville, og sovnet ikke før i 02-tiden.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:49   #73
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Vi ble invitert bort i går. På Taco, av utgått mat... Ikke noe spesiell oppdekning. Rømme, saus rett av glassene og ost + salat. Og det ene paret kom som vanlig 2 timer for sent, så middagen ble kl 20 istedet for kl 18. Barna var både trøtte og sultne ja. Neste år finner vi nok på noe annet

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:30   #74
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg må innrømme at det som gjør meg mest paff i denne tråden er dine heftige reaksjoner. x-antall utropstegn er for det første både feil og unødvendig, og for det andre gir det en veldig aggresiv tone. Synes jeg da.

HI er ikke aggressiv i sitt første innlegg og heller ikke utover i tråden - men jeg må si at jeg forstår godt den litt mer irriterte tonen i akkurat det innlegget Irma sikter til i dette svaret. HI har "en agressiv tone" kun i et eneste innlegg og det er etter flere svarinnlegg hvor hun blir fremstilt som en "sutreunge" og "utakknemlig". Hvorfor svarer dere slik damer? Det eneste HI gjør er jo bare å lufte noen tanker her inne. Det er da mange som bruker FP til å komme med en liten eller stor utblåsning? Eller er det ikke akseptert fra denne personen fordi hun er ny? (Jeg ble egentlig litt skuffet over denne tråden jeg, det var så mange innlegg som var så unødvendig skarpe synes jeg - trodde ikke det var den "tonen" vi ønsket her inne på FP...)

Luci - håper du hadde en fin nyttårsaften - men kanskje du ved senere anledninger skal velge å være sammen med personer du liker godt og hvor du gleder deg til å tilbringe kvelden sammen med de.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:31   #75
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Vi ble invitert bort i går. På Taco, av utgått mat... Ikke noe spesiell oppdekning. Rømme, saus rett av glassene og ost + salat. Og det ene paret kom som vanlig 2 timer for sent, så middagen ble kl 20 istedet for kl 18. Barna var både trøtte og sultne ja. Neste år finner vi nok på noe annet

Sikkert lurt!

  Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:43   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kirsebæret: Du kjenner da meg? Du vet jeg er en treretters snobb med damask og krystall.

Ja, det er jo så, men jeg føler for å sparke deg litt på leggen innimellom likevel. :sådetså:



Luci: Hvordan var Taco og selskap og barnestyr?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:47   #77
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Jeg syns det er trist at det er maten, og ikke selskapet det fokuseres på.
Er selskapet dårlig, så spiller det ingen rolle om maten er flott.

Her fikk jeg nesen følelsen av at begge ting manglet. Det er jo litt kjipt, og da hadde nok jeg takket nei til å komme.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:53   #78
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg skal spise taco nå, og pinnekjøtt i kveld. :fåriposeogsekk:

Sporte av mentalt her, og må bare tenke litt på hvordan tacokrydret pinnekjøtt hadde vært. Det må da være crossover så det holder, i hvert fall. Og kålrabistappe eller guacamole til? Eller kanskje guacamole med kålrabi i stedet for avocado? :undre:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:15   #79
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

HI er ikke aggressiv i sitt første innlegg og heller ikke utover i tråden - men jeg må si at jeg forstår godt den litt mer irriterte tonen i akkurat det innlegget Irma sikter til i dette svaret. HI har "en agressiv tone" kun i et eneste innlegg og det er etter flere svarinnlegg hvor hun blir fremstilt som en "sutreunge" og "utakknemlig". Hvorfor svarer dere slik damer? Det eneste HI gjør er jo bare å lufte noen tanker her inne. Det er da mange som bruker FP til å komme med en liten eller stor utblåsning? Eller er det ikke akseptert fra denne personen fordi hun er ny? (Jeg ble egentlig litt skuffet over denne tråden jeg, det var så mange innlegg som var så unødvendig skarpe synes jeg - trodde ikke det var den "tonen" vi ønsket her inne på FP...)

Luci - håper du hadde en fin nyttårsaften - men kanskje du ved senere anledninger skal velge å være sammen med personer du liker godt og hvor du gleder deg til å tilbringe kvelden sammen med de.

Undertegner denne jeg

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:39   #80
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er tacoservise det gule som var pop på nittitallet? Det er ikke pent...


Nei, men det trenger ikke være det gule: Vi har et stilfullt, enkelt ett i hvitt porselen med fat i lyst tre.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no