|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva får dine barn drikke før de er i skolealder? | |||
| Drikker kokt, filtrert vann. |
|
8 | 4,04% |
| Drikker vann fra springen. |
|
187 | 94,44% |
| Drikker flaskevann. |
|
105 | 53,03% |
| Drikker farris (obs, med lavt kullsyreinnhold og ingen tilsetninger) |
|
42 | 21,21% |
Drikker farris med litt modifikasjoner!
|
|
36 | 18,18% |
| Drikker økologisk juice |
|
56 | 28,28% |
| Drikker vanlig juice |
|
170 | 85,86% |
| Drikker jammen "nektar" også (altså eplenektar i stedenfor eplejuice) |
|
40 | 20,20% |
| Drikker økologisk, hjemmeprodusert saft uten sukker eller tilsetning |
|
20 | 10,10% |
| Drikker saft med sukker |
|
118 | 59,60% |
| Drikker saft med søtningsstoff |
|
73 | 36,87% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED sukker |
|
90 | 45,45% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED søtningsstoff |
|
44 | 22,22% |
| Drikker brus MED koffein OG sukker |
|
80 | 40,40% |
| Drikker brus MED koffein OG søtningsstoff |
|
60 | 30,30% |
| Drikker kaffe med koffein |
|
12 | 6,06% |
| Drikker te med koffein |
|
33 | 16,67% |
| Drikker kumelk |
|
167 | 84,34% |
| Drikker annen melk |
|
27 | 13,64% |
| Søren ikke nok alternativer til å ta med alkohol og annet! |
|
10 | 5,05% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Lillemor drikker mest vann, eplejuice og biola. Hun får av og til saft, brus eller kakao. Brus og saft er med eller uten sukker alt ettersom.
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Appelsinjuice til frokost, melk til de andre brødmåltidene, vann til middag og når hun er tørst. Fikk brus på juleaften og ber fremdeles om julenissebrus. Hun drikker brus jul, bursdag ol. Saft tror jeg ïkke hun har smakt. Men hun har smakt øl (spurte ikke først nei...) ("Nam, det er jo deilig jo mamma...") |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Min drikker ikke melk, men drikkeyoghurt, dvs biola med frukt drikker hun bittelitt av. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Femåringen får vann fra springen og melk til daglig, Imsdal på bytur og juice i helgene. Saft drikker hun til bursdager og høytider og når hun er syk. Hun liker ikke brus. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Lillebror drikker foreløpig bare morsmelk og bittelitt vann. Storebroren drikker først og fremst vann, men også litt juice omtrent annenhver dag eller så. Men det er under en desiliter av gangen. Melk drikker han bare i barnehagen - hjemme drikker han biola med smak av og til. En sjelden gang får han hjemmelaget saft (med sukker) eller iste, og hos bestemor blir det (alt for) ofte servert brus, men det blir ikke mer en en til to ganger i måndeden. Jeg synes forøvrig han drikker alt for lite, men man kan jo ikke tvinge ham.
|
|
|
#6 |
|
Musk
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Min sönn er fire aar. Han drikker omtrent bare vann + bittelitt melk og bittelitt juice, bortsett fra hvis vi er paa ferie eller restaurant. Da har hann faatt brus med sukker men uten koffein. Selv er jeg storforbruker av Cola Light, og sönnen min vet at dette er en drikk for mammaer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Mine drikker klart mest vann. Det er dette de spør etter når de er tørste også. De har med vann på skole/bhg.
|
|
|
|
#8 |
|
Flink jente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jenta vår drikker for det meste vann fra springen. Hun er utrolig kresen, og liker ikke brus. Hun kan til nøds drikke saft hvis der ikke er noe annet, men spør du henne hva hun vil ha å drikke så er det enten vann eller eplejuice. Hun drikker et glass melk til frokost. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vi drikker vann (fra springen) til middag, appelsinjuice hvis vi har pannekaker og risengrynsgrøt. Ellers får hun en liten kopp Biola til frokost, melk/vann i barnehagen og en kopp brus til lørdagsgodteriet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Han drikker vann, melk og juice. Av og til får han smake farris. I tillegg får han saft til grøt i barnehagen, og den har jeg gitt beskjed om skal være uten kunstig søtning - ser ikke på meg selv som videre hysterisk av den grunn |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jeg krysset av på en del, jeg. Men det meste kommer nok i 'har smakt på'-kategorien. For det meste går det i vann og vannblandet juice, i tillegg til mme til kvelds. Hun har fått kumelk et par ganger.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann, melk, ren eplejuice, en sjelden gang sukret saft uten tilsetningsstoffer.
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Da han var liten baby kokte vi vannet han skulle drikke, men etter det drikker han det meste. Vi har vel ingenting som er sån fyfy.
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Begge mine drikker aller mest vann. De liker ikke brus eller melk. Unntaksvis får de biola, saft eller juice. Av varm drikke liker de solbærtoddy og kakao. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Våre barn drikker vann som tørstedrikk, og melk til alle brødmåltider. Saft kjøper jeg stort sett bare når en av dem er syke (slik at de skal få i seg nok veske) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Jenta vår drikker vann fra springen, juice uten tilsatt sukker og melk til hverdags. En sjelden gang har hun smakt saft med sukker og farris bris.
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann, juice, saft til vanlig. Vi kjøper juice tilsatt kalsium siden ingen guttene drikker melk hjemme. Lillebror drikker litt melk i barnhagen.
|
|
|
#19 |
|
superbruker
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Ingen i familien drikker vann fra springen. Vi har litt dårlig vannkvalitet, har egen brønn. Vi har sånn vannkjøler med stor vanndunk på toppen som man ofte finner på kontorer osv. Kjempekjekt, alltid kaldt godt vann.
|
|
|
#20 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Du glemte te uten koffein, det drikker snuppa hver helg, med honning i.
|
![]() |
|
|