Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Roter du i klesbutikker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 20:40   #41
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Nei, jeg roter ikke. Jeg henger tøy jeg har prøvd på stativet utenfor prøverommene, hvis det står der. Ellers prøver jeg å henge tilbake det jeg har tatt frem. Noen ganger har jeg med meg en haug av tøy inn i prøverommet, og husker ikke hvor jeg har rasket med meg alt fra. Da spør jeg pent om en ansatt kan henge tilbake det jeg ikke husker hvor skal henge, resten legger jeg der jeg fant det. Står jeg og ser på tøy og noe ligger på gulvet, tar jeg det opp. Det irriterer meg at folk bare kjører handlevognene sine over det eller tråkker på det.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:11   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


Eh, ja? Henter du kanskje bare to-tre plagg når du prøver? Da gidder ikke jeg kle av meg. Se forøvrig svaret på forrige quote.


Jepp. Man tilbringer da tiden i tidsklemmen.

Når sant skal sies er det kanskje ikke så normalt å ha tilnærmet fotografisk hukommelse på hvor ting er i butikkene heller.

Husker en gang på min lokale HM at damene i butikken ikke klarte å forklare en stakkar hvor pologenserene lå, for de jobbet jo i barneavdelingen, må vite. Jeg viste henne, jeg. :skrape:

:vurdereråsøkehjelp:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:12   #43
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Jeg rydder alltid opp etter meg, tar med meg plaggene ut av prøverommet igjen og henger dem enten opp på stativet utenfor eller tilbake der jeg fant dem. Bretter også plagg som har ligget sammenbrettet på bord etc.

Når de derimot lager til disse idiotiske tilbudsbordene der ulike plagg i alle fasonger og størrelser er stuet sammen, får de takke seg selv. Da roter jeg vilt og hemningsløst og gidder ikke rydde etter meg. Men det er vel kanskje heller ikke meningen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:14   #44
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei absolutt ikke. Jeg blir forbannet hver gang jeg går inn i et prøverom og ser 10 plagg som henger der, det skjer faktisk nesten HVER gang! Er det virkelig så vanskelig å ta med seg klærne ut og henge dem på hyllen utfor? Det er jo derfor den står der. Har jeg god tid henger jeg også klærne tilbake der jeg fant dem for å spare betjeningen for ekstraarbeid. Prøver alltid å brette sammen klærne like pent, og er i det hele tatt ganske sjokkert over hvor mye kunder kan rote i klesbutikker.
Ja, andre butikker også. Dagligvarebutikker feks. Det er helt utrolig frekt å ta ferskvarer, ombestemme seg og så legge dem rett i en hylle der de blir ødelagt. Fatter ikke hva voksne mennesker tenker med.

Signerer. Jeg henger dem fra meg på stativet der tøy som er prøvd skal henges, aldri i prøverommet, og i hvert fall ikke på gulvet! Hvis jeg må grave litt for å finne riktig størrelse i en bunke med gensere, så bretter jeg de jeg har rotet til igjen når jeg har fått fisket ut den jeg skal ha.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:14   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

River jeg ned klær, henger jeg dem pent opp igjen. Tar jeg klær med på prøverommet, henger jeg dem tilbake på plass, med mindre de skal henges på et stativ utenfor. Tar jeg opp- eller fram et plagg for å se på det, bretter jeg det så pent som mulig før jeg legger det tilbake...

Det kunne ikke ramle meg inn å ikke rydde etter meg i en klesbutikk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:16   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Ja - jeg rydder tilbake klær etter å ha prøvd / sett på dem.

(Jeg lobber litt i en bruktbutikk. Vi har kaffekanne og kopper (som kundene kan forsyne seg av) på et lite bord, og på hver side av dette bordet henger det fotside gardiner. I dag var det jammen meg en kunde som tørket seg skikkelig godt på hendene på en av gardinlengdene! Hva ER det med folk??)

Må bare le Herregud, for noen mennesker..

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:19   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Og jeg er litt sånn humørshopper Noen ganger er jeg kjempeblid og høflig og rydder og bretter og henger opp. Andre ganger, spesielt hvis jeg får dårlig service, gidder jeg ikke rydde så voldsomt..

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:34   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg henger dem fra meg på stativet der tøy som er prøvd skal henges, aldri i prøverommet, og i hvert fall ikke på gulvet!

Det er da langt fra alle butikker som har et sånt stativ.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:44   #49
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Jeg henger på plass etter meg nå, tror jeg. (handler svært sjeldent til meg selv. Snakk om kanskje 1-2 ganger i året)

I min ungdom () gadd jeg ikke.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:20   #50
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Nei, jeg roter ikke.

Jeg har jobbet i butikk i 15 år og synes det er greit å rydde sånn noenlunde etter meg.
Ligger det noe på gulvet, plukker jeg det opp, og jeg prøver å henge ting tilbake, eller be noen om hjelp til å gjøre det.

Når det gjelder støv og lodotter, de kommer i løpet av kort tid. Det nytter ikke å holde de borte.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:25   #51
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, vanligvis ikke. Jeg handler oftest i butikker der de ansatte henter og fjerner klærne for meg mens jeg befinner meg i prøverommet. : snåbb: Jeg leverer klærne i kassa hvis det ikke står et stativ utenfor eller jeg får beskjed om å la dem henge i prøverommet.

Jeg kaster aldri klær på gulvet, og jeg behandler butikkens eiendom med respekt slik at klærne skal være like pene etter at jeg har prøvd dem, men med mindre jeg handler på butikker der det åpenbart er meningen at jeg skal gjøre jobben selv (H&M o.l.), anser jeg det for å være en del av servicen at de ansatte henger tilbake klærne på rett sted slik at jeg skal slippe å tråle butikken for å finne rette stativene.

Signerer i sin helhet. Jeg irriterer meg forøvrig svært over dårlige kleshengere. Mye rot hadde vært unngått hvis butikkene hadde hatt skikkelige kleshengere som klærne ikke sklir av på bare man kommer borti dem.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:29   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Henger du klærne tilbake etter du har prøvd dem?


Ja, med eitt unntak: BH

Eg klarer aldri å henge BH riktig på plass på hengaren, så den jobben overlater eg til betjeninga


Men eg er svært takknemmeleg for butikkar som har eit sånt stativ ein kan henge frå seg ferdigprøvd-men-ikkje-kjøpe-klær. Det kan vere ganske tidkrevande og vanskeleg å finne tilbake til kvar tøyet hang. Når eg først går inn i eit prøverom, har eg som regel med meg mengder med klær *ikkje glad i prøverom*

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:32   #53
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Er skremmende å se hvordan folk roter ja, og enda mer skremmende å se hvordan mange behandler betjeningen.

Jeg har jobbet i klesbutikk i mange år, og det tar timer å rydde. Og det er frustrerende når man står og bretter klær, og så kommer en kunde og tar ut et plagg, for så å knøvle det sammen og stappe det i hylla (gjerne feil hylle) rett forran nesen din.

Har også opplevd å gå gjennom butikken, og forbi prøverommene, og fått et lass med klær slengt i armene, med beskjed om at dette passet ikke, så jeg skal ikke ha det...

Står igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva som feiler folk da.

Og folk drar klærne etter seg på det skitne gulvet. Bryr seg ikke om at det blir møkkete. Og skal de ha noe av det de prøver, så ber de gjerne om et avslag også, fordi plagget er skittent.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:33   #54
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Rydder alltid opp etter meg, og presterer t.o.m. å rydde om jeg ikke tenker meg om
: har jobbet for lenge i varehandelen :

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:36   #55
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Jeg tar alltid med meg klærne ut av prøverommet og enten henger jeg dem på plass eller så henger jeg det på stativet utenfor om butikken har et slikt.
Og ser jeg på noe så prøver jeg så godt jeg kan å brette det sammen før jeg legger det på plass igjen. Jeg hater overfylte prøverom og butikker hvor klærne ligger i hauger på bordene.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:22   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har jobbet i klesbutikk i mange år, og det tar timer å rydde. Og det er frustrerende når man står og bretter klær, og så kommer en kunde og tar ut et plagg, for så å knøvle det sammen og stappe det i hylla (gjerne feil hylle) rett forran nesen din.

Har også opplevd å gå gjennom butikken, og forbi prøverommene, og fått et lass med klær slengt i armene, med beskjed om at dette passet ikke, så jeg skal ikke ha det...

Står igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva som feiler folk da.

Dette er en holdning som jeg ikke skjønner: du er ansatt i butikken og disse menneskene er kundene dine. Hvorfor reagerer du på at de forventer at du gir dem service? Selv på billige restauranter er det en selvfølge at kelneren tar av bordet og dekker på til nestemann. Hvorfor forventer butikkpersonale at kundene deres skal rydde opp etter seg selv? Og hvorfor stå som et spørsmålstegn når kundene forventer service? Hvilken type butikk er det du jobber i egentlig?

Å bli behandlet høflig, med respekt og på en hyggelig måte, det synes jeg absolutt man kan forvente når man jobber i butikk, men å forvente at kundene gjør ryddejobben for seg, det skjønner jeg ikke hvorfor man gjør. (Jeg skjønner godt at det er hyggelig at de gjør det, men jeg skjønner ikke at det skal være forventet.)

Og jeg har jobbet som renholder, så jeg vet hvor irriterende det er når noen åpner den store glassdøra ved å legge hånden midt på glassflaten i stedet for å bruke dørhåndtaket, slik at det blir et digert fettmerke der hvor jeg akkurat har brukt en evighet på å få
det skinnende rent. Ja, det var irriterende, men jeg forventet ikke at folk skulle vaske glasset etter seg likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:26   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Dulter på Teo. Jeg føler ikke at det feiler meg noe når jeg leverer prøvd tøy som ikke passer til betjeningen i en klesbutikk. Hvor er servicen hen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:30   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Jeg føler vel også, tross psykoinnstilling og traumatiske opplevelser som butikkdame, at det jo er betjeningens oppgave å rydde bort sine egne varer. Dog trenger man ikke tråkke de ned i hjørnet i prøverommet.

...men de stakkars sjelene som bare jobber der er faktisk også mennesker som det slett ikke er farlig å oppføre seg normalt høflig mot.

:littmertraumatisertennjegtroddekanskje?:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:34   #59
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette er en holdning som jeg ikke skjønner: du er ansatt i butikken og disse menneskene er kundene dine. Hvorfor reagerer du på at de forventer at du gir dem service? Selv på billige restauranter er det en selvfølge at kelneren tar av bordet og dekker på til nestemann. Hvorfor forventer butikkpersonale at kundene deres skal rydde opp etter seg selv? Og hvorfor stå som et spørsmålstegn når kundene forventer service? Hvilken type butikk er det du jobber i egentlig?

Å bli behandlet høflig, med respekt og på en hyggelig måte, det synes jeg absolutt man kan forvente når man jobber i butikk, men å forvente at kundene gjør ryddejobben for seg, det skjønner jeg ikke hvorfor man gjør. (Jeg skjønner godt at det er hyggelig at de gjør det, men jeg skjønner ikke at det skal være forventet.)

Og jeg har jobbet som renholder, så jeg vet hvor irriterende det er når noen åpner den store glassdøra ved å legge hånden midt på glassflaten i stedet for å bruke dørhåndtaket, slik at det blir et digert fettmerke der hvor jeg akkurat har brukt en evighet på å få
det skinnende rent. Ja, det var irriterende, men jeg forventet ikke at folk skulle vaske glasset etter seg likevel.

Jeg reagerer ikke på at det forventes service av de som jobber i butikk. Det er som du sier, derfor de er der. Men, jeg reagerer på måten mange behandler de ansatte på. Jeg synes ikke det er kjekt å gå gjennom butikken, for så å få et lass med klær slengt i armene, uten et spørsmål, og med en sur mine.

Jeg har mange ganger sagt fra til kunder at jeg kan ta det, og når en forvirret sjel kommer og beklager seg over at hun rett og slett ikke finner igjen plassen hun fant klærne på, så sa jeg selvfølgelig at det var ok, og at jeg tok klærne. Skulle da bare mangle.

Men som ansatt, så har man også lov til å reagere, og det gjorde vi innimellom ja. Men tok klærne alikevel, uten å si noe som helst negativt til kunden.

Jeg legger forresten stort sett alltid på plass etter meg selv i butikker, og skulle jeg ikke finne igjen plassen, så leverer jeg plagget i prøverommet. Aldri opplevd problemer med det.

Når jeg ser på klær på bord og stativ, så bretter jeg det sammen igjen før det legges på plass. Dette er nok noe jeg automatisk gjør, siden jeg har brettingen i blodet.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:36   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg føler vel også, tross psykoinnstilling og traumatiske opplevelser som butikkdame, at det jo er betjeningens oppgave å rydde bort sine egne varer. Dog trenger man ikke tråkke de ned i hjørnet i prøverommet.

...men de stakkars sjelene som bare jobber der er faktisk også mennesker som det slett ikke er farlig å oppføre seg normalt høflig mot.

:littmertraumatisertennjegtroddekanskje?:

Jeg ser ingen motsetning mellom det jeg skrev og det du skriver. Det å forvente god service er på ingen måte ensbetydende med å behandle betjeningen eller varene respektløst. Heller tvert i mot.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no