Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 13:41   #41
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Vi gir bort klær og leker og babybjørn, men har solgt vognene. Da har jeg sett hva det ligger til på Finn, billigste pris uavhengig av stand og årsmodell, og trukket litt i fra den prisen igjen. Regntrekk, vognpose etc har jeg gitt med på kjøpet.

Mht vår økonomiske situasjon vs de som har kjøpt det sin så er vår vesentlig bedre enn deres. Men det blir feil å gi av den grunn, så lenge vi til sammen har tre søsken i barneproduserende alder, som alle har dårligere råd enn oss. Å gi til en av dem og ikke til alle blir feil, det også. Men at de får tilbud om å kjøpe til en veldig grei pris synes jeg er ok.

Sist redigert av Milfrid : 07-01-08 kl 13:46. Årsak: tilføyelse
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:45   #42
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lagrer heller ikke. Jeg sa fra at dersom de ville låne tingene måtte de ta de med en gang.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:48   #43
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi lagrer heller ikke. Jeg sa fra at dersom de ville låne tingene måtte de ta de med en gang.

Vi lagret heller ikke. Og den ene gangen solgte vi faktisk vognen før vi hadde tenkt å kvitte oss med den, fordi de lurte på om vi snart skulle bytte den ut.

Gammel 07-01-08, 14:08   #44
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ut i fra det du sier så ville jeg bedt om penger. Han kan ikke forvente at søsteren sparer på ting, bare for at han skal få. Og det er forskjell på å gi bort utstyr og gi bort klær og litt leker, noe av utstyret er jo dyrt og man kan få en ok bruktpris for.

Signerer.
Jeg har selv lånt bort masse, og det er helt greit, for da kan jeg alltids selge det etter at de er ferdige med det, men jeg synes ikke man kan forvente at man skal FÅ masse barneutstyr, bare fordi et eldre søsken har masse utstyr de har kjøpt til sine barn.
Broren min hadde lånt bort underbuksa si til meg om så var, så derfor var det helt ok å låne bort til dem. Og de forventet det overhodet ikke heller, da stiller det seg litt annerledes synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 09:32   #45
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir litt usikker på dette med å forvente seg det...Kan det være at man oppfatter det som en forventning om man bare spør? Og at den som spør, gjør det fordi den føler at de den spør har en annen holdning til dette, slik at man faktisk føler at man MÅ spørre, om ikke kan man bare glemme det?

Når det er sagt: Min eldste datter har allerede planlagt hva hun skal spare på til sin søsters eventuelle barn. Jeg synes det er fint tenkt.

Gammel 08-01-08, 09:48   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok gitt bort det meste, men så har jeg fått mye av foreldre også. Men nå er jeg i den situasjonen at ingen av søstrene mine har planer om barn med det første, såvidt jeg vet, mens en fjern venninne føder i disse dager og gjerne vil kjøpe alt hun kan. Jeg har lurt på om jeg må beholde det for å gi det til søstre, men har bestemt meg for at det gjør jeg ikke. Tross alt. Kanskje noe av det fineste ...

Men jeg synes ikke det er ublu å ta en grei pris for dyre ting som vogn og seng og sånt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 09:54   #47
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lånt mye av søsteren min, og hun har lånt mye av meg.

Jeg har imidlertid kjøpt bilsete av henne, fordi de var ferdig med det og kunne selge det om ikke vi skulle ha det. Det synes jeg ikke var rart i det hele tatt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 09:59   #48
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare en tanke jeg fikk, kan det være at broren din ikke har peiling på hva babyutstyr egentlig koster og at det finnes et godt bruktmarked for det? Det kan jo være at han i sin naivitet går rundt og tror at det ikke koster så veldig mye, eller at dere ikke hadde fått solgt det for så mye likevel, og at det da er greit at de overtar det.

Gammel 08-01-08, 10:14   #49
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke fått med til å ta betaling. Uansett.

Gammel 08-01-08, 10:18   #50
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Bare en tanke jeg fikk, kan det være at broren din ikke har peiling på hva babyutstyr egentlig koster og at det finnes et godt bruktmarked for det? Det kan jo være at han i sin naivitet går rundt og tror at det ikke koster så veldig mye, eller at dere ikke hadde fått solgt det for så mye likevel, og at det da er greit at de overtar det.

For eksempel.

Det virker på meg som at det er en del synsing fra begges side her, og at det skaper en konflikt.
Kommunikasjon. Det virker som at det antas merr enn det kommuniseres. Trist, i grunnen.
Håper jeg tar feil...

Gammel 08-01-08, 10:22   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg synes ikke det er frekt.
Da jeg fikk Lillegutt, fikk jeg en god del klær og sånt av niesen min som hadde en gutt fra året før. Men de større tingene, som hun selv hadde betalt endel for, kjøpte jeg av henne.

Gammel 08-01-08, 10:25   #52
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant.

Det har mye med innstillingen å gjøre. Barneutstyr koster skitmye, og ikke alle er klar over dette. Og noen er veldig klar over dette, og ønsker å spare penger på å kjøpe brukt. Jeg likte jo å kjøpe nye vogner, men måtte alltid selge de unna når jeg skulle ha ny. Jeg forventet jo alltid en pen sum tilbake for nesten nye vogner. Da blir det feil når venner eller familie står i bakgrunnen og forventer å få gratis, bare fordi man har.

Men det er hyggelig både å gi bort, og å låne bort. Og jeg kjenner ingen som ikke liker at det utstyret man ikke lenger trenger, kommer andre til nytte.

En venninne av meg solgte nettopp seng, skap, stellebord, vogn, pulk og høy barnestol for den nette sum av 8.500,- brukt. (Pent brukt, og det var dyre ting i utgangspunktet). Det er klart det er penger å ha med seg i krigen, vel?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:48   #53
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok heller lånt det bort. Men det er sånn vi gjør det i min familie, og jeg har respekt og forståelse for at andre gjør det annerledes.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:35   #54
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En venninne av meg solgte nettopp seng, skap, stellebord, vogn, pulk og høy barnestol for den nette sum av 8.500,- brukt. (Pent brukt, og det var dyre ting i utgangspunktet). Det er klart det er penger å ha med seg i krigen, vel?

Jeg håper å bytte vogna etter minstemann i den Kenwooden jeg har ønsket meg lenge. Det har faktisk ikke fallt meg inn å gi bort vogna til hverken familie eller andre, selv om vi sikkert kunne hatt råd til det. Hvorfor skulle jeg gjøre det?

HI, jeg ville ha tatt en kikk på de store tingene du hadde planer om å selge og funnet ut omtrent hva som er markedspris og så ville jeg ha fortalt broren din at det er det du kan vente å for for tingene på det åpne markedet. Jeg synes ikke det gjør noe at han betaler litt for tingene, det er jo ikke som om du har fått dem kastet etter deg akkurat.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn at den eldste/første som får barn nødvendigvis skal ta ansvar for andre barn i familien som kommer seinere. En ting er hvis det er en gjensidighet i det og man låner av hverandre, noe annet er det hvis en er tidligere ute og må skaffe alt og så når vedkommende er ferdig og vil kvitte seg med utstyret, skal de yngre/treigere bare få alt uten videre. Hvorfor det?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:14   #55
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, tenk så mye hermetisk ananas man kan få for det! Glem toukerskrigen, dette burde rekke til en hundreårskrig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:15   #56
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jepp, tenk så mye hermetisk ananas man kan få for det! Glem toukerskrigen, dette burde rekke til en hundreårskrig.

Gammel 08-01-08, 15:17   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo nesten en ny Buggis, eller hva? Og gudvet hvor mange Margaritha?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:20   #58
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*har ikke lest tråden*
Jeg hadde hatt behov for de pengene, så mitt søsken kunne fått kjøpe utstyret til en litt billigere penge, eller så hadde jeg anonsert det på finn.

Hadde jeg hatt god råd ville jeg gitt bort utstyret.

Gammel 08-01-08, 15:39   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg håper å bytte vogna etter minstemann i den Kenwooden jeg har ønsket meg lenge. Det har faktisk ikke fallt meg inn å gi bort vogna til hverken familie eller andre, selv om vi sikkert kunne hatt råd til det. Hvorfor skulle jeg gjøre det?

HI, jeg ville ha tatt en kikk på de store tingene du hadde planer om å selge og funnet ut omtrent hva som er markedspris og så ville jeg ha fortalt broren din at det er det du kan vente å for for tingene på det åpne markedet. Jeg synes ikke det gjør noe at han betaler litt for tingene, det er jo ikke som om du har fått dem kastet etter deg akkurat.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn at den eldste/første som får barn nødvendigvis skal ta ansvar for andre barn i familien som kommer seinere. En ting er hvis det er en gjensidighet i det og man låner av hverandre, noe annet er det hvis en er tidligere ute og må skaffe alt og så når vedkommende er ferdig og vil kvitte seg med utstyret, skal de yngre/treigere bare få alt uten videre. Hvorfor det?

Veldig enig i dette som du formulerer på en veldig fin måte!

Gammel 08-01-08, 15:47   #60
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig med Elinblu, den økonomiske situasjonen her er litt avgjørende synes jeg. Vi hadde ikke hatt råd til å bare gi det bort, men jeg hadde tatt meg mindre betalt enn om jeg skulle selge det til ukjente.

Helt enig med den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.