Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva er greit å ha på i bryllup? (gjest, ikke brud)
Alle farger er greit 14 10,69%
Alle farger bortsett fra hvitt er greit 68 51,91%
Svart er lov hvis man har fargerikt tilbehør 46 35,11%
Hvitt er lov hvis man har fargerikt tilbehør 11 8,40%
Svart er aldri greit 17 12,98%
Hvitt er aldri greit 49 37,40%
Pasteller er i faresonen 2 1,53%
Jeg går alltid i rosa, uansett 0 0%
Jeg driter i hva folk synes 8 6,11%
Dette var en ovenfra og ned-poll 2 1,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 09:30   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Tidene har muligens forandret seg, og synet på svarkledde bryllupsgjester også. Hva mener du om farger når du skal i bryllup?

Vent på pållen.

Det er flervalgs altså.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 09-01-08 kl 14:24.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:38   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Ja, til og med i mitt eget!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:38   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg stemte at alt er lov bortsett fra hvitt, men selv ville jeg aldri kledd meg i svart i bryllup.
Hva jeg ville gått i (som overskriften spør om) og hva som er greit (som pollen spør om) sammenfaller ikke helt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:39   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Nå var det Hønnis tråd, tror jeg.

...og jeg går alltid i rååååsa! :danser2:

Nei. Jeg går i svart jeg, men ikke helsvart, det er noe tilbehør og sånt til i andre farger. Snitt og stoff har også mye å si, synes jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:41   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Likte det siste alternativet.

Jeg stemte at hvitt aldri er greit, og at svart er lov hvis man har fargerikt tilbehør. Mitt syn på hvitt ble styrket under et bryllup vi var i for noen år siden, der en av gjestene - iført en offwhite kreasjon som var mer brudete enn brudens kjole - ble fullstendig snydens. Hun endte kvelden med enorme rødvinsflekker nedover hele antrekket. På vei hjem ble hun stoppet i døra med ei flaske hvitvin som hun hadde tenkt å stjele med seg.

Og det aller verste, kom jeg plutselig på nå, var hjemturen vår. Blåmann kjørte, og vi hadde med oss et vennepar i bilen. I tillegg tok vi med en av de andre gjestene - en stillfaren fyr som ingen av oss kjente fra før, men som trengte skyss. Den fulle hvitkledde ble et naturlig diskusjonstema i bilen, og vi var ganske rystet. Hvem var den stakkars kjæresten hennes, egentlig, spurte kompisen min. Det var det ingen som hadde fått med seg - før det kom beskjedent fra passasjersetet: "det er meg". (Eller sa han var, tro? De reiste åpenbart ikke hjem sammen, i alle fall. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 09-01-08 kl 09:54.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:43   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Åh, var det flervalgs?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:45   #7
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg stemte at svart aldri er lov, men det betyr vel mest at jeg aldri ville gått i svart men hadde vel godtatt at andre gikk i det om det var et snitt og farger på tilbehør som kan godtas... Litt i tvil egentlig. Men hvitt er absolutt ikke greit!!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:46   #8
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, var det flervalgs?

Da kunne nok jeg ha krysset litt mer også.

Synes ikke fargen spiller noen rolle.

I mitt bryllup ser jeg gjerne at gjesten har sort. Passer til tema.
Skal selv ha delvis sort kjole.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:46   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg har selv brukt svart i et bryllup, men toppen gikk i sort/hvit/lilla, slik at det ikke ble helsort. Syns ikke det gjør noe, og det syntes ikke bruden heller.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:47   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.


Skal selv ha delvis sort kjole.

Jeg hadde helt sort kjole. Og jeg var strålende vakker!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:47   #11
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg har gått i sort kjole i bryllup. Snitt og fasong spiller en stor rolle synes jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:48   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Begynner å elske layouten til Mamma Rosas bryllup!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:49   #13
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg har gått i sort kjole i bryllup. Snitt og fasong spiller en stor rolle synes jeg.

Det er klart. Man kommer ikke i "den lille sorte" med høye stiletthæler og puppene halvveis ute.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:50   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Alle farger er greit, og jeg driter egentlig i hva de andre syns.
Men om jeg VET at bruden har et gammeldags syn på ting så tar jeg selvsagt hensyn til det.

Jeg kommer til å gifte meg i sort om jeg skal gifte meg en gang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:54   #15
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Hvitt synes jeg aldri passer seg i et bryllup - iallefall ikke hvis bruden velger å ha hvit kjole selv. Er kanskje litt annerledes om bruden har en annen farge på kjolen enn hvit...? :undre:
Svart synes jeg egner seg, men man bør ha en annen farge i tillegg som spriter opp litt - trenger ikke være mye, men en farge som bryter litt.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:54   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg har gått i svart silkekjole med kinasnitt i to bryllup. Det gikk bra med meg. (Den hadde sølvmønster, da, til mitt forsvar.) Jeg synes dog at man skal ligge unna hvite kjoler. Det er brudens privilegium.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:55   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg synes egentlig at hvitt er off-limits og svart ikke er greit (men kan gå hvis det er veldig ikke-begravelseskjole og ikke DLS). :gammeldags: Hvis det er "ordentlig" bryllup og mottagelse, vel og merke. Jeg er litt friere overfor svippinnomformiddagsbryllup. :raus:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:56   #18
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Synes man kan styre seg unna hvitt. Ellers kan man bruke alt ellers synes jeg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:01   #19
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Begynner å elske layouten til Mamma Rosas bryllup!

Dette blir spennende! Får vel slenge ut et par bilder når dagen er over.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:31   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Nei, og jeg synes man da skal ha noe fargerikt tilbehør elns. Ikke helsort.
Og ikke hvitt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no