Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Grøss - mus i huset?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 22:59   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grøss - mus i huset?

Sitter her i stua og surfer. Det er helt stille - bortsett fra krafsing i taket over meg. Hjelp! Det er mye isolasjon mellom første og andre etasje, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være noe mellom der. Jeg får helt frysninger - mus er det VERSTE jeg vet (for ikke å snakke om rotter - huttetu), og mannen er på reise. Han hadde selvfølgelig forsvart meg mot denne truende faren Frykter søvnløs natt...

Gammel 17-01-08, 23:05   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grøss - mus i huset??

Ring Pelias i morgen!!

Gammel 17-01-08, 23:05   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Æsj så pyton. Du får ringe skadedyrkontrollen i morgen.

Her krafses det på taket av og til, men det har heldigvis vist seg å være skjærene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:10   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Da jeg ble sammen med mannen bodde vi i båt, og da var det alltid masse måker som krafsa på dekk... Hehe.. Og om vinteren lå isen og skrapte mot ripa.. *skriiiiiiik* DET var irriterende det..

Gammel 17-01-08, 23:11   #5
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ring Pelias i morgen!!

Har slått opp webadressen. De vil ikke tro at jeg bare er en hysterisk musehater? (Fra Pelias: "husk at en mus kun trenger 7mm for å trenge seg gjennom et hull". Takk, takk...)

Gammel 17-01-08, 23:14   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Neineinei, bare å ringe, det! Kjekt å få det sjekket litt da.. Ville i allefall jeg gjort, så jeg kunne sovet godt om natta..

Gammel 17-01-08, 23:18   #7
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Standard

Ser at Pelias har døgnvakt, men jeg ringer i morgen. Oppfølging følger. Takk for tips!

Gammel 17-01-08, 23:36   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøss - mus i huset?

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Det er mye isolasjon mellom første og andre etasje, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være noe mellom der. Jeg får helt frysninger - mus er det VERSTE jeg vet

Det er jo ikke sikkert at det er mus da, det kan jo være at det er KJEMPEEDDERKOPPER! :beroliger:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:38   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Torsken vet å berolige engstelige damer

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 08:34   #10
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff Mosol, fikk du sove i natt?

Torsken er ond!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 08:55   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mus i huset vårt. De løper rundt mellom indre og ytre tak, og det synes jeg er helt greit. Jeg har sett et par av dem utenfor huset, de er bittebittesmå. Jeg er kjemperedd rotter, på grensen til fobi, men disse små musene må jo ha et sted å være om vinteren. De har aldri beveget seg inn i våre områder av huset, vi lever i harmoni side ved side. Det eneste er at de er så veldig ivrige og løper rett over soverommet mellom fire og seks om morgenen, og da vil jeg helst sove.

Gammel 18-01-08, 09:00   #12
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grøsser fortsatt av tanken på ederkopper så store at de høres ut som mus.. iiik!!

Kanskje du skal være glad for de små nøstene du har på loftet allikevel?!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:37   #13
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Å ringe Pelias for ei mus virker voldsomt synes jeg. Kjøp noen feller og sett opp de i dag. Så sjekker du rundt husveggene om du ser hvor de kommer inn. *løsningsorientert*

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:46   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig med Pia, lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:40   #15
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Viss du hører dem, så er det ikke mus, men rotter.

Gammel 18-01-08, 14:07   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hører det kravler på loftet, og har tatt 4 mus på 2 uker..Så de høres..Men Pelias for mus?Da skulle det vært invadert syns jeg..Har satt opp 2 musefeller med salami i. Tar to av gangen nå med 2 ukers mellomrom..Har hørt at mus alltid er to og to, så vi satte opp to feller

Gammel 18-01-08, 14:08   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har hatt mus på loftet og hørte de gnagde i treverket, men de er borte nå grunnet åtestasjon.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:10   #18
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde også mus i hus, men nå har det vært stille noen uker.

Stille før stormen?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:26   #19
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Mus er forresten dumme dyr, så det holder å sette ut en haug med feller og tette igjen hullene der dere tror de kan komme inn.
Vi ble kvitt dem på hytta. Tok ti stykk på en time i feller samtidig som vi tettet hullene. Vi så ikke spor etter dem da vi var på hytta sist og vi var innvandert av mus.

Gammel 18-01-08, 22:19   #20
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pi@, her.

Å ringe Pelias for ei mus virker voldsomt synes jeg. Kjøp noen feller og sett opp de i dag. Så sjekker du rundt husveggene om du ser hvor de kommer inn. *løsningsorientert*

Etter å ha sovet i natt og vært på jobb hadde jeg jo nesten glemt hele greia. Har heller ikke hørt våre venner i kveld. Men jeg har vel kommet til samme konklusjon som deg. Går til innkjøp av feller i morgen og setter dem opp på loftet (selv om jeg tror musene/rottene/edderkoppene/dinosaurene går mellom etasjene). Vi får se i morgen om vi etter hvert hører snapp-snapp-lyder og kan konstatere fangst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.