Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kl. 0023 ringte telefonen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 12:31   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 0023 ringte telefonen

Jeg har A+, med andre ord det absolutt vanligste. På Blodbanken var de veldig opptatt av at de som har denne blodtypen ikke skal tro at det ikke er viktig at de er blodgivere. Det er tross alt dette blodet de trenger mest av.

Lærdommen er, selvfølgelig, det er viktig med blodgivere og alle som kan, bør gi blod.

I Bergen skal de gjøre det mye lettere fra nyttår av ved at de etablerer en "blodbuss", som skal gjøre det mulig å gi blod på ulike steder i byen og området rundt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 17:35   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har A+, med andre ord det absolutt vanligste. På Blodbanken var de veldig opptatt av at de som har denne blodtypen ikke skal tro at det ikke er viktig at de er blodgivere. Det er tross alt dette blodet de trenger mest av.

Lærdommen er, selvfølgelig, det er viktig med blodgivere og alle som kan, bør gi blod.

I Bergen skal de gjøre det mye lettere fra nyttår av ved at de etablerer en "blodbuss", som skal gjøre det mulig å gi blod på ulike steder i byen og området rundt.

Jeg har også A+, og har dessverre tenkt slik du beskriver! Skal ringe ned til sykehuset i morgen.. Nå skal Nabojenta også gi blod! (og jeg synes det er kjempegøy med sprøyter!! )

Gammel 02-11-06, 13:32   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men ved transplantasjoner tror jeg kanskje det er viktigere å ha helt "riktig" blod, også på andre måter enn blodtype, så kanskje det var derfor de absolutt ville ha ditt blod?

Hmm ... nå skal vi se om jeg faktisk har lært noe av de anatomi/fysiologi-oppgavene jeg har bannet over i høst: Altså, så vidt jeg har forstått det, så kalles 0 også "kriseblod" fordi man i nødsfall ikke har tid til å sjekke blodtypen osv. Det betyr ikke at blodet nødvendigvis er optimalt, slik at man bør gå over til å gi riktig type blod så fort dette er mulig. Stemmer ikke det, da?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:37   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette var en rørende historie, forresten.

Jeg er blodgiver selv, men er i karantene nå fordi jeg går på Reductil (det sier litt om hvor "sterkt" dette medikamentet er, så jeg blir stadig forbanna på alle som så absolutt vil prøve den derre slankepilla, uten å sette seg inn i hva det innebærer, men det er en annen sak. ).

Jeg ser fram til den dagen jeg kan begynne å gi blod igjen. Jeg har en helt vanlig blodtype, A+, så det er ikke noe "spennende" med meg, men likevel føler jeg meg så verdsatt hver gang jeg kommer på Blodbanken, og det gjør godt. Også får jeg Asina! . Og da blir jeg mimrende sentimental.

Gammel 02-11-06, 13:36   #5
Line
Just me

Line sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Så flott historie

Det minner meg på at jeg må melde meg som blodgiver, for nå er jeg ikke gravid lenger og skal heller ikke blie det.

Jeg er en av de 8% som har blodtype B.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er mange som har 0, de er ikke så spesiell som de skal ha det til!

Prosentvis fordeling av blodtyper i Norge:
A 49%
0 39%
B 8%
AB 4%

Jeg er enda mindre spesiell, jeg har A. Dog Rhesus negativ, så det teller jo litt! :liksom:

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:50   #6
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line, her.

Jeg er en av de 8% som har blodtype B.

Jeg og. Rhesus + sådan.

Gammel 02-11-06, 12:33   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Åh, Mim.

Gammel 02-11-06, 13:43   #8
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobbet, av blodbanken og av deg.

Riktig Divine 0- kan gis til alle som kriseblod. 0+ dermit kan gis til alle som er rehsus positive. Men ved en hjertetransplantasjon vil jeg tro de også vurderer endel andre faktorer enn blodtype og rehsus positiv/negativ. A+, som er den vanligste typen, kan bare gis til A+ eller AB+.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:47   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Så bra.
Selv har jeg ikke gitt på et par år pga lavt jernlager.
Har blitt oppringt på jobb engang og spurt om jeg kunne komme, men da var jeg desverre ikke helt frisk så måtte si nei.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:52   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig prøvd meg som blodgiver, men de ville ikke ha meg. Hadde for trange og dype blodårer. :avvist:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 14:29   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

En fin og rørende historie! Det er viktig å være blodgiver!

Legen min frarådet meg å bli det, jeg har for lavt blodtrykk mener han.

Gammel 02-11-06, 14:33   #12
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Så fantastisk! Ble helt rørt her jeg nå.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 14:43   #13
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:47   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Så bra, godt å vite at det å være blodgiver virkelig er med å hjelpe til!!

Hilsen en annen blodgiver

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 16:22   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Mannen min sier for øvrig alltid at Blodbanken må jo være det perfekte sjekkested. Friske, sunne OG samfunnsbevisste mennesker uten et broket sexliv.

Gammel 02-11-06, 16:27   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mannen min sier for øvrig alltid at Blodbanken må jo være det perfekte sjekkested. Friske, sunne OG samfunnsbevisste mennesker uten et broket sexliv.

Og inviterer man med seg noen som nettopp har gitt blod, trenger man ikke en gang spandere så mange drinker.

Gammel 02-11-06, 16:31   #17
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og inviterer man med seg noen som nettopp har gitt blod, trenger man ikke en gang spandere så mange drinker.

Og plutselig ble det færre blodgivere uten et broket sexliv...

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 17:02   #18
Dragonfly
Passiv

Standard

Wow, så utrolig deilig det må føles å vite at man har bidratt til noe så viktig!

Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 17:03   #19
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

For en deilig følelse det må være.
Flott gjort!

Gammel 02-11-06, 19:11   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult oppdrag i nattens mulm & mørke!

Var blodgiver i mange år (A-), men ble avskiltet på livstid etter fødsel pga. at jeg i svangerskapet utviklet dusteantistoffer.

Nå nøyer jeg meg med å kjøpe blod fra blodbanken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.