Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 23:53   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.473
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Vær snill å ikke quote

Altså, frem til jeg begynte på skolen hadde jeg en bestevenninne som bodde i samme gate som jeg. Så flyttet vi begge to, og hadde kun sporadisk kontakt med hverandre (med hjelp av foreldrene våre selvsagt) et par år etter det.

Siste gangen jeg snakket med henne var jeg kanskje 10 år gammel, og da hadde det skjedd noe veldig leit i livet hennes, hun har i det hele tatt ikke hatt det lett denne jenten, og jeg har alltid lurt på hvordan det har gått med henne.

Utfordringen er at hun har et veldig vanlig navn, og jeg finner ikke ut via skattelister/ telefonkatalogen hvor hun bor. Noen som har noen geniale tips til hvordan jeg kan finne henne? Skoler og slikt har vel for det første ikke så gamle register, og de gir vel ikke ut slik info til privatpersoner?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:57   #2
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Du kan jo prøve med et skattesøk for å se om du finner riktig fødelsår. Da vil du jo se bosted/kommune også, og deretter lete i telefonkataloger.

Jeg vet ikke om skoler har så gamle register, men det er godt mulig. Jeg ringte min videregående i fjor, da var det 14 år siden jeg hadde gått ut derfra, men de hadde fortsatt vitnemålet mitt (riktignok på loftet

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 01:08   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

skattelista og se etter fødselsår hadde jeg gjort, pluss telefonkatalogen, og så hdde jeg sendt en "ufarlig" men forståelig (for rette vedkommende ) sms til de mobnr jeg hadde funnet.. og sett om jeg hadde fått napp...
noe som " er du den ..."grethe" som jeg lekte med da jeg var liten? kan du isåfall gi meg et pip? jeg vil gjerne ha kontakt med deg...hilsen ..."

forutsetter at man har etternavn ? eller finner det gjennom noen som også kjente henne?

prøvd facebook? søkt gjennom felles bekjente? tlf-katalogen og foreldrene hennes?
navn er ikke konfidensielt vel..? verdt et forsøk å ringe skolen?

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:31   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Ring folkeregisteret.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:33   #5
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Facebook. Jeg har funnet venner som jeg trodde jeg aldri skulle se igjen.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:35   #6
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Jeg fikk utlevert fulle navne-/adresselister på skolen da jeg arrangerte 10 års jubileum for russen. Så om de sitter på listene fremdeles, ser jeg ikke hvorfor du ikke skulle fått info der.
Ellers hadde jeg prøvd meg på faebook. Kanskje ikke på henne, siden hun har et såpass vanlig navn, men kanskje på en/flere du vet kjenner henne?

Lykke til!

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:38   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Husker du hva foreldrene hennes heter eller hvor de kom fra - kan du finne dem? Eller en tante/onkel som bor på "hjemstedet" til familien? Husker du hvor det var? Hvor de var på sommerferie f.eks?
Da er det hvertfall færre med samme navn å lete etter enn om du tar for deg hele Norge, liksom.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 08:39   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Facebook. Jeg har funnet venner som jeg trodde jeg aldri skulle se igjen.

Jeg og. Mange har jo feks. skiftet etternavn, men det som er så genialt er at du bare søker på DERES venner, evt. klassevenner, og da ligger de du leter etter ofte i deres vennelister. Jeg har funnet igjen iallfall 95 % av alle jeg gikk på skolen med på denne måten selv om jeg ikke har husket navnene deres.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 09:12   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Facebook antar jeg jo du har sjekket. Har du sjekket Linkdin?

Kanskje hennes foreldre har enklere navn å søke opp i telefonkatalogen? Da kan du jo i tilfelle ringe de, og be om hennes telefonnummer?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 09:37   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.473
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Takk for svar alle sammen! Jeg finner via skattelister at det er to som heter det samme som henne og er født i hennes fødselsår. Begge disse bor i Oslo. Men skattelistene for 2006 oppgir ikke postnummer, så når jeg krysser info med telefonkatalogen får jeg 13 treff. Sannynligvis er hun jo en av dem. Jeg lurer på om jeg bare skal sende alle tretten en melding.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 09:43   #11
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Hvis du husker hva en av foreldrene hennes het, kan du ta kontakt med forlkeregisteret. De _kan_ være svært behjelpelige, hvis de vil.

Jeg fant en gammel klassevenninne av meg på den måten. Jeg visste hva hun het den gangen, hvilket år hun var født og hva en av foreldrene hennes het.

Folkeregisteret informerte meg om bosted og nytt navn samt telefonnummer

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 11:27   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Takk for svar alle sammen! Jeg finner via skattelister at det er to som heter det samme som henne og er født i hennes fødselsår. Begge disse bor i Oslo. Men skattelistene for 2006 oppgir ikke postnummer, så når jeg krysser info med telefonkatalogen får jeg 13 treff. Sannynligvis er hun jo en av dem. Jeg lurer på om jeg bare skal sende alle tretten en melding.

jeg får opp både postnummer og sted jeg, når jeg søker i skattelista...hm merkelig at du ikke gjør det? jeg hadde sendt melding til alle tretten hvis jeg hadde blitt ivrig nok! har gjort det før!! (rar? jepp, og stolt av det)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 11:04   #13
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

jeg får opp både postnummer og sted jeg, når jeg søker i skattelista...hm merkelig at du ikke gjør det? jeg hadde sendt melding til alle tretten hvis jeg hadde blitt ivrig nok! har gjort det før!! (rar? jepp, og stolt av det)

sorry, har ikke funent ut at jeg hadde en tilbakemelding fra deg før i går.

www.startsiden.no og der kan man skrive inn navn og adr, alder og trykke søk (er en firkant ca midt på siden/litt til venstre.)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:34   #14
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan finner jeg en person fra fortiden?

Hvis du ikke finner henne på telefonkatalogen finner du henne kanskje på 1881.

Du kan kontakte andre fra klassen som kanskje har kontakt med henne.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no