Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når hadde dere forventet svar tilbake?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 12:01   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Når hadde dere forventet svar tilbake?

Si du hadde en sendt en mail til en i skatteetaten og bedt om at hun tok kontakt snarest. Du skrev i tillegg i mailen at du har prøvd å få kontakt med dem siden desember!

Hvor lang tid hadde gitt henne og hva hadde du gjort videre? Gått til avisen?

Aner ikke råd lengre, nå har jeg ring, de har fått skriftlig meldinger fra meg to ganger, men de nekter å svare meg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:03   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Jeg ville ringt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:05   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.680
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Jeg ville ringt, bedt om navnet til den du snakket med (alle jeg snakket med) og skrevet det ned, slik at du kan henvise til et navn i ettertid.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:08   #4
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Hadde jeg ikke hørt noe innen en dag, hadde jeg ringt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:12   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Kjenner dette holder på gjøre meg smågal!

Har de virkelig lov til dette? Nekte å behandle saken min, nekte meg svar på selvangivelsen min? Søkte om særfradrag for 2006. Sist jeg hørte fra dem var i oktober. De rakk ikke bli ferdig med saken var alt jeg fikk vite.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:43   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Skatteetaten har nok mye å gjøre, for jeg søkte om ettergivelse av restskatt i 96 og har per dags dato ikke fått svar.

(Det første året fikk jeg stadige brev og telefoner om at de trengte diverse opplysninger, som de fikk, og at i neste måned skulle saken min behandles ...)

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:46   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Skatteetaten har nok mye å gjøre, for jeg søkte om ettergivelse av restskatt i 96 og har per dags dato ikke fått svar.

(Det første året fikk jeg stadige brev og telefoner om at de trengte diverse opplysninger, som de fikk, og at i neste måned skulle saken min behandles ...)

Hæ? Såpass ja. Hva er egentlig vitsen med å levere inn selvangivelsen da, når man ikke får svar? Kun i tillfelle man blir skyldig, men er det motsatt at de er skyldig oss, nei da er det ikke så farlig?

Nå skal vi jo snart levere inn ny selvangivelse, så det hadde vært fint å fått svar, slik at jeg kan se hva jeg kan forvente meg og hva jeg må innhente av opplysninger til dem.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:00   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

De har tre uker på å svare på skriftlige henvendelser. Det gjelder e-post akkurat like mye som ordinære brev.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:05   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Forvaltningsloven er helt klar. Kan de ikke gi svar innen en måned, må de sende deg skriftlig beskjed om hvor lang tid det forventes å ta før du får svar.

Sakset fra Lovdata:

§ 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.
Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.
I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
Tilføyd ved lov 27 mai 1977 nr. 40 (tidligere § 22), endret ved lov 12 jan 1995 nr. 4 (i kraft 1 april 1995).

  Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:22   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Forvaltningsloven er helt klar. Kan de ikke gi svar innen en måned, må de sende deg skriftlig beskjed om hvor lang tid det forventes å ta før du får svar.

Sakset fra Lovdata:

§ 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.
Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.
I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
Tilføyd ved lov 27 mai 1977 nr. 40 (tidligere § 22), endret ved lov 12 jan 1995 nr. 4 (i kraft 1 april 1995).


Takk for svar.

Da er saken slik, hva gjør jeg nå? Siste jeg hørte fra dem var i oktober med beskjed at de ikke hadde rukket å blir ferdig med saken. Pr. telefon som jeg tok i desember, fikk jeg beskjed om at dette ble behandlet som en klagesak og det var 3 mnd. frist. Denne fristen har nå utløpt, men fortsatt har jeg ikke hørt noe.

Gud bedre om det hadde vært motsatt, da hadde jeg blitt straffet oppi mente med straffeskatt osv. Helt horibelt. Må jeg kanskje skaffe meg en advokat, ringe Tv2 hjelper deg, eller gå til avisa.

Kommer ikke til å gjøre det altså.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:25   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Send mail eller brev til postmottaket deres, ikke saksbehandleren, legg ved kopi av tidligere korrespondanse, og etterlys svar. De er forpliktet til å skrive postlister, og alt som kommer til deres postmottak skal inn i listene, og er derved også å regne som offentlige dokumenter som skal besvares etter loven.

Mail som går direkte til saksbehandler havner ikke nødvendigvis i postlistene.

  Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:25   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

De har tre uker på å svare på skriftlige henvendelser. Det gjelder e-post akkurat like mye som ordinære brev.

Ringte inn igjen til en annen. Etter ventetid på 117 stykker kom jeg gjennom til en dame som sa at de hadde tre dager på seg. Den fristen ga de også F i. Er gått over en uke siden de fikk mail.

Jaja, tror jeg driter i hele saken selv om det er snakk om mange tusen kroner viss jeg hadde fått gjennomslag. 10-15 tusen faktisk. Driter også i å søke om særfradag neste gang. Orker ikke en ny runde med masse bortkastet tid.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 13:26   #13
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når hadde dere forventet svar tilbake?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Send mail eller brev til postmottaket deres, ikke saksbehandleren, legg ved kopi av tidligere korrespondanse, og etterlys svar. De er forpliktet til å skrive postlister, og alt som kommer til deres postmottak skal inn i listene, og er derved også å regne som offentlige dokumenter som skal besvares etter loven.

Mail som går direkte til saksbehandler havner ikke nødvendigvis i postlistene.

Første skriftlige beskjed de fikk gikk til postmottaket gjennom en annen person i skattetaten. Har fått kopi av det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no