Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Betaler du NRK-lisensen?
Ja selvsagt. Tok selv kontakt for å få tilsendt faktura 76 54,68%
Ja må jo det, etter å ha blitt fersket av lisensinspektør 43 30,94%
Nei, har ikke TV 2 1,44%
Nei, har ikke blitt fersket enda 13 9,35%
Det har ikke du noe med/ dustepoll 5 3,60%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 17:50   #21
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Min kusine ble peilet av inspektørene.Hun bor i leilighet i Oslo, det er temmelig mange leiligheter der hun bor.
De hadde signaler som de kunne vise til, og de har rett til å komme inn.
Vi snakker om Staten

Jeg søkte en del på lisenskontroll da jeg ble ferska, og de sier visstnok at de ikke kan peile det. Eller at de aldri ville visst akkurat hvilken leilighet det kommer fra.. Men jeg vet ikke helt sikkert altså..

Gammel 23-02-08, 17:54   #22
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Dustepoll. Det er klart vi betaler den hersens NRK-lisensen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:54   #23
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Den regningen er den eneste som kommer til både min mann og meg, altså en felles faktura.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:58   #24
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjølvsagt og med glede.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:00   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Min kusine ble peilet av inspektørene.Hun bor i leilighet i Oslo, det er temmelig mange leiligheter der hun bor.
De hadde signaler som de kunne vise til, og de har rett til å komme inn.
Vi snakker om Staten

Ingen har rett til å ta seg inn i andre menneskers hjem uten skjellig grunn, ei heller staten.

Gammel 23-02-08, 18:04   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi betaler. Hvordan de fikk snusen i at vi har TV aner jeg ikke, siden den trossalt er kjøpt i Sverige.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:28   #27
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ja. vi betaler. Ikke med glede. Jeg ville heller kunne valgt bort NRK og andre stateide kanaler og ha sluppet å betale.

Gammel 23-02-08, 18:30   #28
Solblomst
Passiv

Standard

Ja.

Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:30   #29
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Ja, vi betaler..

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:20   #30
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, betaler lisens...forhandler meldte inn.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:30   #31
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Ja, når inspektøren kom på døra sa jeg at jeg hadde tv. Kjøpte den i mitt navn også, men forhandler meldte ikke inn, så det gikk noen år uten at jeg betalte.

Gammel 23-02-08, 19:38   #32
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja vi betaler, men var ikke vi som ringte selv å meldte oss inn.

Gammel 23-02-08, 20:07   #33
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men ikke med et smil.

Gammel 23-02-08, 21:07   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg stemme om jeg betaler lisens uten å ha verken kontaktet NRK selv eller blitt fersket av inspektør?

Gammel 23-02-08, 21:07   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja selvsagt, og jeg meldte fra selv.

Jeg hadde mange år jeg ikke betalte, da jeg studerte. Som voksen arbeidende kvinne syntes jeg imidlertid at jeg måtte betale. Jeg har forøvrig hatt lisensmannen på døra en gang, da jeg bodde sammen med en venninne i Oslo rett etter at vi hadde begynt å jobbe. Vi hadde sett ham nede i oppgangen og lot være å lukke opp. Verre var det at vi ble helt hysteriske og irrasjonelle. Vi skulle ut og drev og skiftet, likevel endte vi begge to kun iført undertøy liggende nærmest UNDER min seng for å gjemme oss - redde for at han skulle kikke inn av vinduet. I 6. etasje? Sikkert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:15   #36
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt, og jeg betaler den gjerne. En av de tingene jeg bruker mye, liker veldig godt, og synes det er flott å "støtte".

Når det gjelder innpeiling på TV-apparater, så kan de IKKE det, uansett hvor mye de måtte fortelle det, eller skremme med det. :insiderinformasjon:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:19   #37
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg betaler lisens.

Gammel 23-02-08, 21:34   #38
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg ville heller kunne valgt bort NRK og andre stateide kanaler og ha sluppet å betale.

Kringkastingsavgiften er en avgift på å eie en fjernsynsmottager. Det spiller ingen rolle om man mottar radio eller fjernsynssendinger.

Forøvrig ser denne idiotiske Frp-tankegangen om at man bare skal betale for ting man bruker selv, og ikke bidra til felleskapet, ut til å være et av de største, og hurtigstvoksende, problemene vi har i Norge. Selv om jeg for eksempel hverken ser på eller deltar i konkurranseidrett, betyr ikke at det hadde vært fornuftig at jeg slapp å betale den delen av stats- og kommuneskatten som blir brukt til å bygge og vedlikeholde idrettsanlegg, og selv om jeg ikke har lånt en bok på biblioteket på over 10 år syns jeg det ville være en særdeles dårlig idé å la meg beholde den delen av skatten min som i dag går til biblioteksdrift.

Jeg mener forøvrig å huske at jeg ringte lisenskontoret og meldte fra om at jeg hadde fjernsynsapparat da jeg begynte å jobbe, men jeg tror ikke jeg betalte da jeg studerte.

Ben "Van Eck to the rescue" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:35   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Forøvrig ser denne idiotiske Frp-tankegangen om at man bare skal betale for ting man bruker selv, og ikke bidra til felleskapet, ut til å være et av de største, og hurtigstvoksende, problemene vi har i Norge. Selv om jeg for eksempel hverken ser på eller deltar i konkurranseidrett, betyr ikke at det hadde vært fornuftig at jeg slapp å betale den delen av stats- og kommuneskatten som blir brukt til å bygge og vedlikeholde idrettsanlegg, og selv om jeg ikke har lånt en bok på biblioteket på over 10 år syns jeg det ville være en særdeles dårlig idé å la meg beholde den delen av skatten min som i dag går til biblioteksdrift.

Godt sagt, helt enig.

Gammel 24-02-08, 02:11   #40
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avgift på å eie en fjernsynsmottager? Hvorfor? Det henger ikke på greip.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.