|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
Det finnes da mange type biler til de med 4 barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
3. barn i magen for meg, var 2 stk. Dermed 4 barn. Klart det er utfordring med bil! Hus/leilighet også. Vi hadde ikke råd til ny bil. Noen ganger kan man rett og slett ikke få det man vil. Vi måtte selge bilen vi hadde, og kjøpe en som hadde plass til mange barneseter og tvillingvogn. Kjørecomforten måtte komme i siste rekke. Men man må jo bare takle det, da! Hva annet skal man si, da? Nei, takk -jeg tar bare den ene med meg hjem? Fy søren så lei jeg ble av alle kommentarer av typen "Jeg er så glad det ikke er meg, jeg hadde ALDRI klart det" og "Skjønner ikke hvordan du klarer det, jeg, det hadde aldri jeg greid". Klare? Er det noen annen mulighet enn å "klare, orke og greie"? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånne kommentarer kan folk spare seg for. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Her er det ikke uvanelig med 3 eller fler.
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nei, det er ikke galskap å sette fire barn til verden, men innimellom føles det som litt galskap å leve sammen med fire barn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Siden jeg selv er enebarn,så ønsker jeg meg mange barn,men det blir nok ikke noe av det. Man må jo være to for å "danse tango" |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg har tre og vurderer stadig nr 4, syns ikke det er galskap. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg syns ikke det er noe ekstremt i det hele tatt med fire barn, og syntes det heller ikke før jeg fikk det selv. Hvis det er "galskap" å få fire barn så er det vel temmelig vilt å få to eller tre også. Jeg tror de aller fleste som sier at de "aldri ville klart" å ha fire barn ville fått det til om de virkelig hadde fått det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Hvordan er overgangen fra to til tre og fra to til fire?
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Det er helt sikkert veldig forskjellig og kommer også mye an på barnas alder, så jeg kan bare snakke for meg selv. (Å få fire barn i løpet av fem år er på lista over ting jeg "ikke hadde klart"). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Det tror jeg er et viktig moment. Om vi skulle velge å få et barn til vil vi ha minst en sjuåring, en elleveåring og en trettenåring. Det er stor forskjel på en slik aldersspredning og fire på fem år. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg ville nok heller ikke taklet 4 barn på 5 år så veldig bra. Her blir de andre ungene 13 år, 8 år og 5 år når babyen kommer og det ser jeg ikke på som noe problem. De er rimelig selvstendige de jeg har fra før.
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Ett sted går jo grensen. Veldig mange setter grensen mellom 3 og 4. Men du har sikkert også en grense for når du syns det blir ekstremt. 16, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Vel, jeg har fire barn, og har ihvertfall greid meg uten hjelp fra kommunen. Litt hjelp fra besteforeldre har vi fått iblant, men ikke mer enn at vi hadde klart oss uten også. Barna mine deltar/har deltatt i mange aktiviteter, og det har ikke vært noe problem å følge opp. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
weird
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Ang. oppmerksomhet: De jeg har pratet med som har vokst opp med mange søsken sier ofte det helt motsatte av hva mange antar om store familier og oppmerksomhet. At det kunne bli for mye oppmerksomhet til tider. Fra foreldre, søsken etc. Utfordringen for foreldrene ble derfor heller at hvert barn fikk sin egen oppmerksomhetsfrie sone. Privatliv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I farta!!
|
Ja det merka eg godt når me fekk nr 3. Det var mykje greiare med tanke på at da hadde dei to største kvarandre å leike med og var ikkje så avhengig av meg når eg måtte amme og stelle vesla. Var værre når det berre var storebror.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Næsj, det er bare noe med den litt humørløse tonen din som får alt til å høre så negativt ut, regner jeg med.
Jeg vokste opp i et kjempedigert hus, men det er jo ikke akkurat fredlig i store familier, og jeg lærte meg å lukke ørene veldig effektivt. Det har vist seg som en veldig nyttig egenskap senere, jeg kan være konsentrert i min egen verden hvor som helst. Jeg pleide å sitte på vedkassa og lese, mens noen øvde, andre gjorde lekser, noen laget middag og noen lekte. Da jeg ble fjortis så hendte det jeg satte vekkerklokken poå 4-5 om morgenen for å å være litt i fred. Og jeg var veldig glad i å være på rommet mitt og holde på med mitt. Ellers var det jo folk overalt.
|
![]() |
|
|