Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Middelaldrende

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 13:06   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middelaldrende

Ja, det er rart det der. Jeg føler meg fortsatt akkurat som om jeg skulle vært i tredveåra. Det skjer liksom ikke noe dramatisk over natta når man runder førti. Og dermed sikkert ikke femti heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:18   #22
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg slettet et langt avsnitt som ikke egentlig passet inn med resten, noe om at det er forskjell på å være f.eks. "noenogfemti" (som bare er et tall) og å være "en dame i femtiårene" (som er en mennesketype). Alder er ikke noe som plager meg; hverken tanken på å bli førti eller femti eller seksti virker skummel, men at man "plutselig" skal bli en annen type menneske enn man var før, det virker merkelig og unaturlig.

Det var dette jeg egentlig mente med det innlegget du svarte på. Det at mange vegrer seg for å settes i "middelaldrende"-båsen, fordi det føles som en feil merkelapp i forhold til eget selvbilde.

For meg er "middelaldrende" fortrinnsvis en betegnelse på alder. "I etableringsfasen" brukes stort sett på samme måte, selv man skulle tro at uttrykket henviste til innholdet.

Både jeg og min middelaldrende kollega er i etableringsfasen, men det er bare jeg av oss som får merkelappen.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:50   #23
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes faktisk en absloutt grense for dette: Man er middelaldrende når man begynner å mene at det ikke lenger lages bra musikk eller at musikken var mye bedre før.

Ben "Things ain't like what they used to be. And this ain't the summer of love" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:53   #24
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Foreldrene mine er voksne, men ikke middelaldrende. De er i underkant av 60 år. Svigermor er såvidt passert 60, og jeg vil kalle henne middelaldrende.
For meg handler det ikke om alder, men om væremåte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.